رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین:

۲ پایگاه اورژانس شهری در قزوین احداث می شود

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین با بیان اینکه حوادث جاده‌ای به علت محدودیت‌ها بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است گفت: دو پایگاه اورژانس شهری در محدوده ترمینال و امام زاده حسین(ع) شهر قزوین در حال احداث است.

۲ پایگاه اورژانس شهری در قزوین احداث می شود

سهیل سلطانی بیان اینکه دو پایگاه اورژانس شهری به پایگاه‌های شهری مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین در ماه‌های آتی اضافه می‌شود گفت: پایگاه فردوسی در حال حاضر به صورت دو کُده( آمبولانس) و با دو برابر نیرو مشغول فعالیت و امدادرسانی است همچنین دو پایگاه در محدوده ترمینال و منطقه امام زاده حسین(ع) شهر قزوین در حال احداث است.

وی افزود: آثار و نتایج طرح هوشمند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی پس از دو هفته نمود پیدا می‌کند و به احتمال خیلی زیاد این محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها کمک کننده خواهند بود زیرا در بازدیدهای میدانی که داریم کسبه و مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از 95 درصد رعایت کرده‌اند.

سلطانی خاطرنشان کرد: حوادث جاده‌‌ای به علت کمتر شدن تردد‌ها و لغو مسافرت‌های غیر ضروری بیش از 50 درصد کاهش یافته است و تعداد ارجاع مصدومان و آسیب دیدگان حوادث جاده‌ای و رانندگی به بیمارستان شهید رجایی نیز کاهش یافته است.

غالب تماس‌های مردم با اورژانس مربوط به کرونا است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین عنوان کرد: تعداد ماموریت‌ها و ساعت کار کادر اورژانس بسیار افزایش یافته است و بیشتر تماس‌های مردم در ایام فعلی مربوط به کرونا است.

وی با تاکید بر اینکه استان قزوین بین سایر استان‌های کشور از اورژانس فعالی برخوردار است، افزود: واحد EOC یا مدیریت بحران سازمان مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین نیز به صورت فعال هر روزه تمام دیتاهای بیمارستانی (آمار و اطلاعات) بیماران کرونایی را احصا کرده و سپس در بین سایر مراکز پخش می‌کند.

سلطانی در ارتباط با میزان آمادگی بالای اورژانس در استان گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای آمبولانس‌ کاملا آماده در اختیار داریم این در حالی است که 18 دستگاه به سبب استهلاک و فرسودگی از رده خارج شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها