۳ شکارچی کبک در مناطق حیات‌وحش دامغان دستگیر شدند

رئیس اداره محیط‌زیست دامغان از شکار کبک در مناطق حیات‌وحش این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا سه شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

۳ شکارچی کبک در مناطق حیات‌وحش دامغان دستگیر شدند

علی آذر پور ضمن بیان اینکه در پی گزارش‌های واصله مبنی بر وجود شکارچی در منطقه نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست دامغان بلافاصله وارد میدان شدند، ابراز داشت: در عملیات نخست محیط‌بانان با اشراف اطلاعاتی جامع و کامل توانستند دو شکارچی را در مناطق دامغان دستگیر کنند.

وی افزود: در بازرسی‌های اولیه این دو متهم لاشه یک قطعه کبک وحشی همراه با دوقبضه سلاح بادی pcp و مقداری ساچمه کشف و ضبط و متخلفان به مراجع قضائی شهرستان دامغان معرفی شدند.

رئیس اداره محیط‌زیست دامغان بابیان اینکه طی عملیات دیگری ردپای شکارچی کبک در مناطق این شهرستان مورد شناسایی قرار گرفت، ابراز داشت: محیط‌بانان در یک عملیات غافلگیرانه توانستند این متخلف را دستگیر کنند.

آذر پور بابیان اینکه این شکارچی یک کبک را شکار کرده بود، در ادامه تصریح کرد: در بازرسی از این متخلف یک قبضه سلاح شکاری دولول و دو تیر فشنگ نیز کشف و فرد متخلف به مراجع قضائی شهرستان معرفی شد.

وی بابیان اینکه شکارچیان حیات‌وحش به پرداخت جریمه نقدی و در برخی مواقع زندان محکوم می‌شوند، افزود: اگرچه این جرایم برای این متخلفان وجود دارد اما باید اذعان داشت که خسارت وارده به محیط‌زیست به دلیل شکار قابل جبران نخواهد بود لذا از شهروندان درخواست داریم در صورت مواجه با موارد مشکوک حتماً آن را به محیط‌زیست اطلاع دهند تا قبل از شکار به پرونده رسیدگی شود.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها