عربستان اعلام آمار روزانه مبتلایان به کرونا را متوقف کرد

وزارت بهداشت عربستان روز یکشنبه اعلام کرد که دیگر آمار مربوط به مبتلایان به ویروس کرونا و قربانیان ناشی از آن را به طور روزانه اعلام نمی‌کند.

عربستان اعلام آمار روزانه مبتلایان به کرونا را متوقف کرد

به گزارش روزنامه سعودی السبق، محمد العبد العالی سخنگوی وزارت بهداشت سعودی در این باره گفت: به جای اعلام گزارش‌های روزانه از مبتلایان به ویروس کرونا، مکانیزم جدیدی تدوین شده که آخرین تحولات و آمار مربوط به مبتلایان و قربانیان کرونا به طور هفتگی اعلام می‌شود.

وی افزود: میزان مبتلایان به این ویروس طی هفته گذشته ثابت بوده، اما شمار مبتلایان در شهر تبوک نوسان داشته است.

سخنگوی وزارت بهداشت سعودی گفت که رعایت پروتکل‌های بهداشتی عامل اصلی کاهش میزان ابتلا به کرونا در عربستان بوده است.

تاکنون ۳۵۶.۹۱۹ نفر در عربستان به کرونا مبتلا شدند که ۵.۸۷۰ نفر از آن‌ها جان باختند و از این تعداد ۳۴۶.۰۲۳ نیز بهبود یافته‌اند.

این در حالی است که روزنامه العربی الجدید چاپ لندن به تازگی در مطلبی نوشت که عربستان به دلیل شمار بالای مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا بیشترین زیان را از ویروس کرونا متحمل شده است.

در همین راستا عبدالعزیز الخالد رئیس واحد پژوهش‌های اقتصادی مرکز «الخلیج» امارات در این زمینه به روزنامه العربی الجدید گفت: عربستان طی ماه‌های گذشته شاهد بیشترین شمار مبتلایان بود و آمار مبتلایان و قربانیان بسیار بیشتر از رقم اعلام شده اس

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز پیشتر در گزارشی نوشت که تیم نظارت وزارت بازرگانی عربستان در سراسر این کشور نظارت خود را بر روی اجرای پروتکل‌های بهداشتی و تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در بازارها و مراکز تجاری انجام می‌دهد.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها