۵ میلیون یورویی که شاختار از رئال مادرید دزدید!

رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا بیش از ۵ میلیون یورو مقابل شاختار از دست داد.

۵ میلیون یورویی که شاختار از رئال مادرید دزدید!

رئال مادرید در اوکراین دوباره در لیگ قهرمانان اروپا شکست خورد. سفیدپوشان سه شنبه در هفته پنجم با دو گل مغلوب میزبانشان شاختار شدند. شاگردان زین الدین زیدان به جز دو دیدار مقابل اینتر نمایش ضعیفی در این رقابت ها داشتند که نه تنها از لحاظ سطح ورزشی رویشان تاثیر گذاشت بلکه شرایط‌شان را برای صعود به یک هشتم نهایی سخت کرد.

از لحاظ اقتصادی یوفا برای هر پیروزی در مرحله گروهی تقریبا ۳ میلیون یورو به تیم ها می دهد. رقم دقیق ۲.۷ میلیون یورو است. به همین خاطر دو شکست مادرید مقابل شاختار به معنای از دست رفتن ۵.۴ میلیون یورو بود. در این شرایط سخت اقتصادی این رقم کمی نیست.

علاوه بر این فاجعه مقابل تیم اوکراینی ممکن است تیم زیدان را از راه‌یابی به یک هشتم نهایی باز دارد. یوفا همچنین برای صعود به این مرحله رقم جدایی در نظر گرفته است. تیم ها تاکنون به خاطر حضور در مرحله گروهی ۱۵ میلیون یورو به دست آورده اند و آن هایی که در رتبه های اول و دوم قرار بگیرند (صعود کنند) ۹.۵ میلیون دیگر دریافت خواهند کرد.

قهرمان لیگ قهرمانان بین ۶۶ تا ۸۲.۲ میلیون یورو به دست خواهد آورد. مادرید که پیش از این دوران طلایی را در اروپا سپری کرده بود اکنون با یک سال متفاوت روبرو است. درآمدزایی بیشتر از این رقابت ها بستگی به هفته آخر دارد که در صورت صعود به یک هشتم اتفاق خواهد افتاد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها