رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خرم‌دره:

کاهش ۹۰ درصدی قاچاق چوب در خرم‌دره

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خرم‌دره گفت: با توقف فعالیت کارگاه‌های بارانداز چوب، قاچاق چوب در خرم‌دره ۹۰ درصد کاهش یافت.

کاهش ۹۰ درصدی قاچاق چوب در خرم‌دره

توکل سلیمانی از پلمب ۸ کارگاه بارانداز چوب در خرم‌دره خبر داد و اظهار کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ و صیانت از اکولوژی و اکوسیستم خرم‌دره، به دستور دادستان و همکاری اداره صمت، اتاق اصناف و نظارت محیط زیست شهرستان خرم‌دره کارگاه‌های غیرمجاز چوب‌بری در محدوده شهر خرم‌دره، پلمب شدند.

وی، با بیان اینکه خرم‌دره به علت برخورداری از آب و هوا و طبیعت بکر نگین سبز زنجان محسوب می‌شود، افزود: درختان و جنگل‌های خرم‌دره به منزله کمربند سبز این شهرستان جزو ریه‌های حیاتی و تنفسی مردم محسوب می‌شوند؛ لذا به منظور حفظ و صیانت از این اکولوژی و اکوسیستم اداره محیط زیست خرم‌دره ملزم به ارائه گزارش تخلفی در حوزه مسائل زیست‌محیطی است.

سلیمانی با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ الی ۱۵۰ تن چوب جنگلی، طبیعی و باغی از خرم‌دره قاچاق می‌شد که تداوم این امر درختان خرم‌دره را به نابودی می‌کشاند، ادامه داد: با پلمب این واحدهای غیرمجاز، آمار قطع درختان تا ۹۰ درصد در خرم‌دره کاهش یافته است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خرم‌دره، با تاکید بر اینکه مردم، حافظان اصلی محیط زیست هستند، یادآور شد: بزرگ‌ترین و پراهمیت‌ترین سرمایه خرم‌دره، درختان هستند که همه ما به نوبه خود وظیفه داریم در حفاظت و مراقبت از آن‌ها کوشا باشیم تا درختان در این شهرستان چوب حراج نخورند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها