استفاده از پهپاد در برلین برای رساندن کیت تست کرونا به شهروندان 

آزمایشگاه لیبور برلین در شهر برلین آلمان کیت‌های تست کرونا را با پهپادها به شهروندان می‌رساند.

استفاده از پهپاد در برلین برای رساندن کیت تست کرونا به شهروندان 

۶ مسیر برای فعالیت این پهپادها بر فراز آسمان برلین طراحی شده است. در هر مسیر دو پهپاد ۲۴ ساعت شبانه روز مشغول فعالیت هستند.

هر پهپاد می‌تواند حدود ۴۰ نمونه را حمل کند. البته این نمونه‌‌ها تنها شامل آزمایش‌های مربوط به تست کرونا نیستند بلکه شامل دیگر نمونه‌هایی می‌شوند که باید در آزمایشگاه بررسی شوند.

مسیر پرواز هواپیمای بدون سرنشین تا آزمایشگاه حدود ۱۱کیلومتر است. مقام‌های آلمانی انتظار دارند زمان تحویل استاندارد تست‌های کرونا در ماه ژانویه از حدود یک ساعت به حدود ده دقیقه کاهش یابد.

احتمال استفاده از پهپادها در دوره رسیدن به واکسن کرونا
کلاوس تنینگ که این پروژه را در آزمایشگاه «لیبور برلین» هدایت می کند، می‌گوید: «زمان رسیدن به نتیجه واقعا مهم است، به ویژه هنگامی که احتمال عفونت وجود دارد. تصمیم این است که آن فرد شناسایی شده و نتیجه در اسرع وقت به او برسد تا فرد بتواند خودش را قرنطینه کرده و در عین حال به زندگی روزمره‌اش ادامه دهد.»

مسئولان این پروژه همچنین بر این باورند که با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا دو موضوع سرعت و زمان بسیار مهم شده است و در این مسیر تکنولوژی می‌تواند به کمک درمان و انجام تست‌ها بیاید.

با نزدیک‌تر شدن به زمان نهایی شدن واکسن کرونا همچنین گمانه‌زنی‌هایی درباره اینکه آیا از پهپادها برای رساندن واکسن به شهروندان می‌توان استفاده کرد یا نه؟ نیز شکل گرفته است.

منبع: یورو نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها