مصرف گوجه فرنگی و پیشگیری از کرونا

این روزها در سرتاسر جهان مهم‌ترین اخبار حول محور ویروس کرونا و راه‌های درمان و پیشگیری از آن می‌چرخد.

مصرف گوجه فرنگی و پیشگیری از کرونا

هر روز نوشته‌ها و ویدیوهای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود که درباره خواص خوراکی‌ها و اصلاح سبک زندگی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس صحبت می‌کنند.

بزرگ‌ترین عامل پیشگیری از کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است و یکی از راه‌های تقویت ایمنی بدن، استفاده از خوراکی‌های مفید برای آن است.

گوجه فرنگی؛ منبع ویتامین سی

ویتامین سی و کرونا دشمن هم هستند و هر چه بیشتر از این ویتامین در مواد خوراکی استفاده کنید کمتر ممکن است مبتلا به این بیماری شوید. حتی در صورت ابتلا هم ویتامین سی به شما برای درمان کمک خواهد کرد.

ویتامین سی نقش بسیار مهمی در بازسازی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. این ویتامین با افزایش تولید گلبول‌های سفید خون، فرآیند مبارزه با عفونت را تقویت می‌کند.

ویتامین سی مورد نیاز بدن می‌تواند به صورت روزانه از طریق مواد غذایی به بدن شما برسد. اما چه مواد غذایی بیشترین ویتامین سی را به بدن می‌رسانند؟ گوجه فرنگی یکی از منابع سرشار ویتامین سی است.

مصرف روزانه منابع غذایی سرشار از ویتامین سی مثل گوجه فرنگی، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می‌شود.

ویتامین سی موجود در گوجه فرنگی یک ماده‌ غذایی مهم و طبیعی است. ما در رژیم غذایی خود به ویتامین سی به منظور پیشگیری از انواع سرماخوردگی و آنفولانزا و کرونا، همچنین برای بازسازی بافت‌ها، استخوان‌ها و رگ‌های خونی نیازمندیم.

مردان روزانه به ۹۰ میلی‌گرم و زنان به ۷۵ میلی‌گرم ویتامین سی نیاز دارند. تنها یک بشقاب حاوی ۱۰۰ گرم گوجه‌فرنگی‌ بیش از ۱۰۰ میلی‌گرم ویتامین سی مورد نیاز بدن شما را تأمین می‌کند.

پیشگیری از کرونا با خوردن گوجه فرنگی

ویروس کرونا به بدن‌هایی وارد می‌شود که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. برای پیشگیری از ابتلای به این بیماری، تا می‌توانید مواد دارای ویتامین سی از جمله گوجه فرنگی میل کنید. گوجه فرنگی سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و ضامنی برای سلامتی شما در شرایط پاندمی است.

خواص دیگر گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی مواد مغذی دیگری مثل لیکوپن، بتاکاروتن و ویتامین ای است. مصرف منظم گوجه فرنگی یا آب گوجه فرنگی علاوه بر کاهش التهاب، به کاهش فشار خون کمک می‌کند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

در گوجه ‌فرنگی رسیده، اکثر آمینو اسیدهای اصلی وجود دارد. پوست گوجه ‌فرنگی حاوی مقادیر فراوانی از کاروتینوئیدها است. کاروتنوئیدها مواد مغذی هستند که در میوه و سبزیجات نارنجی‌رنگ موجود هستند. گوجه فرنگی قرمز حاوی این ماده است اما گوجه فرنگی نارنجی منبع سرشار آن به شمار می‌رود.

گوجه گیلاسی

این نوع از گوجه فرنگی، شیرین‌تر از گوجه فرنگی‌های معمول و دارای ارزش غذایی بیشتری هستند. از جمله آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ترکیبات فنولیک و کاروتنوئید‌ها اسید اسکوربیک و آلفا توکوفرول. گوجه گیلاسی به غیر از رنگ قرمز، ممکن است به رنگ‌های زرد، نارنجی نیز دیده ‌شود.

گلخانه‌های شیشه‌ای مدرن آتاویتا با تولید سالم‌ترین و خوش‌طعم‌ترین گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای های تولید داخل، این محصول را در چهار نوع مختلف تولید و روانه بازار می‌کند. گوجه‌فرنگی گیلاسی یا cherry type، گوجه‌فرنگی تخم‌مرغی یا egg type، گوجه‌فرنگی کلاستر یا گوجه خوشه‌ای و گوجه‌‌فرنگی درشت یا beef type این چهار نوع گوجه فرنگی آتاویتا هستند. برخی از این ارقام در رنگ‌های زرد و نارنجی هم تولید می‌شوند. برای خرید عمده گوجه فرنگی می‌توانید از طریق وبسایت آتاویتا با ما در ارتباط باشید.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها