میزان بار مجاز برای سفر هوایی با ایرلاین های داخلی!

با خرید یک بلیط هواپیما امکانات مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد. یکی از آن ها حمل چمدان و ساک شما در قسمت بار هواپیما می باشد. البته باید بدانید که هر میزان بار و چمدانی که بخواهید نمی توانید همراه خود وارد پرواز کنید.

میزان بار مجاز برای سفر هوایی با ایرلاین های داخلی!

هر ایرلاینی دارای شرایط و قوانین خاضی می باشد که تمامی مسافران موظف هستند که از ان ها پیروی کنند. در هنگام خرید بلیط هواپیما به صورت انلاین از اینجا تمامی موارد مهم برای مسافران نوشته شده است.

یکی از سایت ها معتبر خرید بلیط و رزور هتل که تمامی اطلاعات لازم را برای مسافران نوشته است، سایت آژانس هواپیمایی طاهاگشت می باشد.

یکی از قوانین بسیار مهمی که باید از آن اطلاع داشته باشید، میزان بار مجاز یک ایرلاین می باشد. نه تنها هر ایرلاین میزان بار متفاوتی برای خود دارد بلکه میزان بار بلیط هر کلاس پروازی، و همچنین پرواز های خارجی و داخلی با یکدیگر متفاوت می باشد.

در صورت رعایت نکردن حجم و وزن بار باید برای اضافه بار خود مبلغ بیشتری بپردازید. البته به این معنی نمی باشد که هر مقدار که بخواهید بار اضافه همراه خود ببرید و جریمه ان را بپردازید.

میزان بار اضافه نیز اندازه مشخصی دارد و اگر بیشتر شود چمدان شما را سوار هواپیما نمی کنند.

معمولا میزان بار در ایرلاین های ایرانی مشابه به یکدیگر و یا شاید با کمی تفاوت باشد.

در پرواز های داخلی شما مجاز به حمل حداکثر 25 کیلوگرم بار در کلاس اکونومی و در کلاس های بالاتر 40 الی 50 کیلوگرم بار می باشید.

میزان بار مجاز کلاس های اکونومی پرواز داخلی 30 کیلوگرم می باشد. میزان بار مجاز کلاس اکونومی برای بار دستی در پرواز های داخلی 5 کیلوگرم می باشد. میزان بار مجاز کلاس های بیطینس پرواز داخلی 40 کیلوگرم می باشد. میزان بار مجاز کلاس بیزینس برای بار دستی در پرواز های داخلی 7 کیلوگرم می باشد.

میزان بار مجاز ماهان ایر

ماهان ایر نیز مانند سایر شرکت های هواپیمایی، قوانین مشخصی را تعیین کرده اند. میزان بار مجاز ماهان ایر نسبت به نوع سفر متغیر می باشد.

بار مجاز با این شرکت هواپیمایی باید کمتر از 158 سانتی متر باشد. در صورتی که باری که حمل می کنید بزرگ تر از ابعاد مجاز می باشد باید از قبل با این شرکت هواپیمایی هماهنگ کنید.

برای پرواز های داخلی مسافران در صورت سفر اکونومی اجازه دارند تا 20 کیلوگرم بار را با خود در این سفر حمل کنند.

برای مسافران بیزینس کلاس سفر های داخلی بار می تواند تا 25 کیلوگرم نیز باشد.

ماهان ایر برای پرواز های خارجی میزان بار مجاز متفاوتی را تعیین کرده است، در پرواز های خارجی مسافران می توانند بار و چمدان بیشتر را با خود حمل کنند.

در پرواز های خارجی اکونومی 30 کیلوگرم اجازه حمل بار دارند و در سفر های بیزینس کلاس بار تا حداکثر 40 کیلوگرم می تواند باشد.

میزان بار مجاز ایران ایر

به جز کلاس Y اکونومی تمامی بلیط های این پرواز مجاز به حمل 20 کیلوگرم و مسافران کلاس Y ، 25 کیلوگرم بار می باشند.

ایرلاین ایران ایر دارای دو کلاس اکونومی و هما می باشد. کلاس هما این ایرلاین هما بیزینس کلاس دیگر ایرلاین های کشور می باشد.

به طور کلی در ایران اکثر ایرلاین ها دارای دو کلاس اولیه یعنی اکونومی و بیزینس می باشند.

مسافران کلاس هما یا همان بیزینس کلاس نیز مجاز به حمل 30 کیلوگرم بار می باشند.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها