مدیر محوطه میراث جهانی بیابان لوت شهداد:

ورورد تورهای گردشگری به کویر لوت شهداد ممنوع است

مدیر محوطه میراث جهانی بیابان لوت شهداد از ممنوعیت تمام تورهای گردشگری بر اساس مصوبه ستاد کرونا به کویر لوت شهداد تا ۱۵ آذر سال جاری خبر داد.

ورورد تورهای گردشگری به کویر لوت شهداد ممنوع است

معین افضلی روز پنجشنبه افزود: منطقه کویر شهداد به دلیل قرار گرفتن در فهرست آثار جهانی به طور مستمر پایش می شود و از هرگونه حضور تورهای گردشگری گروهی و فردی جلوگیری می شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری به صورت جدی با تورهای غیرمجاز برخورد کرده ایم و حضور گردشگران فقط با دریافت مجوز و هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان میسر است.

مدیر محوطه میراث جهانی بیابان لوت شهداد تاکید کرد: همچنین به دلیل برخی خسارات به عرصه محیط زیست کویر لوت و لزوم حفاظت از این پدیده ارزشمند طبیعی، اقامت شبانه و چادر زدن در منطقه کلوت‌ها و دریاچه بیابان لوت شهداد تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی ادامه داد: گردشگرانی که می خواهند از جاذبه های طبیعی دیدن کنند، حتما تا عادی شدن شرایط از حضور در این منطقه خودداری کنند و برای سفر به کویر شهداد از طریق مراکز معتبر گردشگری اقدام کنند.

بخشی از بیابان لوت در سال ۹۵ به عنوان نخستین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده که قسمت عمده آن در استان کرمان قرار دارد و بخش شهداد یکی از دروازه های ورود به آن به شمار می رود.

بخش شهداد در ۱۰۰ کیلومتری شرق کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها