پایان اختلاف مالی با شلیک مرگبار در فارس

مردی که متهم است دوستش را به‌دلیل اختلاف حساب هدف گلوله قرار داده و به قتل رسانده است، در زندان در انتظار جلسه محاکمه به‌سر می‌برد.

پایان اختلاف مالی با شلیک مرگبار در فارس

رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که به کارآگاهان جنایی استان فارس خبر دادند جسد مردی جوان به نام کاوه را در باغی پیدا کرده‌اند. وقتی مأموران به محل رفتند و جسد را مشاهده کردند، فهمیدند این مرد هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است.

به‌دلیل اینکه احتمال داشت فرد یا افرادی به قصد سرقت میوه وارد باغ شده و دست به جنایت زده باشند، بررسی شرایط باغ در دستور کار قرار گرفت و در نهایت مشخص شد دزدی اتفاق نیفتاده است.

کارآگاهان در ادامه با بررسی راه‌های ورود به محل جنایت به این اطمینان رسیدند که مقتول خودش در باغ را به روی مهاجم یا مهاجمان باز کرده و از پیش آنها را می‌شناخته است.

بنابراین احتمال داده شد کاوه قربانی تسویه‌حساب شخصی و کینه‌جویی شده باشد. در چنین شرایطی بازجویی از اعضای خانواده مرد کشته‌شده می‌توانست گره این معمای جنایی را باز کند، اما خانواده مقتول حرف زیادی برای گفتن نداشتند و فقط توضیح دادند کاوه برای مراقبت از باغ و ممانعت از سرقت به آنجا رفته بود و آنها خبر ندارند چه فردی با چه هدف و انگیزه‌ای دست به سلاح برده و او را هدف قرار داده است.

جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات ادامه پیدا کرد تا اینکه سرنخ‌هایی از اختلاف کاوه با یکی از دوستانش به نام میثم به دست آمد. شناسایی و بازجویی از میثم آغاز شد. این مرد ادعا کرد اطلاعی از قتل ندارد اما در میان گفته‌هایش تناقض‌های زیادی وجود داشت که سبب شد ظن پلیس به او بیشتر شود و بازجویی‌ها تا آنجا ادامه پیدا کرد که مرد مظنون به کشتن دوستش اقرار کرد.

میثم در اعترافاتش گفت: از مدتی قبل با کاوه اختلاف حساب داشتم. با اینکه حق با من بود، او حرفم را قبول نمی‌کرد، همین هم باعث شد از دست او عصبانی شوم و کینه به دل بگیرم. شب حادثه در‌حالی‌که می‌دانستم کاوه در باغ است، با نقشه قبلی سلاحی برداشتم و سراغش رفتم و او را به قتل رساندم اما از کاری که کرده‌ام، پشیمان هستم.

متهم ادامه داد: زمان جنایت کسی من را در حال ورود و خروج از باغ ندیده بود و به همین دلیل فکر نمی‌کردم هرگز شناسایی شوم اما خیلی زود دستگیر شدم. متهم در ادامه تحقیقات صحنه جنایت را بازسازی کرد.

از سویی اولیای‌دم مقتول برای او درخواست قصاص کردند. به‌این‌ترتیب مراحل مقدماتی تحقیقات قضائی طی شد و پرونده با صدور کیفرخواست علیه متهم روی میز قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت. میثم به‌زودی در دادگاه باید از خودش دفاع کند.

منبع: شرق

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    چراقاتلان عمدی به سزای اعمالشان نمیرسنند دلیلش وای ازدیه وای از پول ورشوه وکیل دهه شصت که اینطورنبودمیگفتنندخون دربرابرخون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها