استاندار اردبیل:

سهمیه 10 هزار کیت برای شناسایی بیماران کرونا در اردبیل

استاندار اردبیل از تأمین 10 هزار کیت برای شناسایی بیماران کرونا در اردبیل خبر داد.

سهمیه 10 هزار کیت برای شناسایی بیماران کرونا در اردبیل

اکبر بهنام‌جو در جلسه قرارگاه مرکزی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل، اظهار کرد: با اجرای این طرح پایش بیش از 173 هزار نفر در استان اردبیل و در مناطق مختلف استان انجام شده تا وضعیت سلامت آنها مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از این تعداد یک‌هزار و 472 نفر مشکوک به کرونا تشخیص داده شده‌اند که با تأمین کیت مورد نیاز، امیدواریم تشخیص و پیشگیری به موقع از این بیماران انجام شود.
استاندار اردبیل گفت: با همت سپاه، بسیج استان و دانشگاه علوم پزشکی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان اردبیل به عنوان یک استان پیش‌قراول در این زمینه آغاز شده و نتایج خوبی نیز در چهار روز اخیر به همراه داشته است.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: 982 نفر در قالب این طرح به عنوان افراد پرخطر در ابتلا به کرونا شناسایی شدند که تحت مراقبت و نظارت دقیق قرار می‌گیرند.
وی افزود: در قالب این طرح سپاه و بسیج نسبت به تأمین محل‌هایی به عنوان نقاهت‌گاه‌های موقت اقدام کردند که در پنج شهرستان با تأمین نقاهت‌گاه‌های موقت زمینه نگهداری و قرنطینه افراد مبتلا به کرونا فراهم می‌آید.

وی بیان کرد:‌ در این نقاهت‌گاه‌ها سعی بر این است تا پروسه درمان بیماران به سرعت و با مطلوبیت انجام شده و زمینه جلوگیری از شیوع بیماری در شهرهای مختلف فراهم آید.

استاندار اردبیل در ادامه اضافه کرد: با همکاری مردم و اجرای طرح محدودیت‌های تردد و فعالیت اصناف در شهرهای مختلف استان با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا امیدواریم شرایط مطلوبی را در همه مناطق استان شاهد باشیم.

بهنام‌جو اظهار کرد: در شهر اردبیل دو نقاهت‌گاه برای بانوان با نام مبارک حضرت زینب (س) و برای آقایان با نام متبرک امام حسین (ع) تدارک دیده شده تا در صورت نیاز از این نقاهت‌گاه‌ها برای قرنطینه و درمان بیماران کرونا استفاده شود.

وی با قدردانی از همکاری خوب اصناف و کسبه استان به ویژه اردبیل در اجرای طرح محدودیت‌های فعالیت صنوف مختلف در ایام کرونا تصریح کرد: این امر به خلوت شدن خیابان‌ها و مسیرهای تردد منجر شده و انتظار می‌رود با کم شدن این ترددها شاهد قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا در سطح استان اردبیل باشیم.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز به روند خوب کنترل این بیماری با همکاری بسیج و سپاه استان اشاره کرد و گفت: در قالب طرح مؤثر و کارآمد حاج قاسم سلیمانی تلاش بر این است تا بیماری کرونا در استان اردبیل به صورت محله‌محور و خانواده‌محور کنترل شود.
شهرام حبیب‌زاده اضافه کرد: این طرح در سه بخش مراقبت، حمایت و نظارت انجام می‌شود تا با همراهی خود مردم و در محلات مختلف با ارائه آموزش‌ها و نظام یادگیری شاهد تغییر در رفتار مردم و همچنین گروه‌های مختلف جامعه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ در قالب این طرح تلاش می‌شود تا در کنار آموزش و برنامه‌های مراقبت، طرح‌های حمایتی نیز از خانواده‌های نیازمند انجام شده تا در تأمین معاش با مشکلی روبه‌رو نشوند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها