معاون امور دامی استان قزوین:

نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداران قزوینی تامین شد

معاون امور دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در راستای حمایت از تولید ۱۰۰درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداران استان تامین شده است.

نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداران قزوینی تامین شد

علی شاپورزاده در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین به زیرساخت های مناسب پرورش طیور درتوزیع مرغ منجمد اشاره کرد و

گفت: علیرغم اینکه در طول سال گذشته مرغداران در تأمین نهاده ها با مشکلات عدیده ای روبه رو بودند اما نسبت به سال گذشته ۸درصد رشد جوجه ریزی داشته اند وتا پایان آبان ماه بیش از ۱۹میلیون و ۱۰۰هزار قطعه جوجه به مرغداری های استان تزریق شد.

او افزود: در کنار سایر استان های کشور، استان قزوین هم در مقطع کوتاهی با کاهش جوجه ریزی مواجه شد که این موضوع روند عرضه و تقاضا را با مشکل روبه رو کرد.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ابتدای سال به دلیل تعطیلی گسترده در کشور و همچنین تعطیلی تالارها و رستوران ها میزان مصرف گوشت مرغ به شدت کاهش یافت و بر همین اساس قیمت جوجه یک روزه در کشور نیز به شدت کاهش پیدا کرد و برای مرغداران نیز به صرفه نبود که مرغ مادر نگهداری کنند.

شاپورزاده افزود: ماهیانه حداقل ۲میلیون و ۳۰۰هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام می شود تا نیاز مردم استان قزوین و استان های همجوار تأمین شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: از دو ماه گذشته هر مرغداری که جوجه ریزی می کند باید میزان جوجه هایش را در سامانه ثبت کند تا به همان میزان نیز از نهاده های دامی با قیمت دولتی بهره مند شود.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها