شمار مسافران اتوبوسهای درون‌شهری در مشهد نصف شد

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: حجم جابه‌جایی مسافر توسط خودروهای بزرگ جمعی ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر طی امسال تاکنون افزون بر ۵۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کمتر شده است.

شمار مسافران اتوبوسهای درون‌شهری در مشهد نصف شد

عباس اتحادی روز شنبه افزود: ۹۶ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۴۵۱ جابه‌جایی‌نفر توسط اتوبوسهای درون‌شهری امسال تاکنون در سطح کلانشهر مشهد صورت گرفت.

وی ادامه داد: میزان جابه‌جایی‌نفر توسط اتوبوسهای درون‌شهری در سطح مشهد پارسال ظرف همین ۲۱۰ میلیون و ۷۹۵ هزار مورد ثبت شده بود که نشانگر کاهش ۱۱۴ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۵۴۹ مورد درون‌شهری با اتوبوسهای واحد در این کلانشهر است.
سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد همچنین گفت: ظرف هفته نخست آذر ماه جاری همزمان با تشدید محدودیتهای پیشگیرانه مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز میزان جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان اتوبوسهای درون‌شهری به میزان ۳۰ درصد نسبت به هفته‌های پیشین در مشهد کاهش یافت.
وی افزود: همچنین افزون بر ۸۵ درصد مسافران اتوبوسهای درون‌شهری در مشهد ماسک بهداشتی را بر صورت می‌زنند.

اتحادی ادامه داد: بر این اساس استفاده کنونی شهروندان مشهدی از ماسک صورت به عنوان یک اقدام بهداشتی موثر برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در مقایسه آماری با ماههای پیشتر به میزان ۱۰ درصد بیشتر شده است.
وی گفت: مطابق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، داشتن ماسک بهداشتی بر صورت از تاریخ ۱۵ تیر ماه گذشته برای همه شهروندانی که سوار خودروهای جمعی ناوگان اتوبوسرانی می‌شوند الزامی اجباری تلقی می‌شود.

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: بر این اساس در سطح ۲۹ پایانه اتوبوسرانی فعال در سطح این کلانشهر افرادی ذیصلاح بطور رسمی به عنوان "ناظر" برای اطمینان از اجرای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، برای ارشاد مسافران اتوبوسهای درون‌شهری به داشتن ماسک بهداشتی بر صورت، مستقر و فعال شده‌اند.

وی گفت: رانندگان خودروهای بزرگ جمعی سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز ملزم هستند در طول مسیر حرکت اتوبوسهای درون‌شهری، در صورت لزوم تذکرات لازم را به شهروندانی که ماسک بهداشتی بر صورت ندارند ابلاغ نمایند.
هزار و ٨٣٠ دستگاه خودروی بزرگ جمعی سازمان اتوبوسرانی مشهد در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد به شهروندان خدمت می‌کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها