رویش ۱۳ تبلت از درخت آرزوهای اردکان

جمعی از جوانان و خیرین اردکانی در قالب طرح درخت آرزوها با جمع‌آوری کمک‌های‌ خود، زمینه خرید ۱۳ عدد تبلت به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون ریال برای هدیه به کودکان نیازمند این شهرستان را فراهم کردند.

رویش ۱۳ تبلت از درخت آرزوهای اردکان

نیکوکاران و مردم خیر اردکان که چند سالی است طرح «درخت آرزوها» را همزمان با آخرین ماه‌ فصل سال و با نوید بوی بهار برگزار می‌کنند، امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی مدارس و همچنین نیاز کودکان بی بضاعت و کم توان مالی برای تهیه تبلت و گوشی موبایل برای آموزش مجازی، آستین همت را زودتر و همزمان با فصل پاییز بالا زدند.

عباس عاصی زاده، مدیر عامل موسسه خیریه باران اردکان به عنوان مجری این طرح گفت: جمع آوری کمک‌ها را با اعلام شماره حساب موسسه به صورت مجازی آغاز کردیم تا هر کسی با هر مقدار توان مالی که می‌تواند برای یاری‌ به مسیر آموزش‌ بچه‌های نیازمند، کمک کند.

رویش ۱۳ تبلت از درخت آرزوهای اردکان

وی با اشاره به اعتماد مردم طی پنج سال فعالیت طرح درخت آرزوها در اردکان، افزود: به قدری مردم با این طرح اُخت‌ گرفته‌اند که فقط به صورت مجازی و پیام‌های مخابره شده در گروه‌های‌ ارتباط جمعی، زمینه کمک‌های‌ ارزشمندی را فراهم آوردند و ما مدیون اعتماد و همراهی مردم شریف اردکان و هر کجای ایران که یاری‌گر این طرح بودند، هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ نهاد و سازمان دولتی و خصوصی به صورت مستقیم وارد این برنامه نشده و کمک‌ها، کاملاً مردمی و خیرمندانه صورت پذیرفت، به عنوان مثال پرداخت ۱۰ هزار تومان از سوی مردمی‌ که اثرگذاری طرح را در سال‌های گذشته دیده بودند، در نوع خود جالب بود.

عاصی‌زاده‌ در این خصوص خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد شاید این مشارکت مردمی با شناخت ۳۰ درصدی مردم از این طرح انجام شد چرا که بر اساس آمارهای ثبت شده بیش از ۷۰ درصد مردم به صورت دلی و بدون شناخت به این طرح کمک کردند.

وی علت این بازخورد را معرفی و اطلاع رسانی از سوی افراد شناخته شده از چهره‌های شاخص فرهنگی، هنری و عامی گرفته تا چهره‌های ورزشی، کادر پزشکی، درمان و اصناف و مردمان کوچه و بازار مورد اعتماد و سرشناس عنوان کرد و گفت: این طرح همچنان ادامه دارد و هر روز کمک های مردمی در حال واریز به حساب موسسه است ولی کمک‌های جمع شده تاکنون به جامعه هدف یعنی کودکان تحت پوشش و شناسایی طرح درخت آرزوها رسیده است.‌

وی نیاز فوری این کودکان به خرید تبلت را علت این اقدام فوری ذکر کرد و افزود: مردم و همراهان طرح، عاجزانه پیگیر این موضوع بودند که هیچ کودک بی‌بضاعتی از علم وسوادآموزی به علت‌ فراهم نبودن وسایل ارتباطی عقب نماند چرا که می‌دانیم دوری از علم و سواد برای خانواده های بی بضاعت و فقیر، خود مقدمه به بحران‌های بعدی خواهد شد.

مجری طرح درخت آرزوهای اردکان خاطرنشان کرد: در طرح درخت آرزوها در جهت تامین نیاز برخی خانواده های نیازمند حتی به شکل ساده ترین اقدامات مثل دورهمی و بازی کودکان در محیط‌های مشخص به صرف یک غذای گرم دورهمی قبل از شیوع ویروس کرونا پرداختیم که واقعا سهم ناچیزی از خدمت به آنان بود.

وی با انتقاد از برخی نهادها مبنی بر تهیه مایحتاج و کمک به نیازمندان، تصریح کرد: موازی کاری در کمک‌ به نیازمندان نباید انجام شود چرا که یا وجود کمک‌های خیری برخی نهادها هنوز هم گروه‌های هدف و فقیر وجود دارد که شاید ناشی از شناسایی نشدن و دسته بندی نادرست و معرفی اشتباه این اقشار به موسسات مردم نهاد و بخش های خصوصی مورد اعتماد نزد مردم است.

رویش ۱۳ تبلت از درخت آرزوهای اردکان

فرزند شهید عاصی زاده با اشاره به این مطلب که هنوز هستند نیازمندانی که دیده نمی شوند، افزود: کوچکترین کمک ها هم باید دیده شود چرا که اندک اندک و قطره قطره نشان از فکر و دلسوزی و خیرمندی مردم دارد چرا که در حالی خیلی از خانواده‌ها واقعا خود نیز نیازمند هستند و بضاعت مالی آنچنانی ندارند اما بازهم به ما در به نتیجه رساندن طرح‌هایمان کمک می کنند.

وی با بیان این که بارها در جلسات مختلف مطرح شده که باید تقسیم بندی برای کمک ها از سوی نهاهای خصوصی و دولتی و موسسات به صوت یکپارچه مشخص شود،خاطرنشان کرد: تا زمانی که جامعه هدف، یکسان سازی نشود و لیستی از نیازمندان تهیه نشود، موازی کاری در حمایت از نیازمندان انجام خواهد شد . نیازمندان بی‌شماری از گروه هدف نهادهای خصوصی و دولتی کمک رسان باز خواهند ماند.

مدیر عامل موسسه باران ادامه داد: اگر این مسیر به سرانجام برسد و موسسات هم به صورت تخصصی کار کنند و از سوی نهادهای دولتی اعلام نیاز شود که در چه حوزه هایی آسیب شناسی صورت گرفته است، مطمئناً بازخورد بهتری خواهد داشت.

عاصی زاده در پایان خاطرنشان کرد: مردم واقعا می‌دانند چگونه و چه موقع به نیازمندان کمک کنند، به عنوان نمونه قلکی از سوی یک خانواده به این طرح رسید که ۲۵ میلیون ریال اندوخته آن بود و گره بزرگی از یک خانواده نیازمند باز کرد و این نشان‌ از لطف و مهربانی مردم به نیازمندان است که حتی حاضر هستند از اندوخته‌های خود نیز برای کمک در مواقع ضروری بگذرند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها