پلیس راه البرز:

همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده کرج - چالوس الزامی است

رییس پلیس راه البرز گفت که همراه داشتن زنجیر چرخ برای تمام وسایل نقلیه در جاده های کوهستانی و برفگیر البرز از جمله محور کرج - چالوس الزامی است.

همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده کرج - چالوس الزامی است

سرهنگ رضا گودرزی روز دوشنبه اظهار داشت: سامانه بارشی که از عصر شنبه هفته جاری در استان البرز فعال شده موجب بارش برف در ارتفاعات و لغزندگی راه های کوهستانی استان از جمله جاده کرج - چالوس و شهرستان طالقان شده است.

طبق پیش بینی هواشناسی البرز بارش ها تا پایان هفته جاری به صورت برف و باران در این استان ادامه دارد.

هرچند به دلیل محدودیت های کرونایی، ترددها در جاده کرج - چالوس و سایر راه های استان البرز کم شده ؛ اما خودروهای عمومی حمل بار و مسافر ، اداری و ساکنان بومی حاشیه این جاده ها

به صورت شبانه روز در این مسیرها رفت وآمد دارند.

گودرزی بیان داشت: مأموران پلیس راه مستقر در محورهای کوهستانی ضمن پایش جاده ها از عبور و مرور خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری می کنند.

همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه به رانندگان جاده های کوهستانی در البرز است .

وی تاکید کرد: رانندگان رعایت فاصله طولی برای جلوگیری از تصادف و عدم تغییر مسیر ناگهانی در محدوده آزادراهی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را مد نظر قرار دهند.

رییس پلیس راه البرز یادآور شد که گاهی مواقع جاده های کوهستانی از جمله مسیر کرج - چالوس در زمان بارندگی ها و پس از آن با پدیده ریزش سنگ مواجه بوده که رانندگان از توقف در این مسیرها خودداری کنند.

استان البرز دارای یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان می‌باشد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها