وضعیت در ۵ شهرستان دیگر استان گلستان قرمز شد/ روند افزایشی شیوع کرونا ادامه دارد

به رغم اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا از ابتدای آذرماه تا کنون، روند ابتلا به این بیماری در استان گلستان افزایشی بوده ۵ شهرستان دیگر نیز در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

وضعیت در ۵ شهرستان دیگر استان گلستان قرمز شد/ روند افزایشی شیوع کرونا ادامه دارد

از ابتدای آذرماه که محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری برای جلوگیری از شیوع گسترده بیماری کرونا در سراسر کشور از جمله استان گلستان اعمال شد، انتظار می‌رفت با روند کاهشی میزان ابتلا، موارد بستری و تعداد جان‌باختگان مواجه شویم.

سهل‌انگاری برخی شهروندان و دور زدن محدودیت‌های کرونایی از سوی برخی کسبه و اصناف و همچنین شلوغی‌ها در سطح شهرهای استان سبب شد تا وضعیت 5 شهرستان یگر استان گلستان که تا پیش از این در شرایط هشدار و نارنجی بود، قرمز شود.

پیش از این هم 4 شهرستان گرگان، کلاله، بندرترکمن و آق قلا نیز در وضعیت قرمز قرار داشتند و طبق آخرین اعلام ستاد کرونا شهرستان‌های بندرگز، گمیشان، علی آبادکتول، مراوه تپه و گنبدکاووس به فهرست شهرستان‌های قرمز استان اضافه شده است.

طبق گفته‌های عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و برخی تجمعات عامل اصلی در شیوع گسترده این بیماری و قرمز شدن وضعیت در استان بوده است. تعداد بیماران بدحال نیز رو به افزایش است و تعداد قابل توجهی از کسانی که در مراکز درمانی بستری شده‌اند در بخش‌های ویژه تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین گفته تعداد موارد ابتلا و بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان نیز روندی افزایشی دارد، ضمن اینکه تعداد جان‌باختگان نیز همچنان دو رقمی است.

به نظر می‌رسد علاوه بر بی‌مبالاتی برخی شهروندان قانون گریز برای رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، باید ضعف نظارت بر رعایت این محدودیت‌ها را هم به آن اضافه کرد.

با اینکه در شهرهای قرمز به جز گروه یک، فعالیت سایر گروه‌های شغلی ممنوع است اما تعداد قابل توجهی از این واحدهای صنفی باز بوده و یا اینکه کرکره مغازه‌ها و فروشگاه‌های خود را تا نیمه پایین کشیده‌اند و همچنان مشتریان خود را دارند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها