شنبه سوم آذر ۱۳۵۸

عده‌ای با بیل و کلنگ زمین‌های مردم را تصاحب کردند

عده‌ای زن و مرد به زمین‌های شمال منطقه یوسف‌آباد که متعلق به مردم و دارای سند بود، با بیل و کلنگ حمله‌ور شدند و زمین‌ها را با خط‌کشی بین خود تقسیم کردند.

عده‌ای با بیل و کلنگ زمین‌های مردم را تصاحب کردند

روز شنبه سوم آذر ۱۳۵۸ عده‌ای زن و مرد به زمین‌های شمال منطقه یوسف‌آباد که متعلق به مردم و دارای سند بود، با بیل و کلنگ حمله‌ور شدند و زمین‌ها را با خط‌کشی بین خود تقسیم کردند. این خبر را روزنامه کیهان فردای آن روز منتشر کرد و درباره جزئیات آن چنین نوشت:

این عده که معلوم نیست از کدام نقطه تهران به این منطقه هجوم آورده‌اند با استفاده از تعطیلی روز جمعه گذشته و بعدازظهر پنجشنبه با اتومبیل‌های خود به زمین‌های منطقه شمال یوسف‌آباد مقابل شهرک شهدا حمله‌ور شده و هرکدام به سلیقه خود قطعه زمینی را انتخاب کرده و با گچ خط‌کشی کردند.

مهاجمان زمین‌ها را به قطعات ۲۰۰ و ۳۰۰ متری تقسیم کردند و بعضی از آن‌ها نیز برای این‌که مهاجم دیگری به زمین‌شان تجاوز نکند یا دور زمین‌های‌شان سنگ‌چین کردند و یا دور آن را دیوار کشیدند.

آموزگاری به نام «احمدی» که در این منطقه ۳۰۰ متر زمین با سند رسمی دارد در حالی که به شدت ناراحت و عصبی به نظر می‌رسید به خبرنگار ما [کیهان] گفت: «من با حقوق کم و چند سر عائله پس از مدت‌ها پس‌انداز توانستم ۳۰۰ متر از زمین‌های این منطقه را بخرم تا با استفاده از وام بانک بتوانم آن را بسازم و برای خانواده‌ام آشیانه‌ای درست کنم اما دیروز که برای سرکشی زمینم به این منطقه رفتم با عده زیادی زن و مرد روبه‌رو شدم که زمین من را همراه زمین‌های دیگران خط‌کشی کرده و برای خود برداشته‌اند. وقتی به آن‌ها اعتراض کردم که این زمین متعلق به من است به من حمله کردند و من برای نجات جانم مجبور به فرار شدم. جریان را به کلانتری و کمیته و شهرداری منطقه اطلاع دادم اما هیچ‌کدام از این مراجع جواب درستی به من ندادند به من بگویید به کجا مراجعه کنم تا حقم را بگیرم؟»

از شمس‌آباد نیز خبرنگار ما [کیهان] گزارش داد که مقداری از زمین‌های این منطقه نیز که دارای سند مالکیت رسمی می‌باشد توسط عده‌ای تصاحب شده است. در این مورد بر آن شدیم که با کلانتری و پاسگاه این مناطق تماس بگیریم اما آن‌ها یا از این ماجرا اظهار بی‌اطلاعی کردند و یا گفتند که این مسائل به حوزه آن‌ها مربوط نیست!

تنها پاسگاه ژاندارمری مجیدیه طی تماسی با کیهان اعلام داشت که چندین شکایت از سوی مردمی که زمین‌های‌شان مورد تجاوز قرار گرفته به پاسگاه شده است که مأمورین پاسگاه برای شکایت آن‌ها پرونده تشکیل داده و آن را برای بررسی به دادسرا فرستاده‌اند.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها