کلاهبردار اینترنتی ۴۰۰ میلیاردی در مازندران به دام افتاد

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار اینترنتی ۴۰۰ میلیارد ریالی در فضای مجازی خبر داد.

کلاهبردار اینترنتی ۴۰۰ میلیاردی در مازندران به دام افتاد

سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از کاربران فضای مجازی به پلیس فتا و مراجع قضائی مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط افرادی در کانال ها و صفحات مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق شدند، این افراد را که تشکیل باندی ۶ نفره اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب کاربران کرده بودند، شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: متهمان ضمن اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی با مهندسی اجتماعی و فریب کاربران فضای مجازی به بهانه تاسیس شرکت تجاری با اجاره و خرید کارت بانکی مشتریان، اقدام به برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی آنان می کردند.

سردار میرزایی اظهار کرد: با هماهنگی قضائی متهمان که ساکن شهرستان های "چالوس، قائم شهر، بابل، ساری و نور" در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از کشف ۳۲۰ عدد کارت عابر بانک متعلق به مالباختگان خبر داد و افزود: میزان کلاهبرداری این افراد بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: مراقب افراد شیاد و کلاهبرداران حرفه ای در فضای مجازی باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس درمیان بگذارند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها