۸۰ گروه راهداری در جاده‌های استان اردبیل مستقر می‌شوند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: امسال در طرح زمستانی ۸۰ گروه راهداری برای خدمات‌رسانی در راهدارخانه‌ها و جاده‌های استان مستقر خواهند شد.

۸۰ گروه راهداری در جاده‌های استان اردبیل مستقر می‌شوند

کلیم الله وثوقـی روز سه‌شنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستان از تعمیر و آماده سازی ماشین آلات راهداری خبر داد و افزود: در مجموع ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری برای ارائه خدمات به رانندگان و مسافران در ایام زمستان مستقر خواهند شد.

وی اظهار داشت: خودروهای سبک سواری و وانت، لودر، بولدزر، بیل مکانیکی و کریدر، ماشین آلات نیمه سنگین شامل انواع کمپرسی، تریلی، کامیونت و سایر تجهیزات ویژه راهداری در این طرح تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به آمادگی اکیپ‌های راهداری در استان بیان کرد: در طرح زمستانی امسال ۴۲۰ نفر نیروی راهداری در گردنه ها، محورها و راهدارخانه های استان مستقر خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۸ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌های استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.

او از شهروندان استان خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه حرکت کرده و خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به حضور فعال اکیپ‌های راهداری در کنار سایر نیروهای امدادی و پلیس، ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی، کلیه دستورالعمل ها، پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در همه ادارات راهداری شهرستانها و به ویژه راهدارخانه‌ها با حساسیت خاصی درحال اجرا است.

وثوقی بر هماهنگی کامل بین دستگاههای امدادی باهدف خدمت رسانی شایسته به مردم در طرح زمستانی تاکید کرد و گفت: در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح از ۱۳۳ سامانه هوشمند نظارت و کنترل راهها نیز استفاده خواهد شد.

وی از مردم و مسافران خواست با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راهها مطلع شوند.

از مجموع ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها