خبرگزاری رویترز:

شورای امنیت بنا ندارد درباره ترور دانشمند ایرانی موضع‌گیری کند

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که شورای امنیت سازمان ملل به احتمال زیاد درخصوص ترور دانشمند ایرانی اقدامی نخواهد کرد.

شورای امنیت بنا ندارد درباره ترور دانشمند ایرانی موضع‌گیری کند

این خبرگزاری در گزارش خود به نقل از ''دیپلمات‌های آگاه'' ادعا کرده است که تقاضای ایران از شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند ایرانی برجسته در حوزه دفاعی و هسته ای به احتمال زیاد مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

پس از ترور شهید فخری زاده در روز جمعه، ایران در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل خواستار محکومیت این ترور و عاملان آن از سوی سازمان ملل شد.

بنابر این گزارش، تقاضای ایران در صورتی در شورای امنیت بررسی می‌شود که یکی از ۱۵ کشور عضو این شورا چنین تقاضایی را مطرح کند اما ‌به گفته این دیپلمات ها، تاکنون کشورهای عضو شورای امنیت درباره انتشار بیانیه ای درباره ترور محسن فخری زاده صحبتی نکرده اند.

همچنین ‌جری ماجیلا، نماینده آفریقای جنوبی و رییس دوره ای شورای امنیت در ماه دسامبر گفته است که تاکنون هیچ تقاضایی از سوی کشورهای عضو شورا برای بررسی این ترور مطرح نشده است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که اتحادیه اروپا و کشورهای متعددی ازجمله، چین، روسیه، سوئیس و بسیاری از کشورهای عربی همچون امارات متحده عربی، اردن، مصر این اقدام جنایتکارانه را محکوم کرده اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایران
    0

    من یه سوال ازمردم شریف ،بزرگ وصبورایران که فقط روپای خودشون ایستادن دارم ؟؟ خیلی‌ها میگن نباید رئیس جمهور نظامی داشته باشیم ولی من فکرمی کنم که در موقعیت های این چنینی به یک نظامی احتیاج داریم . ظریف و روحانی ودارودستش دارن از اتحادیه اروپا و سازمان انرژی اتمی وسازمان ملل عاجزانه درخواست می کنندکه اونهااین اقدام تروریستی را محکوم کنندواقعٱ که خجالت آورتاحالا دیدین کسی خودشو محکوم کنه خخخخ خخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها