رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا آذربایجان غربی:

فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی از ۳۰ نفر فراتر رفت

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد فوت ۳۲ شهروند بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان بودیم که طی روزهای اخیر، بیشترین میزان بوده است.

فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی از ۳۰ نفر فراتر رفت

علی احمد آقاپور روز چهارشنبه افزود: با افزوده شدن این تعداد، کل فوت شدگان ناشی از این بیمای در آذربایجان غربی به ۲ هزار و ۹۱۹ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی های ۲ شهرستان شامل بوکان و ارومیه، بسیار نامناسب بود و به ترتیب شاهد فوت ۱۰ و هشت نفر در این ۲ شهرستان بودیم.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در هریک از شهرهای سلماس، میاندوآب و نقده، ۲ نفر در ماکو و یک نفر در هریک از شهرهای تکاب، مهاباد و خوی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده اند.

آقاپور اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ‌هزار و ۱۶۲ نفر رسیده که از این تعداد ۵۰۲ نفر مشکوک و ۶۶۰ نفر مبتلا به کرونا هستند.

وی افزود: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۳۰۵ نفر بوده که از این تعداد، ۸۴ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

وی از ابتلای ۸۴۷ نفر به کووید ۱۹ و بستری شدن ۱۵۰ نفر از آنان در بیمارستان های آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: کل مبتلایان به کرونا در این استان به مرز ۸۹ هزار نفر رسیده است.

تاکنون بیش از ۶۴ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر در دنیا و نزدیک به ۹۷۶ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ از مجموع حدود یک میلیون و ۴۸۵ هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز حدود ۳.۳ درصد مربوط به ایران است.

از کل مبتلایان کشور بیش از ۹ درصد و از کل فوتی های ناشی از کرونا در کشور افزون بر ۶ درصد مربوط به آذربایجان غربی است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها