بیش از ۵۰ در صد بذر گندم لرستان توسط جهاد کشاورزی تامین می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بذر گندم آبی و دیم مورد نیاز کشت گندم استان توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تامین می‌شود.

بیش از ۵۰ در صد بذر گندم لرستان توسط جهاد کشاورزی تامین می‌شود

اسفندیار حسنی ‌مقدم در بازید از شرکت‌های فرآوری بذر گندم آبی و دیم کوهدشت که۱۰ آذرماه صورت گرفت، اظهار کرد: در سال جاری حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم از طبقات مختلف شامل پرورش سه، مادری و گواهی شده خریداری شده و همچنین با باقیمانده ٣٢٠٠تن بذر گندم از سال گذشته حدود ۲۱ هزار تن بذر اصلاح شده به‌منظور کشت این محصول در سال جاری بین کشاورزان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و یارانه تخصیص یافته برای تولید بذر اصلاح شده، سازمان‌های وابسته موظف به تأمین ۳۰ درصد نیاز بذر گندم دیم و ۵۰ درصد گندم آبی هستند که در این راستا سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیش از سهمیه ابلاغی و در مجموع بیش از ۵۰ درصد بذر مورد نیاز استان را تامین کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نیاز کل لرستان به بذر گندم آبی و دیم ٤٠ هزار تن است و لذا کشاورزان مابقی بذر مورد نیاز خود را از بذور خود مصرفی مطمئن که دارای قوه نامیه و درجه خلوص بالایی بوده بوجاری سپس ضد عفونی و استفاده کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها