دادگاه پنسیلوانیا تائید نتایج انتخابات را فعلا متوقف کرد

یک روز پس از آنکه فرماندار پنسیلوانیا گفت که جو بایدن را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری در پنسیلوانیا تأیید کرد، یک قاضی دادگاه پنسیلوانیا به مقامات ایالتی دستور داد اقدامات بعدی را برای تأیید نتایج متوقف کنند.

دادگاه پنسیلوانیا تائید نتایج انتخابات را فعلا متوقف کرد

دولت آمریکا به سرعت از دیوان عالی ایالت پنسیلوانیا خواست تا جلوی اجرای این حکم را بگیرد و اشاره دارد که "هیچ توجیه قابل تصوری برای آن وجود ندارد."

دولت آمریکا در طرح شکایت خود آورده است: از زمان تشکیل کشور ما در حدود ۲۵۰ سال پیش، هیچ دادگاهی تا به امروز حکمی نداشته است که مفهوم مداخله در تعیین برگزینندگان ریاست جمهوری را داشته باشد.

پاتریشیا مک‌کالاگ، قاضی جمهوری خواه دیوان عالی پنسیلوانیا این حکم را صادر کرده و جلسه ای را برای روز جمعه تعیین کرد. هنوز مشخص نیست که آیا هدف این قاضی توقف تایید این ایالت درباره رای گیری است یا ایجاد تغییر در نشست برنامه ریزی شده ۱۴ دسامبر ۲۰ برگزیننده این ایالت.

مایک کلی، از نمایندگان جمهوری خواه مجلس نمایندگان و دیگران روز شنبه با طرح شکایتی حدود ۲.۵ میلیون رای پستی را که عمدتا از سوی دموکرات ها بود، به چالش کشیدند. آنها گفتند که مجلس ایالتی تحت کنترل جمهوری خواهان نتوانسته فرایند مناسبی را حین طرح سال گذشته برای گسترش رای گیری پستی اتخاذ کند. دیوان عالی این ایالت پیشتر دو بار در همین ماه چالش های جمهوری خواهان بر سر مسائل انتخاباتی را رد کرده بود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها