دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

داروی گیاهی ترک اعتیاد در انتظار صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: داروی گیاهی ترک اعتیاد از همکاری مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر با معاونت علمی ریاست جمهوری حاصل شده در انتظار صدور مجوز از سمت وزارت بهداشت است.

داروی گیاهی ترک اعتیاد در انتظار صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت

اسکندر مؤمنی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه داروی گیاهی ترک اعتیادی که پیش تر از ساخت آن خبر داده بودید آیا مجوزهای لازم برای توزیع را گرفته است یا خیر، اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت چند داروی مختلف ایرانی برای ترک اعتیاد که گیاهی هم هستند، ساخته‌اند.

وی افزود: یکی از این داروها دقیقاً برای ترک اعتیاد است اما هنوز مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت برای توزیع نگرفته و ما منتظر مجوز نهایی آن هستیم.

پیشتر مؤمنی در با با اشاره به تولید یک داروی جدید گیاهی برای درمان اعتیاد اظهار کرد: داروهای موجود در بازار که برای ترک اعتیاد و درمان استفاده می‌شد، جوابگو نبود و ما تصویر مثبت و درستی از آنها نگرفتیم. با توجه به علم روز دنیا، تحقیقات و مشاهداتی که انجام شده در یک بازه زمانی تصمیم بر آن گرفته شد که با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش بنیان این دارو در داخل کشور تولید شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تجربیات دنیا نشان می‌دهد این داروی گیاهی تأثیر بسیار خوبی در بهبود و درمان معتادان داشته است و همچنین به رفع قاچاق و مسائل دیگری که به این حوزه مربوط می‌شود کمک بسیاری کرده است. این دارو نمونه‌های خارجی دارد و در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ما در داخل کشور خودمان آن را تولید کرده‌ایم و تنها این دارو در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد نه نمونه‌های خارجی.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها