نخستین واکنش‌ها به کاتِ تازه‌ی "پدرخوانده"ی آقای کاپولا

پیتر بردشاو منتقد مشهور گاردین به نسخه بازتدوین شده «پدرخوانده ۳» از ۵ ستاره امتیاز ۳ را داد.

نخستین واکنش‌ها به کاتِ تازه‌ی "پدرخوانده"ی آقای کاپولا

پیتر بردشاو منتقد نامدار گاردین روز گذشته یک دسامبر نقدی بر نسخه بازتدوین شده «پدرخوانده ۳» با عنوان جدید «پدرخوانده، مؤخره: مرگ مایکل کورلئونه» نوشت.

بردشاو در بخشی از این بررسی مجدد به آخرین قسمت حماسه «پدرخوانده» می نویسد: این نسخه ۱۵۸ دقیقه است (قسمت اول و دوم «پدرخوانده» به ترتیب ۱۷۵ و ۲۰۰ دقیقه هستند.) آن دو قسمت آنچنان کوتاه نبودند که نیاز به یک مؤخره و بخش پایانی داشته باشند و از نظر ساختار هم به هیچ وجه این فیلم جدید عملکرد یک مؤخره را ندارد.

بردشاو در ادامه می نویسد: فیلم چند تغییر کوچک دارد که یکی از مهم ترین تغییرها در آخر فیلم است، این تغییر ممکن است موجب گیجی و سردرگمی آنهایی شود که از عنوان جدید فیلم یعنی «پدرخوانده، مؤخره: مرگ مایکل کورلئونه» متعجب شده بودند.

تغییر به وجود آمده در این نسخه می تواند به این معنی باشد که مرگ واقعی مایکل مرگ عاطفی یا روحی او بوده که روی پله های خانه اپرا پالرمو یا حتی زودتر از آن رخ داده است. (در نسخه سال ۱۹۹۰ مرگ مایکل در پایان فیلم به تصویر کشیده می شود.)

منتقد گاردین معتقد است این نوع پایان بندی یک نوع درخشش سوررئال و غیرواقعی به پایان مایکل کورلئونه داده است.

بردشاو البته اعتقاد دارد برخلاف انتقادهای گذشته بازی سوفیا کوپولا دختر فرانسیس فورد کوپولا چندان بد نیست.

این منتقد در پایان می نویسد به نظرش فیلم ارزش دیدن دوباره را دارد. فیلمی که به نظر او در سال ۱۹۹۰ در مقایسه با «رفقای خوب» ملال آور بود و جنب و جوش آن فیلم ساخته اسکورسیزی را نداشت.

بردشاو در پایان به این نسخه از ۵ ستاره ۳ ستاره اعطا کرده است.

منبع: خبرگزاری صبا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها