اهدای خون توسط اعضای کانون خادمیاران رضوی 

جمعی از اعضای کانون خادمیاران رضوی گودکشتی باچوخه شهید بابانظر به دلیل اعلام نیاز مراکز درمانی به خون، خون خود را اهدا کردند.

اهدای خون توسط اعضای کانون خادمیاران رضوی 

با توجه به شرایط خاص کرونایی در کشور و اعلام نیاز مراکز درمانی به خون، جمعی از اعضای کانون خادمیاران رضوی گودکشتی باچوخه شهید بابانظر با حضور در مرکز انتقال خون به رسالت خودشان عمل کردند.

حجت الاسلام مهدی فریور، مسئول این طرح در حاشیه برنامه اهدای خون در محل سازمان انتقال خون استان خراسان رضوی اظهار کرد: این اقدام توسط یکی از خادمیاران رضوی تحت عنوان کانون خادمیاران رضوی گود کشتی با چوخه شهید بابانظر برای اولین بار و به طور سازمان یافته انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت اعضای کانون خادمیاران رضوی این گود کشتی، فرزندان شهدای دفاع مقدس هستند و امروز ۷۰ الی ۱۰۰ نفر به طور داوطلبانه در سازمان انتقال خون جهت اهدای خون خود و به یاد شهید محسن فخری زاده حضور یافته اند.

حجت الاسلام فریور تاکید کرد: برای گسترش فرهنگ اهدای خون مخصوصا در شرایط لازم است تا رسانه‌ها بیش از گذشته پای کار بیایند و این اقدام خداپسندانه و فرهنگ نوع دوستی را رواج دهند.

مرتضی نظرنژاد، فرزند شهید نظر نژاد(بابانظر) که یکی از اهدا کنندگان خون است، اظهار کرد: بنده کارت مستمر اهدای خون دارم و سالیان متمادی است که این کار را انجام می‌دهم.

مسئول قرارگاه فرهنگی شهید بابانظر با اشاره به اقدامات خداپسندانه این قرارگاه بیان کرد: ما توسط اعضای این قرارگاه در ایام کارگاه‌های تولید را راه اندازی کردیم و روزانه ۲۰ الی ۳۰ هزار ماسک تولید و توزیع کردیم و در ماه مبارک رمضان هم به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و با راه اندازی آشپزخانه ۵ هزار پرس غذای گرم و ۵ هزار قرص نان در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه توزیع کردیم و امروز هم با توجه به اینکه بانک خون کشورمان با کمبود مواجه شده است بر این شدیم تا افرادی که داوطلب به اهدای خون هستند را سازماندهی کنیم.

وی ادامه داد: امروز اعضای کانون خادمیاران رضوی گود کشتی بابا نظر وظیفه خود دانستند تا بیایند و با اهدای خون خود به هموطنان و همنوعان خود حیاتی دوباره اهدا کنند.

فرزند شهید علیمردانی نیز بیان کرد: اکثر این افرادی که امروز در سازمان انتقال خون هستند به طور مستمر خون خود را اهدا می‌کنند و امروز هم با توجه به شرایط همه جهادی وارد عمل شده اند تا با حرکت خود همه هموطنان را به این اقدام خداپسندانه تشویق کنند.

وی ادامه داد: امروز و در شرایط کرونایی پزشکان، پرستاران و دیگر کادر درمانی به عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس هستند و ما نیز بایستی با اهدای خون خود که حداقل کار در این شرایط است احساس تکلیف کنیم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها