شگرد حیرت‌انگیز زورگیران در بزرگراه تهران

۲ سارق زورگیر که در ورودی بزرگراه‌ها از رانندگان خودروها زورگیری می‌کردند، دستگیر شدند.

شگرد حیرت‌انگیز زورگیران در بزرگراه تهران

از حدود یک‌ماه پیش شکایت‌های مشابهی در کلانتری۱۵۲ خانی‌آباد تهران مطرح شد که از زورگیری از رانندگان خودروهای سواری حکایت داشت.

یکی از شاکیان در تشریح ماجرای زورگیری گفت: برای ورود به اتوبان شهیدکاظمی، وارد رمپ ورودی اتوبان شده بودم که ناگهان احساس کردم ماشینم پنچر شده است.

همانجا توقف کردم و وقتی از ماشین پیاده شدم متوجه پنچری یکی از لاستیک‌ها شدم. برای عوض کردن چرخ ماشین دست به‌کار شده بودم که ناگهان مرد جوانی که یک کلت کمری در دست داشت نزدیکم شد.

او مرا تهدید به مرگ کرد و تلفن همراه، پول‌های نقد و هر چه لوازم باارزش داخل ماشین داشتم را از من گرفت.

سارق مسلح حتی آچار چرخ و لوازم مربوط به پنچرگیری را هم از من سرقت کرد و همه آنها را داخل یک گونی ریخت و پیاده به بالای پل رفت و سوار بر ماشینی که در انتظار او بود، فرار کرد.

اظهارات بقیه شاکیان نیز کاملا مشابه شاکی نخست بود و مأموران متوجه شدند که همه این زورگیری‌ها توسط ۲مرد جوان صورت می‌گیرد. سارقانی که ابتدا با ریختن میخ‌های سه‌پر در داخل رمپ ورودی بزرگراه، ماشین‌ها را پنچر می‌کردند و وقتی راننده‌ها برای تعویض چرخ توقف می‌کردند به آنها حمله و با تهدید اسلحه اموالشان را سرقت می‌کردند.

با این اطلاعات گروه ضربت سرکلانتری دهم و کلانتری۱۵۲ خانی‌آباد برای شناسایی و دستگیری سارقان وارد عمل شدند. آنها با بررسی سرقت‌های انجام شده، به این نتیجه رسیدند که سارقان حدود ساعت ۸ شب در محل سرقت‌ها حاضر شده و اقدام به ریختن میخ روی آسفالت خیابان می‌کنند.

بنابراین چند تیم عملیاتی ورودی‌ها و معابر ورودی بزرگراه شهید کاظمی را زیرنظر گرفتند تا اینکه حدود ساعت ۸ شب شنبه ۸آذرماه، متوجه یک موتورسیکلت با ۲ سرنشین شدند که در یکی از رمپ‌ها توقف کرد. لحظاتی بعد ترک‌نشین موتور پیاده شد و چند شی‌ نوک تیز را داخل رمپ ریخت و سپس به بالای پل و کنار همدستش برگشت.

شکی وجود نداشت که ۲ جوان موتورسوار همان سارقان زورگیر هستند که با ریختن میخ‌های سه‌پر در داخل رمپ به انتظار پنچر شدن یک خودروی عبوری و اجرای نقشه زورگیری نشسته‌اند. در این شرایط مأموران وارد عمل شدند و با مسدود کردن دوطرف پلی که دزدان بالای آن بودند عملیات دستگیری آنها را شروع کردند.

سارقان پیش از اینکه موفق به فرار شوند در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند و از آنها حدودا ۱۰عدد میخ سه‌پر و ۲اسلحه اسباب‌بازی کشف شد. متهمان در ابتدا مدعی بودند که سارق نیستند و وسایل کشف شده از آنها، ضایعات است اما وقتی ۴نفر از شاکیان با حضور در کلانتری آنها را به‌عنوان سارق اموالشان شناسایی کردند چاره‌ای جز اعتراف به سرقت‌های سریالی ندیدند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان این خبر گفت: متهمان اعتراف کردند که از یک‌ماه پیش و با این شگرد در بزرگراه‌های جنوب شهر تهران دست به زورگیری از راننده‌ها می‌زنند و تاکنون با پنچر کردن ۴۰خودرو از راننده‌های آنها سرقت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در ادامه مأموران راهی مخفیگاه متهمان شدند و در آنجا ۱۶گوشی تلفن همراه و مقدار زیادی لوازم سرقتی به ارزش ۲۰۰میلیون تومان کشف کردند.

به گفته وی، تاکنون ۱۵شاکی شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی سایر شاکیان ادامه دارد.

منبع: همشهری

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها