پای مرغ از خود مرغ جلو زد!

در‌حالی‌که نهایت نرخ مصوب مرغ ۲۰۴۰۰ تومان است، با افزایش قیمت مرغ و از طرفی افزایش تقاضا برای خرید پای آن، قیمت هر کیلوگرم از آن به ۲۷۷۰۰ تومان افزایش یافته که حتی بالاتر از نرخ مصوب خود مرغ است.

پای مرغ از خود مرغ جلو زد!

اکنون هر بسته پای مرغ ۴۰۰ گرمی در میادین میوه و تره‌بار تهران ۱۱۱۰۰ تومان به فروش می‌رسد، در‌حالی‌که قیمت این محصول پیش از گرانی مرغ ۶۰۰۰ تومان بود و هم‌زمان با افزایش قیمت مرغ در بازار قیمت پای آن نیز افزایش یافته است.

قیمت پای مرغ در بسته‌های ۴۰۰ گرمی نیز در فروشگاه‌های شهر ۱۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و قیمت پای مرغ در نرخ‌نامه میدان میوه و تره‌بار نیز در بسته‌های ۵۰۰ گرمی ۱۱۱۰۰ تومان اعلام شده و در واقع میدان میوه نیز نرخ مصوب خود را با کم‌فروشی رعایت نمی‌کند.

در‌حالی‌که قیمت مرغ در بازار به قیمت‌های متفاوت و البته بسیار بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد و از قیمت‌های ۳۳ هزار تومان و حتی ۴۰ هزار تومان رد شده است، اما این محصول توسط شرکت پشتیبانی امور دام در میدان میوه و تره‌بار به قیمت ۱۸۵۰۰ تومان توزیع می‌شود که پایین‌تر از نرخ مصوب تنظیم بازار است.

بخشی از پای‌های مرغ‌های تولید شده در کشور به چین صادر می‌شود و بخشی از پای مرغ نیز در بازار و برای مصارف مختلف استفاده می‌شود که با گرانی مرغ تقاضا برای خرید پای آن افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا.
    0

    متاسفانه به خاطر بی بضاعت بودن بعضی خانواده ها به جای مرغ پای مرغ استفاده می‌کنند و این زیبنده کشور ثروتمند ایران نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها