هشدار استاد حوزه درباره تکرارِ حوادث دی‌ماه ۹۶

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هشدار را می‌دهم که تحریک اجتماعی علیه دولت، همان نتیجه‌ای را خواهد داشت که دی‌ماه ۹۶ دیدیم.

هشدار استاد حوزه درباره تکرارِ حوادث دی‌ماه ۹۶

محمدتقی فاضل میبدی، استاد حوزه گفت:

دغدغه امروز مردم ایران اقتصاد است زیرا تحت فشار شدید معیشتی قرار دارند اما همه اینها را نباید صرفا پای دولت نوشت.

* (درباره درخواست راهپیمایی برخی در قم علیه روحانی): آنهایی که حوصله اندیشیدن و نقد را ندارند مدام می‌گویند که باید علیه دولت تظاهرات به راه انداخت. برای آنها اندیشه اصلا مفهومی ندارد. راهیپمایی علیه روحانی تازگی ندارد. جالب است احمدی‌نژاد که روزگاری رفیق گرمابه و گلستان‌شان هم بود بعد از مدتی انحرافی نامیدند. راهپیمایی‌کردن و لقب‌چسباندن به این و آن کار همیشگی آنهاست.

* به یادم داریم آنها علیه آقای لاریجانی هم همین دست کارها را انجام دادند و به سمت او مهر پرتاب کردند یا در شیراز به سمت آقای مطهری سنگ انداختند. مافیای قدرت افرادی را تحریک می‌کنند تا علیه دولت راهپیمایی کنند. آنها تحت فرماندهی واحد عمل می‌کنند. کسانی که راهپیمایی‌ راه می‌اندازند نه دلسوز انقلاب هستند نه دلسوز کشور و مردم و تنها چیزی که دنبال می‌کنند منافع خودشان است. آنها علیه هر دولتی همین کارها را می‌کنند زیرا منافعشان در آشفتگی کشور است؛ از سوی دیگر اساسا نمی‌توانند به جای این‌دست حرکت‌های افراطی نقد دقیق و درست نسبت به دولت در رسانه‌ها بیان کنند. جالب است فرزندان بسیاری از کسانی که به دنبال راهپیمایی و آشوب علیه دولت هستند در خارج از کشور زندگی می‌کنند».

* (در پاسخ به این پرسش که هدف از برگزاری راهپیمایی علیه دولت چیست): «آنها نمی‌خواهند دولت به پایان برسد یا اگر به پایان هم برسد، دولت با خفت کارش را تمام کند. اگر وقتی می‌گفتند ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت مقامات با آنها برخورد می‌کردند این رویه ادامه پیدا نمی‌کرد زیرا تندروهایی که به روحانی می‌گویند استخر فرح در انتظارت به نوعی بیان می‌کنند که آقای هاشمی را کشته‌اند. خب این چه مسائلی است که بیان می‌شود؟ و چرا هیچکس با آنها برخورد نمی‌کند؟.

* (درخصوص اینکه آیا مردم قم هم موافق راهپیمایی علیه دولت هستند یا نه): «من که در قم زندگی می‌کنم به روشنی می‌توانم بگویم که بخش عمده‌ای از مردم قم مخالف تندروی‌ها هستند. من در پایان این هشدار را می‌دهم که تحریک اجتماعی علیه دولت همان نتیجه‌ای را خواهد داشت که دی‌ماه 96 دیدیم. یک فرد در سال96 در مشهد اعلام کرد که علیه دولت راهپیمایی شود و بعد از آن کنترل از دست همه خارج شد. اگر اکنون هم همین سیاست پی گرفته شود و تندروی‌ها متوقف نشود، هیچ بعید نیست شاهد پیامدهایی مانند آن زمان باشیم.»

منبع: نامه‌نیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • خودم
    0

    از آبان ناامید شدید حالا دل تونو خوش کردید بلکه دی اتفاقی بیفته؟ کور خوندید

  • بصیرت
    0

    بعید میدانم در حوزه درس خیانت به ملت و انقلاب بدهند. لباس روحانیت مقدس برای تعلیم و تعلم درس انسان سازی از مکتب اسلام است نه ادم فریبی .... بعضی ها دوست دارند خودشان را بخواب بزنند . این دکان منفعت طلبی را جمع کن شیخ .... خداوند هدایتت کنه

  • کارگر
    0

    خدا خیرتون نده ملت رو اسیر کردید ،از روی قصد کارشکنی در کار و معاش مردم می کنید تا فشار بیاید روی مردم ،بعد دارید به مردم خط میدهید که ایندفعه به مراتب بدتر هست اعتراضات

  • حسین
    0

    چرا علیه گرانی نباید اعتراض بشه؟؟؟ چرا علیه برجام که ۷ساله ملت رو مملکت رو به پاش فنا دادن طوری که مردم از سطل آشغال برن غذاشون رو پیدا کنن نباید اعتراض کرد؟؟؟ چرا برا بی لیاقتی دولت که همه رو بدبین کرده به نظام نباید اعتراض کرد؟؟؟ مگه میشه به این دولت اعتراض کرد؛دولتی که مجلس با اون قدرتش توان سوال پرسیدن از رییس جمهورش رو نداره!!!

  • قربانی
    0

    آقای آخوند اصلاح طلب! مسبب شورش در دی ۹۶ و آبان ۹۸ و ترور سردار سلیمانی مسببش ملت نیستن بلکه مسببش دولته. دولت تو آبان ناجوان مردانه بنزین رو ۳ برابر کرد. یارانه معیشتی هم به خیلیا نداد. مروم اعتراض کردن. اینکه از اعتراض مردم عده ای سوئ استفاده کردن بحثش جداست. اینکه آمریکا شورش تو ایران رو دید و سردار رو ۲ ماه بعدش ترور کرد بحثش جداست! اما مقصر اصلی دولت مطبوع شماست. که مردم رنج دیده رو تحریک به شورش کرد. چرا؟ چون الان موقع گرونی بنزین اونم ۳ برابر نبود. مردم به اندازه کافی از برجام و رفتار دولت آسیب دیده بودن دیگه با گرونی بنزین. رو زخم مردم نمک پاشید. مقصر این آشوب ها و آشوبهای دی ماه ۹۶ هم قبل از خروج آمریکا از برجام بود یعنی بی کفایت دولت در تامین نیازهای اولیه مردم ربطی به مذاکره با اروپا و آمریکا نداره سال ۹۶ هنوز برجام وجود داشت. اما بی کفایتی و بی تدبیری دولت در کنترل قیمتها مردم رو عصبی کرد. چرا باید پراید وطنی ۱۰۰ میلیون خرید و فروش بشه چرا همه رو میگید برا تحریمه. چرا نمیگید دولت بی لیاقته چرا نمیگید مردم رو فریب دادید. خونه و ملک خارجیه! به دلاره!!! چرا باید ملکی ۱۰ برابر بشه. چقدر از مصالح یک خونه ارز بری داره! شن و سیمان! زمین خدا! و تیر آهن و میلگرد. اینها مقصرش خروج آمریکا از برجامه؟ تقصیر مذاکره نکرونه؟ خیر. دولت محبوبتون بی لیاقته. عنان کشور انگار از دستش در رفته.

  • علیرضا
    0

    پس به این زندگی فلاکت بار حتما شما میخواین رسیدگی کنید!!! اعتراض با آشوب خیلی فرق داره؛ضمنا شما لباس روحانیت تنته!!!دغدغه دولت رو نداشته باش دغدغه ملت و گرانی رو داشته باش. فرق امام خمینی(ره) با شما که این لباس رو تنت کردی همینه که شماها میترسید میزتون رو ازتون بگیرن در حالی که امام تمام زندگیشو و خانوادشو فدای نظام و اسلام کرد.

  • کاربر ناشناس
    0

    میزوصندلی امام خمینی پلاستیکی بودوزندگی فقیرانه صندلی شماهاامروزه چرخدارومحکم و

  • تتتت
    0

    فقط میتونم به این آقای در ظاهر روحانی بگم،لطفا دهنت و ببند،،،،و متاسفم برای خبرفوری

  • ریزه میزه
    0

    اقافاضل خان! دولت نازه ،رئیس دولت تنازه ،وجودامثال تو برای این دولت ورانت خوارهاونجومی بگیرهابسیاردلنوازه! عضومجمع محققین! فقط بگودرچه زمینه ای تحقیق میکنی که به این نتیجه رسیده ای که اینهمه چشم وگوشت بازه !؟ چراایمان وفهم شما اینمهمه مستضعف نوازه !؟

  • ایرانی
    0

    ازخبر فوری می خواهم پاسخهای مردم به اقای فاضل ارسال کنند شاید ایشان وقت خواندن اینها را نداشته باشند

  • ناشناس
    0

    آقای میبدی!!! مشکل دولت و ملت را وارونه نخوانید --- آقای محمد تقی فاضل میبدی استاد محترم حوزه!!! ؛ چرا و با کدام اصل قرآنی و عقلی دولت کنونی خود را مالک ثروتها و داراییهای ملی معرفی می کند؟؟؟!!! چرا این دولت هشت سال است با نادیده گرفتن و انکار مالکیت ملت که بحکم قرآن : «هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا... » ﴿ آیه ۲۹ یوره بقره ﴾ مالک اصلی همه ی ثرورتهای و داراییهای ملی است ؛ در بودجه بندیهای ناعادلانه ی سالانه ی خود صدقه خور کرده است؟؟؟!!! چرا این دولت که خود را به نظام اسلامی عدالت محور منتسب می داند با پیروی کور کورانه از مکتب انسان ستیز ضد بشری اقتصاد غرب و پیروی از نسخه پیچیهای بانک جهانی و صندوق بین المللی و سازمانهای دیگر وابسته به غرب ، کشور را برده واسیر دلار کرده است؟؟؟!!! چرا این دولت ؛ ملت را با یک دندگی روز به روز با عدالت گریزی ضد اسلام با افزایش تنگناهای جانکاه و معنویت زدا با فلاکت و بد بختی زمین گیر کرده است؟؟؟!!! بشر فی البداهه این اصل عقلی را می داند که اگر در سر زمینی ملت وجود نداشته باشد کشور و نظام و دولت وجود و معنا و مفهومی پیدا نمی کنند. مگر بنا به همین اصل عقلی بدیهی نیست که خداوند در قرآن در آیه فوق ملت را مالک ثروتهای ملی دانسته است؟؟؟!!! آقای میبدی!!! شما بعنوان دین شناس بگویید چرا و با کدام اصل قرآنی و عقلی و بنفع چه طرفهایی ؛ دولت ما که خود را تابع اسلام معرفی می کند و با رای ملت کرسی مدیریت کشور را تصاحب کرده است خود را بجای امانت دار ثروتهای ملی مالک اصلی این ثروتها معرفی می کند؟؟؟!!! شما بگویید: چرا این دولت ؛ ملت را که بحکم قرآن صاحب اصلی ثروتهای ملی و تنها ستون استوار وجود و بقای کشور و نظام و دولت است در بودجه بندیهای سالانه خودبه صدقه خور تبدیل می کند؟؟؟ً!!! چرا و بنفع چه طرفهایی این دولت حق قرآنی و طبیعی ملت را در ثروتهای ملی ، که می باید با بودجه بندیهای عادلانه ی علمی ضابطه مند و قانونی نیازهای رفاه و آسایش وامنیت او را تامین و تضمین کنند، بر ملت ایران اسلامی انکار می کند؟؟؟!!! چرا این دولت و با تکیه به کدام نظم و ضابطه ی علمی قرآنی و عقلی ؛ ملت ایران اسلامی ثروتمند را روز به به روز با فاجعه بار ترین تنگناهای زمین گیر کننده پیوسته رو به رو می سازد؟؟؟!!! دولتی که مردم دار نباشد و ستون استوار ملی و دینی وجود و بقای خود را در عمل منکر شود و این ستون را در تضاد با اصول ارزشی پیوسته خوار و ذلیل نماید ؛ نزد خداوند و نزد ملت چه ارزشی می تواند داشته باشد؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها