قفل‌ساز مظنون به قتل ۲۶ زن در روسیه دستگیر شد 

یک قفل‌ساز روس که مظنون به قتل دست کم ۲۶ زن سالخورده و دزدی از منزل آنها در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ میلادی است، به دست مأموران پلیس روسیه بازداشت شد.

قفل‌ساز مظنون به قتل ۲۶ زن در روسیه دستگیر شد 

کمیته تجسس روسیه که اصلی‌ترین نهاد تحقیقات جنایی در این کشور است، روز سه شنبه یکم دسامبر (۱۱ آذر) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این مرد ۳۸ ساله رادیک تاگیروف نام دارد و اهل شهر کازان در ۸۰۰ کیلومتری شرق مسکو است. این کمیته می‌گوید دستگیری تاگیروف حاصل پیگیری «نظام‌مند و دقیق» نیروهای انتظامی این کشور و انجام بیش از ۱۰ هزار مورد کارشناسی ژنتیکی بوده است.

کارشناسان جنایی روسیه می‌گویند این قتل‌های زنجیره‌ای در ۱۲ استان مختلف روسیه انجام شده بود، اما اثر بیولوژیکی به جا مانده از کفش‌های قاتل در محل‌های مختلف و نیز روش یکسان قتل‌ها مأموران را به این نتیجه رسانده که قاتل همه این قربانیان یک نفر بوده است.

مقامات پلیس روسیه می‌گویند رادیک تاگیروف که یک بار دیگر نیز در سال ۲۰۰۹ به دلیل دزدی دستگیر شده بود، در نخستین بازجویی‌ها لب به اعتراف درباره قتل‌ها گشوده است.

روسیه در سال‌های اخیر یکی از بالاترین آمارهای قتل‌های زنجیره‌ای در جهان را داشته است. از جمله این موارد، جنایات میخائیل پاپکوف، افسر پیشین پلیس سیبری است که به دلیل قتل ۷۸ زن در فاصله سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۷ به به زندان ابد محکوم شد. او گاهی با خودرو شخصی و گاهی با خودرو پلیس در خارج از ساعت کارش، زنان را سوار کرده و پس از تجاوز جنسی، آنها را می‌کشت.

مورد معروف دیگر «الکساندر پیچوشکین» بود که او نیز به دلیل کشتن ۴۸ نفر عمدتا در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶، به حبس ابد محکوم شد. او در هنگام بازداشت گفته بود که قصد داشته تعداد قربانیان خود را به عدد خانه‌های صفحه شطرنج، یعنی ۶۸ نفر برساند و به همین دلیل رسانه‌های روسیه به او لقب «قاتل شطرنجی» داده بودند.

منبع: یورونیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها