یک فعال سیاسی:

نهادهای اطلاعاتی و سازمان‌های امنیتی! پرسش از عملکردتان، پاسخ می‌خواهد

یک فعال سیاسی نوشت: نهادهای اطلاعاتی و سازمانهای امنیتی کشور که تسلط کامل خود را در بسیاری از امور اجتماعی و مسائل شخصی شهروندان نشان داده‌اند، چگونه از تحرکات تروریستی عوامل نفوذی دشمن در داخل کشور بی اطلاع بودند؟

نهادهای اطلاعاتی و سازمان‌های امنیتی! پرسش از عملکردتان، پاسخ می‌خواهد

محمدرضا زائری در خبرآنلاین نوشت:

ترور ناجوانمردانه دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده بار دیگر استمرار تقابل و رویارویی جبهه استکبار با ایران اسلامی را نشان داد و شهادت دردناک این عنصر خدوم و مجاهد، دلهای دوستداران وطن و دین را داغدار کرد.
این حادثه تلخ از جهات گوناگون موجب تاسف و تاثر است؛ هم فقدان چهره ای متخصص و کارشناس، خسارت بزرگی برای کشور به شمار می رود. هم تکرار چنین حوادثی فضای اجتماعی و سیاسی جامعه را به سوی تنش و تشنج هدایت می کند.
در همین حال رژیم صهیونیستی اشغالگر با چنین جنایاتی زمینه ایجاد حسن نیت در روابط بین المللی را بسیار کاهش می دهد و در شرایطی که برای حل مشکلات و رفع محدودیت ها و تحریم ها بیش از هر زمان به آرامش نیازمندیم، ما را از رسیدن به آرامش باز می دارد.
در این میان برای شهروندان ایرانی یک پرسش جدی مطرح است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت و به آن بی اعتنایی کرد، و ضرورت دارد نهادهای ذیربط برای حفظ سرمایه اجتماعی خود و ترمیم اعتماد عمومی پاسخ قانع کننده و روشنی به آن بدهند.
در طول سال‌های گذشته هر زمان از مشکلات و محدودیت ها و ناکامی ها و گرفتاری ها سخنی به میان می آمد، معمولاً با تاکید بر امنیت عمومی توجیه می پذیرفت و این جواب تکرار می شد که "امنیت داریم"

دل گرمی و سرخوشی شهروندان ایرانی در این سال ها این بوده است که نهادهای امنیتی و سازمان‌های اطلاعاتی در سطوح و لایه‌های مختلف، قدرت و توانی ستودنی دارند و دارای اشراف و احاطه کامل به همه امور هستند.
همواره با ساخت برخی فیلم های سینمایی یا تولید مجموعه های تلویزیونی مانند "گاندو" و "خانه امن" تصویری بی نقص از کارآمدی این دستگاه ها عرضه شده و در اخبار و اطلاع رسانی عمومی شواهد و نمونه‌هایی برای قدرت نهادهای اطلاعاتی، امنیتی ذکر گردیده و بر همین اساس، به طور طبیعی توقع و انتظار مردم از دستگاههای اطلاعاتی و نهادهای امنیتی و انتظامی بالارفته است.
اگر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بغداد به شهادت رسید، می‌شد نفوذ و خیانت بیگانگان در ساختارهای اداری و سازمانی عراق را قابل پذیرش دانست، اما وقوع حوادثی مانند ترور شهید دکتر فخری زاده در داخل مرزهای کشور و در خیابان های شهر را چگونه می‌توان پذیرفت؟

نهادهای اطلاعاتی و سازمانهای امنیتی گوناگون که حضور مقتدرانه و اشراف و تسلط کامل خود را در بسیاری از امور اجتماعی و مسائل شخصی شهروندان نشان داده‌اند، چگونه از تحرکات تروریستی عوامل نفوذی دشمن در داخل کشور بی اطلاع بودند؟
قطعاً برای این پرسش پاسخ های قانع کننده ای هست و نهادهای ذیربط می ‌توانند با صراحت و شفافیت، آن جواب ها را به افکار عمومی عرضه کنند و مخاطبان را از حیرت و سردرگمی نجات دهند و اعتماد ارزشمند شهروندان به حاکمیت را پاس بدارند.
تنها چیزی که ضرورت دارد این است که در این شرایط حساس و بحرانی مردم را امین بدانیم و به آنان اعتماد کنیم و پرسش های جدیدی آنان را بی پاسخ نگذاریم، در غیر این صورت با کاهش و فرسایش روزافزون سرمایه اجتماعی حاکمیت و اعتماد عمومی، فاجعه ای بسیار بزرگتر از فقدان دردناک این شهید سعید در انتظارمان خواهد بود!

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • آشنای آشنا
    0

    بسیاری از اعضای دولت فعلی مثل خود رئیس جمهور روحانی، سابقه زیادی در کار اطلاعاتی اون هم در عالی ترین مراتب رو دارن. در چنین شرایطی انتظار میره که وضعیت امنیتی کشور بهتر بشه نه اینکه یه روز سردار سلیمانی رو پودر کنن، یه روز نطنز بترکه و حتی معلوم نشه کار کیا بوده و یه روز مثل دیروز وسط روز روشن بیخ گوش پایتخت معاون وزیر دفاع رو آبکش کنن.... آخه این چه وضعیه، چه اشراف اطلاعاتی، چه کشکی... آقایون اطلاعاتی ممنون از این همه امنیت... خسته نباشید

  • عباسی
    0

    من نمی دونم تلویزیون با چه رویی داره سریال خانه امن رو نشون میده . باید بازنگری شود در سیستم های حفاظتی ؛ موساد لعنتی داره هر روز به ما نزدیکتر میشه و ما ضغیفتر

  • خجالت آوره . برو کنار بزار باد بیاد
    0

    بی تعارف . بقول معروف لری لری بگم . اطلاعات ایران در حد گرفتن چند تا جوون که روی پشت بام میرقصن را گرفتن چند تا مشروب فروش یا چند تا مواد فروش یا گرفتن چند تا بهایی و .... هستن . مثلا همین که ببینن کی توی سایتها نوشته و نظر مینویسن و تلفن هاشونو شنود کنن . واقعن در حد اسکن کردم مردم عادی عرضه دارن . توی این 10 سال چند تا کارشناس هسته ای ترور شد !!!؟؟ طرف براحتی میاد ایران داخل مملکت توی پایتخت زیر این همه دوربین اما کارش رو میکنه و براحتی میره . خجالت بکشین بیکارهای بیعرضه

  • حسینی - د
    0

    آقای زائری و چند شخصیت دیگر نیز در روز گذشته بحث ضعف اشراف نیروهای اطلاعاتی را مطرح کرده اند .برای کشورمان و مردم درد آور است که این جنایت دقیق ودر ایام سالگرد شهادت شهیدشهریاری به وقوع پیوسته است. آیا ما میتوانیم به راحتی در اسرائیل چنین عملیاتی انجام دهیم.فکر می کنم که همواره خدا و نظر اهل بیت حافظ این کشور است ، که هست.پس ماچه؟؟؟؟

  • ......
    0

    حاجی این زائری چراهر روز یه طرف غش میکنه.....اصلا ازش خوشم نمیاد

  • ناشناس
    0

    مراکز اطلاعاتی ما در مواجهه با کارگران حقوق نگرفته که نان شب ندارند و از ناچاری ویا از گرانی بنزین و غیره..... به خیایان امدن و از این همه بی عدالتی به تنگ امدن خیلی پر قدرت هستند .ولی در مواجهه با دشمنان قسم خورده این مرزو بوم ترسو وبز دل هستن و به عبارتی شیر خانه و روباه صحرا هستند. البته دور از جان مردانه مردی که از خون خودشون برای دین و میهن عزیزمون ایران بزرگ گذشتن.

  • اسدی
    0

    اولین ضعفی که مجلس شورای اسلامی وبزرگان نظام بایددر پی رفع نقص ان باشند قانون انتخاب وزیر اطلاعات است که ذکر شده باید مجتهد باشد !؟ اخه بابا مگرقراره برای حوزه علمیه رئیس تعیین کنند که حتما باید مجتهد باشد ، یک روحانی ساده بدون حتی یک هفته سابقه کار اطلاعاتی را در راس یک تشکیلات تخصصی قرار دادن نتیجه اش این می شود . واقعاشماببینیددر این سال های اخیر وزرای اطلاعات کشور چه کسانی بوده اند : اقای دری نجف ابادی امام جمعه فعلی اراک فردی متدین ولی بی اندازه ساده که در موضوع قتل های زنجیره ای به راحتی فریب می خورد ، اقای مصلحی امام جماعت یکی از مساجد پادگان های سپاه ، عنصری بسیار ساده، افراطی واهل جناح وباند بازی که در زمان وزارت وی ۵ نفراز دانشمندان هسته ای ترور شدند و وی غرق در دعوا با احمدی نژاد واصلاح طلبان بود، اقای علوی فردی بسیار ساده بدون داشتن حتی یک روز سابقه کار اطلاعاتی وهمزمان عضو مجلس خبرگان . واقعا باید به انها که این افراد را به عنوان وزیر انتخاب کردند باید چه لفظ داد ؟ وبه مجلس هایی که به اینها رای اعتماد داد چه ؟ و اخراین که خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است . یک دلسوز نظام

  • کاربر ناشناس
    0

    درروزروشن ودقیق ومحل عبور تروردست جنایتکاران داخلیست بخاطرویزاواقامت وپول میلیاردی منافقین داخل تهران هستنند ومردم راسرپرتگاه می فرستنند یامهدی مخفیکاری تاکی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها