۶۰۰ تن مرغ منجمد در استان فارس برای متعادل کردن قیمت مرغ توزیع می شود

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس با بیان اینکه توزیع مرغ منجمد دولتی تا رسیدن بازار به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ادامه دارد گفت: ۶۰۰ تن مرغ منجمد در فارس توزیع خواهد شد.

۶۰۰ تن مرغ منجمد در استان فارس برای متعادل کردن قیمت مرغ توزیع می شود

رهام رحمانی با بیان اینکه توزیع مرغ منجمد دولتی تا رسیدن بازار به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ادامه دارد، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت مرغ، طی یک ماه گذشته 1200 تن مرغ منجمد توسط این اداره کل در سطح استان توزیع شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی به دلیل روند صعودی افزایش قیمت مرغ گرم، سهمیه‌ای 600 تنی جهت توزیع به این استان اختصاص یافته که بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان به نسبت جمعیت در شهرستان‌های استان در حال توزیع است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس در رابطه با انتظار کاهش قیمت مرغ در بازار گفت: با توجه به اینکه فرآیند تامین و توزیع نهاده‌ها در هفته‌های اخیر نسبت به گذشته وضعیت مناسب‌تری پیدا کرده و جوجه‌ریزی در آبان ماه به حدود ظرفیت تولید در استان رسیده، امیدواریم با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق‌تر قیمت مرغ طی روزهای آینده متعادل شود.

وی ادامه داد: براساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد توزیعی درب سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام 14 هزار تومان و در سطح خرده فروشی و مصرف کننده 15 هزار تومان است.

رحمانی گفت: با توجه به خرید مرغ مازاد نیاز بازار در سه ماهه ابتدای سال جاری و ذخیره‌سازی مناسب گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام وضعیت ذخیره مرغ منجمد در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی مناسب است و در شرایط کنونی می‌توان به میزان مورد نیاز این محصول را با قیمت مناسب و مصوب کارگروه تنظیم بازار کشور عرضه کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: برای گرفتن مرغ منجمد عاملان شهرستان‌ها می‌توانند با گرفتن معرفی‌نامه از اداره صنعت و معدن شهرستان مربوطه و در شهر شیراز فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف دولتی و خصوصی با مراجعه به اداره کل پشتیبانی امور دام واقع در بلوار چمران و ارائه درخواست متناسب با نیاز و امکان توزیع، حواله بگیرند.

وی گفت: به منظور بهبود وضعیت تغذیه‌ای دهک‌های با سطوح درآمدی پایین، انتظار می‌رود شبکه‌های توزیع با نصب بنر در مکان‌های مناسب و اطلاع‌رسانی زمینه دسترسی بیشتر خانوارهای نیازمند را به این کالای اساسی فراهم کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    بخاطرمیلادامام حسن عسکری سراسری تقصیم کنید دست مدیران دولتی ندهیدبدهیددست بسیجیان دلسوزتاتقصیم کند مدیران حق مردم راخودشان میخورنندخداوکیلی ازگوشت قربانی وصندوق صدقه هم نمگزرنند تشکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها