۸۸۹ هزار و ۳۴۴ قطعه انواع آبزیان زینتی از استان مرکزی صادر شد

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۸۸۹ هزار و ۳۴۴ قطعه انواع آبزیان زینتی امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی از این استان به خارج از کشور صادر شد.

۸۸۹ هزار و ۳۴۴ قطعه انواع آبزیان زینتی از استان مرکزی صادر شد

دکترمحسن شانقی روز پنجشنبه افزود: این آبزیان زینتی در قالب ۳۴ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده‌است.

وی ادامه داد: صادرات آبزیان زینتی از استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵ برابر افزایش یافته‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۳۹ هزار کیلوگرم آلایش مرغ و ۳۱۷ هزار و ۳۴۰ کیلوگرم پای و پنجه مرغ نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات این محصولات ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

دکتر شانقی افزود: ۵۷۶ هزار عدد تخم مرغ نطفه‌دار گوشتی نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: ۵۳۰ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۳۰ هزار کیلوگرم خوراک دام و ۱۵ هزار کیلوگرم عسل این استان از ابتدای سال جاری تاکنون در بازارهای خارجی عرضه شده که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

دکتر شانقی گفت: سه میلیون و ۱۰۶ هزار و ۳۲۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد امسال در قالب ۱۲۹ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ برابر افزایش یافته‌است.

وی یادآور شد: ۴۵ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد در هشت ماه سال گذشته از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها