ماجرای حضور دانش‌آموزان روستای بنمرود در ارتفاعات چه بود؟

صبح امروز تصاویری در قالب حضور دانش آموزان در ارتفاعات برای استفاده از اینترنت شبکه شاد منتشر شد که واکنش کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت و واکنش مسئولان به انتشار این تصاویر نیز جالب و شنیدنی است.

ماجرای حضور دانش‌آموزان روستای بنمرود در ارتفاعات چه بود؟

دو هفته پیش بود که خبر سقوط دانش آموز یکی از روستاهای قاین به دلیل سقوط از کوه در رسانه‌ها درج شد، گویا ماجرا از این قرار بود که این دانش آموز برای اینکه بتواند فیلم و تصاویر آموزشی شاد را که معلم از قبل ارسال کرده بود را دانلود کند به دلیل مشکلات آنتن دهی بر بالای کوه رفته و زیر پایش خالی می‌شود و سقوط می‌کند.

حال از صبح امروز تصاویری در فضای مجازی دست به دست شد که حکایت از ناشادی کودکان از فضای شاد در برخی نقاط استان خراسان جنوبی دارد.

در حال دانلود تصاویر بودم که صدای زنگ گوشی مرا به سمت خود فراخواند. صدای دختر بچه‌ای تقریبا 9 تا 10 ساله بود که از پشت خط تقاضا داشت مسئولان بیشتر به روستائیان توجه کنند.

وی گفت: ما هم دوست داریم مانند دیگر دانش آموزان از فضای مجازی و اینترنت استفاده کنیم و از شما می‌خواهیم صدای ما را به مسئولان برسانید، گناه ما چیست که از امکانات بی‌بهره هستیم.

آنچه تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حکایت داشت این بود که دانش آموزان روستای بنمرود به دلیل مشکلات دسترسی به اینترنت مجبورند به دامنه کوه و ارتفاعات بروند تا بتوانند از اینترنت مطلوب برخوردار شوند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آمورش و پرورش خراسان جنوبی در این باره گفت: در روستای بنمرود به دلیل عدم برخورداری از اینترنت و محروم بودن از فضای شاد از طریق معلم آموزگار از تحصیل بهره‌مند می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه این دانش آموزان در مقطع ابتدایی بوده و درس نامه و مدیر آموزگار دارند افزود: در حال حاضر 85 درصد از دانش آموزان خراسان جنوبی از اینترنت و شبکه شاد برخوردار هستند.

وی بیان کرد: تنها 15 درصد از دانش آموزان استان از اینترنت برخوردار نیستند و از طریق درس نامه و معلم آموزگار تحصیل را پیگیری می‌کنند که دانش آموزان در بنمرود هم شامل این 15 درصد هستند.

مدیرکل ارتباطات فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: روستای بنمرود شهرستان زیرکوه در برنامه مصوب اتصال به شبکه ملی اطلاعات از محل سایت کلاته مزار قرار دارد.

مصطفی بهی، پیش بینی کرد که امسال سرویس اینترنت پرسرعت در این روستا تامین شود.

ماجرای حضور دانش‌آموزان روستای بنمرود در ارتفاعات چه بود؟

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها