۸ آذر ۱۳۷۶:

آیت‌الله هاشمی: مسابقه فوتبال ایران با استرالیا را تماشا کردم؛ به لطف خداوند پیروز شدیم

مسابقه فوتبال ایران در استرالیا را تماشا کردم؛ خیلی هیجان‌انگیز بود. به لطف خداوند پیروز شدیم و پس از بیست سال، به جام جهانی راه یافتیم. آن چنان شور و جشنی سراسر ایران را گرفته که حتی از جشن‌های فتح خرمشهر وسیع‌تر است.

آیت‌الله هاشمی: مسابقه فوتبال ایران با استرالیا را تماشا کردم؛ به لطف خداوند پیروز شدیم

مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۸ آذر ۱۳۷۶ نوشته است:

پیش از ظهر، شورای مجمع [تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. دو سه بند از عناوین محتاج به سیاست‌کلی را تصویب‌کردیم. در فصل آموزش و پرورش، بحث مفصلی برای مصادیق سیاست کلی‌کردیم که برای ادامه‌کار راهگشا بود.

بعد از جلسه، [سران قوا]، آقایان خاتمی، ناطق نوری و یزدی با هم آمدند و از من خواستند، در جلسات ماهانه سران سه قوه شرکت‌کنم؛ پذیرفتم. آقای یزدی، [رئیس قوه قضاییه]، ماجرای جلسه اخیر جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم] را گفتندکه به خاطر مخالفت آقای [ابراهیم] امینی و بعضی دیگر، نتوانسته‌اند در مورد صدور اطلاعیه‌ای در حمایت از رهبری و کیفیت رفتار با آیت‌الله منتظری، به تصمیمی برسند. عصر آقای [محمد] فلاح، از وزارت اطلاعات آمد و گزارش مسائل قم و اظهارات شخصیت‌های روحانی در ماجرای‌های اخیر را آورد.

آقای [محمدرضا] رحیمی، استاندار سابق کردستان آمد و از حذف نیروها در دولت جدید و به‌خصوص در کردستان انتقاد کرد و از من برای جمع‌کردن این نیروها و تشکل آن‌ها استمداد نمود. محسن [هاشمی، مدیرعامل شرکت مترو] آمد. راجع به انتقال [شرکت] مترو، [از وزارت کشور] به شهرداری تهران مشورت‌کرد که با کمک آن‌ها و گرفتن کاربری مناسب برای اراضی شهری، مشکلات مترو حل شود.

عصر مقداری مسابقه فوتبال تیم‌ ما ایران در ملبورن استرالیا را تماشا کردم؛ خیلی هیجان‌انگیز بود. تب فوتبال، تمام ایران و بلکه تمام ایرانیان در سراسر جهان را گرفته و اصولاً در جریان مسابقات رفت و برگشت تیم‌ها، برای جام جهانی فوتبال در فرانسه و همه دنیا را گرفته است. می‌گویند، همین مسابقه فوتبال امروز از نود تلویزیون دنیا، مستقیم پخش می‌شود؛ من از ماهواره، چند شبکه تلویزیونی، مثل لبنان و سعودی را دیدم.

به لطف خداوند پیروزشدیم و پس از بیست سال، یک بار دیگر به جام جهانی راه یافتیم. آن چنان شور و جشنی سراسر ایران را گرفته که حتی از جشن‌های فتح خرمشهر وسیع‌تر است؛ من هم پیام تبریک فرستادم.

امروز هرکسی من را می‌دید، از اهمیت و تاریخی بودن خطبه‌های دیروز من در نمازجمعه می‌گفت و آن را آرامش‌بخش می‌نامیدند. آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور] هم دیشب گفت، نمودی از یک حکمیت از موضعی بالا و خوب بود که جایش خالی بود؛ حتی بعضی از تحلیل‌گران در رادیوهای بیگانه و رادیو بی بی سی، همراه با شیطنت تمجید کردند و گفته شد، برخلاف نطق‌های آیات خامنه‌ای و یزدی که تحریک‌کننده بودند، این سخنرانی، آینده‌نگر و مصلحت‌آمیز و مناسب مقام رهبری بود؛ واضح است‌که فتنه‌جویانه این را مطرح می‌کند.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها