دکتر صادق زیباکلام در گفت و گو با خبرفوری :

از برجام 94 چیزی باقی نمانده که مجلس از آن خارج شود/ برجام جدید بعد از انتخابات ۱۴۰۰ بین دولت اصولگرا و بایدن امضا می شود/ فرقی نمی کند رییس جمهور بعدی نظامی باشد یا نباشد/ رونق اقتصادی، دولت بعدی را گل و بلبل می‌کند!

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران معتقد است که طرح مجلس تحت عنوان

از برجام 94 چیزی باقی نمانده که مجلس از آن خارج شود/ برجام جدید بعد از انتخابات ۱۴۰۰ بین دولت اصولگرا و بایدن امضا می شود/ فرقی نمی کند رییس جمهور بعدی نظامی باشد یا نباشد/ رونق اقتصادی، دولت بعدی را گل و بلبل می‌کند!

دکتر صادق زیبا کلام در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبر فوری با اشاره به آخرین واکنش ها به ترور شهید فخری زاده و طرح روز گذشته مجلس که به خروج احتمالی از برجام می انجامد، گفت: واکنش‌هایی که به ترور شهید فخری زاده به خصوص از سوی جبهه پایداری، دلواپسان، طرفداران آقای احمدی نژاد و اصولگرایان تندرو شده این بوده که طبق معمول به دولت حمله کنند و این خشمی که در نتیجه ترور آن شهید به وجود آمده را متوجه دولت روحانی، برجام و مذاکرات احتمالی که ممکن است با آمدن جوبایدن سال آینده بین ایران و آمریکا برگزار شود، کنند.

وی افزود: در حقیقت اصولگرایان به جای پرداختن به ریشه های اصلی مشکلات و اینکه اساسا چگونه اسرائیلی ها یا هر کشور و قدرت دیگری که پشت این ترور بوده اند توانسته اند این عملیات را به این شکل عجیب و غریب سازماندهی کنند و انجام دهند که هیچ رد پا و اثری از خود بر جای نگذارند، به نوعی غوغاسالاری، کوییدن بر طبل آمریکاستیزی و دمیدن در شیپور دشمنی با غرب روی آورده اند.

چیزی از برجام باقی نمانده است

این تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه مدتهاست که تشت اینگونه موضع‌گیری ها و اقدامات از بام افتاده است، تصریح کرد: از برجام چیزی باقی نمانده است؛ نصف بیشتر برجام را تندروهای داخلی بعد از تیر ۹۴ که برجام به وجود آمده بود از بین بردند و باقی مانده آن را نزدیک به ۲ سال بعد آقای ترامپ از بین برد.

زیباکلام ادامه داد: اینکه حال بیایند بگویند ما از برجام خارج شویم چیزی را عوض نمی کند چراکه ما از اردیبهشت ۹۷ که آمریکایی ها از برجام خارج شدند هر کاری که دل مان خواسته در رابطه با هسته ای کرده ایم‌ و هر قدر اورانیوم غنی شده خواسته ایم تولید کرده و غلظت آن را بالاتر برده ایم بنابراین چیزی از توافق برجام باقی نمانده است که حالا مجلس با قید دو فوریت بخواهد ایران را از آن خارج کند.

این استاد اصلاح‌طلب علوم سیاسی دانشگاه تهران همچنین با تاکید براینکه سیاست خارج کردن ایران از پروتکل الحاقی و گرفتن اینگونه ژست های سیاسی همان بلایی را بر سر کشور می آورد که در زمان دولت آقای احمدی نژاد شاهد آن بودیم و قطعنامه هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران به اتفاق آراء در شورای امنیت به تصویب رسید و حتی چین و روسیه که دوستان ما بودند به این قطعنامه ها رای موافق دادند به طوری که از ۱۵ عضو شورای امنیت حتی یک کشور با این قطعنامه ها مخالفت نکرد.

فردی متعلق به طیف تندرو اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ رئیس جمهور خواهد شد و هنوز به پاستور نرسیده مذاکرات نرمش قهرمانانه شروع خواهد شد و برجام ۱۴۰۰ با دولت آقای بایدن در واشنگتن منعقد می‌شود

وی افزود: در نتیجه همان قطعنامه ها بود که ما زیر بند ۷ منشور ملل متحد قرار گرفتیم، جایگاه بسیار خطرنا‌کی که شورای امنیت و سازمان ملل را در حقیقت قانونا مجاز می داند که به آن کشور حمله کند چون هر کشوری که زیر بند ۷ منشور قرار گیرد به این معناست که صلح، ثبات و امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است بنابراین می‌شود به آن کشور حمله نظامی کرد. این بلایی بود که ژست های انقلابی سر کشور آوردند که ما در دوران آقای احمدی نژاد شاهد آن بودیم.

زیبا کلام خاطرنشان کرد: البته من معتقدم که این ها همه حرکات پوپولیستی است و عمق ندارد و سال آینده در انتخابات ۱۴۰۰ یک چهره و شخص شخصیت اصولگرای تندرو رئیس جمهور خواهد شد چراکه بدنه اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نمی کنند.

یک تندرو رئیس‌جمهور آینده است

وی در پاسخ به این سئوال که رئیس جمهور بعدی نظامی خواهد بود یا یکی از سیاسیون غیر نظامی تاکید کرد: فرقی نمی‌کند. حالا آقای جلیلی یا دهقان و قالیباف ؛ به هر حال فردی متعلق به طیف تندرو اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ رئیس جمهور خواهد شد و هنوز به پاستور نرسیده مذاکرات نرمش قهرمانانه شروع خواهد شد و برجام ۱۴۰۰ با دولت آقای بایدن در واشنگتن منعقد می‌شود.

وی در خصوص ویژگی های برجام جدید گفت: بر خلاف برجام ۹۴ که تندروها هر کاری توانستند برای تخریب آن انجام دادند این برجام چون توسط خود آنها تنظیم شده باعث می‌شود وضع اقتصادی کشور در کوتاه مدت بسیار مطلوب شود و رونق اقتصادی بوجود می‌آید مقداری از تحریم ها کاهش پیدا می کند، معاملات تجاری ایران و استفاده از سیستم سوئیفت و بانکی بهتر می شود و ما مطالبات سنگینی را که از چین، کره جنوبی و ژاپن داریم پس می گیریم چراکه در حال حاضر به آن ها نفت فروخته و نمی توانیم پول آن را جا به جا کنیم اما سال آینده تسهیلاتی فراهم می آید و در نتیجه کشور شاهد یک رونق اقتصادی خواهد بود.

باید فکری به حال سیاست خارجی کرد

این تحلیل گر سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تندروها این رونق اقتصادی را به نام خودشان می زنند افزود: آن ها به مردم می گویند دیدید که ۸ سال دولت روحانی چه بلایی بر سرکشور آورد ولی به حمدالله قیمت دلار به زیر ۱۵ هزار تومان رسیده و سکه روی ۶ میلیون اما نکته ای که وجود دارد این است که در بلند مدت چاره ای نداریم جز اینکه فکر اساسی و بنیادی برای سیاست خارجی کشور کنیم.

وی ادامه داد: سیاست خارجی که می گوید نابودی اسرائیل هدف وعمق استراتژیک آن است و دم از آمریکا ستیزی و دشمنی با آمریکا و صدور انقلاب می زند، باید یک فکر اساسی برای این شعارها کند چون برخی از این ها ظرف ۴۲ سال گذشته به جز هزینه تراشی و صدمه وارد کردن به منافع ملی و فلج کردن اقتصاد هیچ ثمره ای دیگری به بار نیاورده است.

زیباکلام در پاسخ به این سوال تحلیل تان از صحبت های اخیر ظریف درباره گرا دادن اصولگراها به آمریکایی ها چیست؟ گفت: به نظرم این ها واکنش های سیاسی است و بالاخره تندروها و اصولگرایان چه داخل و چه خارج از مجلس در این مدت این همه به آقای ظریف حمله و توهین کردند و حالا آقای ظریف خواست با این حرف پاسخی به آن ها داده باشد.

وی تاکید کرد: اما این به معنای این نیست که میانه روها و اصلاح طلبان نقشی در آینده ایران ایفا کنند چراکه تمامی قوا به دست تندروها خواهد افتاد و بعد از پایان یافتن دولت آقای روحانی و در کوتاه مدت وضع اقتصادی بعد از برجام ۱۴۰۰ بهبود پیدا می کند.

آمریکا از ابتدای انقلاب با ما دشمنی نداشت

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در پاسخ به این سئوال که آیا این آمادگی در آمریکایی ها و دولت دموکرات بایدن وجود دارد که در ایران این بار با اصوگرایان به مذاکره بنشینند؟ گفت: آمریکایی ها برخلاف تبلیغاتی که ۴۲ است ما در ایران کرده ایم، به هیچ وجه از ابتدا دشمنی با ما نداشتند. به طوری که در اولین ملاقاتی که بین سران انقلاب یعنی دولت موقت در الجزیره با دولت آمریکا یعنی مشاور امنیت ملی آقای برژینسکی صورت گرفت که از ایران نیز نخست وزی مهندس بازرگان، وزیر دفاع آقای دکتر چمران بود و دکتر یزدی وزیر خارجه حضور داشتند،آمریکایی‌ها می‌گویند ما انقلاب ایران را به رسمیت شناخته ایم البته ترجیح می دادیم که همچنان شاه در قدرت باقی بماند اما این یک واقعیت است که مردم ایران شاه را نمی خواستند و ما جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته ایم.

وی افزود: اما به واسطه به راه افتادن موج آمریکا ستیزی در کشور ما هیچ گاه نخواستیم به واقعات تن دهیم و گفتیم آمریکایی ها دروغ می‌گویند و صداقت ندارند اما آن ها حتی گفتند سلاح هایی را که زمان شاه به شما می دادیم آنهایی را که تهاجمی است نمی توانیم فعلا به شما بدهیم اما حتی حاضریم سلاح های تدافعی را در اختیارتان بگذاریم و با دشمنی با شما نداریم.

اینکه اگر کشوری با آمریکا روابط عادی دیپلماتیک داشته باشد این به معنای نوکری است، یک دروغ بزرگ است

زیباکلام تصریح کرد: مقصود این است که آمریکایی ها به هیچ وجه اصراری بر دشمنی با جمهوری اسلامی نداشتند. نه اصراری بر دشمنی داشتند و نه بر خلاف آنچه ما بعد از انقلاب می گوییم که باید تسلیم و نوکر آمریکا شویم، اصلا و ابدا اینگونه نیست. مگر چین، روسیه ترکیه، ژاپن، مالزی و اندونزی و کشورهای دیگر نوکر آمریکا شده‌اند؟!

این تحلیل گر سیاسی خاطرنشان کرد: اینکه اگر کشوری با آمریکا روابط عادی دیپلماتیک داشته باشد این به معنای نوکری است، یک دروغ بزرگ و تبلیغات یک سویه و یک جانبه‌ای است که در سال های بعد از پیروزی انقلاب حاکمیت برای توجیه سیاست آمریکا ستیزی به راه انداخته است.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 133
  • مهدی
    0

    مگه شما برجام رو خوندید که این قدر صریح اظهار نظر می کنید،ترکمانچای متن فارسی داره بعداز 120سال ولی برجام 5سال پیش متن فارسی نداره،

    نظرات شما -
    • آریایی ام
      0

      واقعا این زشت کلام چه رویی داره ماشالا..!! این وضع امروز ایران را نمیبینید.. مرغ که پرید و گوشت که اصلا حرفش را نزن تخم مرغ جزء خاطرات شد کسب و کار که افتضاحه افتضاح مردم بدبخت شدند همش به خاطر توجه به برجام نکبت دولت از مردم رنجدیده ایران غافل غافل شده

    • ع
      0

      شما خوندی!!؟؟؟ چرا وزیر سعودی میگه بایدن احمق نیست که به برجام برگرده چرا اسراییل بشدت مخالف برجامه چرا ترامپ مخالف برجامه

    • علی
      0

      اولا برجام ترجمه فارسی داره، تو نت جستجو و دانلود کن ثانیا نیازی به خوندن برجام نیست، دلار ۳۲ تومنی و سکه ۱۶ میلیونی و تورم ۷۰۰ درصدی و پراید ۱۵۰ میلیونی و ... از برکات همین برجامه ، قرار بود با برجام مشکل آب خوردن هم باهاش حل کنن

  • vahed
    0

    من‌خودم بعضی از گفته های شما رو قبول ولی خود برجام رو نه اصلا ... اولا تو این دولت مواضعش مشخصه که باید با دولت بایدن سازش کنه و دولت آمریکا باید از این فرصت برای مذاکره با دولت روحانی که سالهاست منتظر سازش با رئیس جمهوری دموکرات جناب بایدن که موافق برجام برسر مذاکره هست بنشینند دوما دولت بعدی ایران ممکنه موافق برجام و میز مذاکره نباشه شاید دولت بعدی ایران سپاهی باشه و یا اصولگرایی باشه که موافق برجام نباشه و کمی سختگیرتر و یا مذاکره بی مذاکره رخ بده همانطوری که رهبر مذاکره رو بی فایده میدونست بلکه باید مشکل داخلی رو باید حل و فصل کرد و تولید و دانش بومی رو گسترش پیدا کنه این شاید مواضع دولت بعدی ایران باشه چون دولت بعدی ایران حق دارد اعتمادی به مذاکره و تلافی وقت بر سر میز مذاکره نداشته باشد سوما به نظر من که یه جوان ۳۰ ساله بیکار و بدون درآمد و اما تخصص در حوزه سیاست و پیش بینی رو دارم ...میگم اگه رهبر با صراحت اعلام کنه دیگر مذاکره ای برای دولت بعدی وجود نداره و نباید داشته باشه همین دولت سازش هست و بس ....و در ضمن اگه با این دولت ایران سازشی نداشته باشه و نشه مطمعنا دولتی اصلاح طلبی نخواهد آمد و دولت برای سازش با آمریکا هم نخواهد آمد چون دیگر فرصتی برای مذاکره نخواهد بود چرا که شورای نگهبان و اعم از نهادها و قدرت ها اجازه نخواهند داد با آمریکا بر سر میز مذاکره بنشینند چون تاریخ مصرفش دیگه تمومه و مواضعش دیگه تا این دولت مشخصه ( پس دیگر مذاکره ای در دولت بعدی ایران وجود نخواهند داشت وسلام )

  • محمدی
    0

    این اقدام مجلس باعث گرانی شده ومردم به اصولگرایان بدبین میشوندودر1400بضررقالیباف تمام میشه

    نظرات شما -
    • کارمند مستاجر
      0

      خدا شاهده در اقوام نزدیک ما کسی هست که مقدار زیادی سکه و دلار گرفته و یه خونه و یه اپارتمان هم گرفت به خیال اینکه ترامپ رای میاره اما وقتی بایدن رای اورده بود بشدت ناراحت بود... روند هم کاهشی بود و داشتیم میرفتیم به سمت ارزانی اما جناب قالیباف و زاکانی که دنبال انتقام گیری شخصی از دولت و برجام هستن به بهانه شهید فخری زاده همه چیز را خراب کردن... الان این اقای دلال سکه وخونه خیلی خوشحاله حتی میگه امیدوارم ترامپ در دادگاه پیروز بشه تا سکه بشه 20 تومن و خونه فلان قیمت... آیا این روش درسته؟؟؟ ایا سزاواره؟ ایا عدالته؟!!! بترسید از آه مردم. اسراییل و عربستان که بشدت مخالف برجام بودن و ترامپا مجبور کردن ار برجام خارج بشه من متوجه نمیشم چرا بعضی ها در داخل ایران مخالف برجام هستن ولج بازی می کنن. ترامپ رفته همه چی داشت درست میشد ... از چی ترسیدید که همه چیزا خراب کردید؟؟؟!!!!!!

    • محمد
      0

      آیا اقدام مجلس در خارج شدن از برجام باعث گرانی شده؟! اصلاً تا دلار 33 تومن اصلاً خبری از خروج از برجام بوده؟! قیمتها هیچ ارتباطی به برجام ندارند هر چی روباه بنفش و دولتش میگه رو بلغور نکنید همه قیمتها با دستور دولت و کنترل ارز و سکه و طلا بالا و پایین میره نه با برجام این دولته که میخواد به مردم بقبولونه که برجام و مذاکره باعث خوب شدن معیشت میشه و دست ما نیست اتفاقاً کاملاً دست دولت قیمتها همون طور که الان بازار و قیمتها رو ول کردن و هر کسی هر کاری دلش میخواد میکنه همون طور میتونه با رسوندن ارز به بازار و بازرسی سفت و سخت بازار رو به تعادل و ثبات برسونه ولی نمیخواد میدونید چرا؟ چون میخواد همه چی رو به برجام نسبت بده و به همه بگه ببینید برجام و مذاکره که رفت ما بدبخت شدیم و طبق معمول خیلی ها باور میکنن...

    • قربانی
      0

      خب پس عامل گرونی بدبختی فقر و بنزین ۳ هزار تومنی هنش شد قالیباف ..علی برکت الله

    • ناشناس
      0

      آقای کارمند مستاجر چطور شد شماها تا دیروز عاشق اسرائیل بودید و از روی پرچمش هم رد نمی شدید حالا میگویید نباید اسراییل سود کند ، گوشهای مردم را مخملی فرض کردید ، اینکه با فقط انتخاب یک نفر سکه و طلا ارزان شود فقط یک معنی دارد و آن اینکه همه چیز دست دولت است و میتواند ظرف یک هفته سکه و طلا را ارزان و به بورس رونق ببخشد چون هنوز اتفاقی نیفتاده ، نه تحریمی برداشته شده و نه مذاکره ای و نه بایدن در کاخ سفید مستقر شده ، اگر راست میگویید و دم از ارزانی میزنید مرغ و گوشت و لبنیات و... را ارزان کنید که نمیتوانید چون اصلا کشورداری بلد نیستید از آن گذشته اگر قرار باشد با مذاکره و روی کار آمدن عده ای در خارج مشکلات کشور حل شود ، اصلا چه نیازی به رئیس جمهور و ... هست و اینهمه حقوق بگیر میخواهیم چکار ؟ خوب بدون اینها میرویم مذاکره می‌کنیم خود مردم همه کشور را می‌چرخانند اینهمه قوانین می خواهیم چکار ؟تا وقتی که متوجه نشوید دشمنی غرب با ما سر چیست، هیچ وقت نمی توانید تصمیم درست بگیرید ، مشکل غرب و ایران به هزاران سال قبل برمیگردد همان زمان که رومیها به ما حمله میکردند و البته در بیشتر مواقع شکست می‌خوردند ، آن موقع که اسلام نبود و به قول شماها آخوند نبود . مشکل غرب با ایران این است : آنها مارا بربر و کله سیاه می‌دانستند و میدانند همین و بس

  • احمد
    0

    اصل مطلب همین است

  • شیر فرهاد
    0

    بمونیم توش ی چیز میگن ،درآریم بیرون ی چیز میگن

  • ۰۰۰۰۰۰۰
    0

    اقای زیبا کلام مقصر اصلی تمام مشکلات مردم شما وروحانی هستین .....هر جا سخن ویا نشان از خیانت به کشور وملت است نام زیبا کلام می درخشد

  • ازادی وطن
    0

    اگرایرانی هستی باید بگی تواین ۸سال چیزی ازمردم وحقوقه مردم باقی نمانده تک تک شما کشورومردم را ۴۲ساله فدای این دوحزب کردین و........

    نظرات شما -
    • بهادر دورودی
      0

      آقای زیباکلام به قطعنامه شورای امنیت اشاره کرده و اینکه ایران زیر بند 7 منشور ملل قرار می گیرد و مؤقعیت خطرناک می شود و سازمان ملل مجاز به عملیات نظامی با ایران می شود!!! این تحلیل در صورتی صحیح است که مداخلات بلوک غرب فقط بر اساس قطعنامه های شورای امنیت و مختص کشورهایی باشد که زبر بند 7 منشور ملل باشد. اما آیا کشور عراق زیر بند شورای امنیت قرار کرفت که بلوک غرب به سرکردگی آمریکا به عراق حمله کردند؟ آیا شورای امنیت مجوز حمله را صادر کرد؟ بلوک غرب نسبت به شورای امنیت و بند 7 منشور ملل بی اعتنا است، بلکه فقط زمانی به کشوری حمله می کنند که بدانند پیروز می شوند چه با مجوز سازمان ملل یا بدون آن. و اینکه از عملیاتی کردن گزینه نظامی با ایران طفره می روند فقط بخاطر مبهم بودن نتیجه حمله نظامی است و مذاکره روی قدرت موشکی ایران فقط برای رفع ابهام از نتیجه حمله نظامی است و می خواهند قدرت موشکی را تضعیف کنند و سپس اگر ایران از تسلیم سر باز زد با عملیات نظامی او را تسلیم کنند چه با مجوز چه بدون مجوز!!!

  • م
    0

    بله بله؟؟؟؟؟؟،؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    هندی ها نفت ایران را به خاطر تحریم امریکا بی خیال شدند یه خورده مقامات ایران به سمت پاکستان تحرکات انجام دادند الان هندی در بوق و کرنا میگن ماباید به خرید نفت ایران برکردیم درمورد غرب هم همینه یه خورده احساس کنند بازی انها به نشکل خورده یه راهی را پیدا می کنند ویه امتیاز خواهندداد واین ایران باید زرنگ باشد امتیاز بگیرد نه مثل برجام نقد را داد نسیه گرفت حالا باید برعکس شود نقدرا بگیرد نسیه را به انها بده

  • علي
    0

    اينطور خود را باختن و مملكت را تحويل تندور هاي باصطلاح انقلابي را قبول ندارم٠اصلاح طلبان و اعتداليون شخصيت مؤثر و كاركشته ايي را كانديد كنند ملت داغ انتخاب يه بيسواد رو بدل اصوالگرا ها خواهند گذاشت

    نظرات شما -
    • سید مصطفی
      0

      راست میگوید بند خدا توهم هم عالمی دارد۳۴ سال مملکت دست اصلاح طلبان بود چیزی جز فقر و بدبختی نصیب ملت نشد ،دو تا وزارتخانه بدلیل مدیران بی کفایت توان اداره ندارند وقتی سرشاخه دولت خودش بلد نباشه انتظاری از مدیران بی کفایت نیست ،پت ومت را می گذاشتی حال روز مردم بهتر از حالا بود،دوباره بروید به اصلاح طلبان رای بدید اگر این بار نان گیرتان آمد ،توافق ننگین تف کف دست مرد نگذاشت ،چرا خوب بود برای اصلاح طلبان چون اکثر فرزندانشان در کشورهای آمریکا و یا تحت سلطه آمریکا هستند سکونت دارند . با این مردم با این افکار نباید انتظار مملکت گل و بلبل داشت واقعا متاسفیم

    • کمالی
      0

      ۹۲ از ترس سعید جلیلی اصلاحات و حسن روحانی رو انتخاب کردیم والله من در این ۷ سال ضعیف تر و فقیر تر شدم. دیگر فریب چپ و راست رو نمیخورم. نوکر احزاب نیستم. نوکر خانواده ام هستم.

  • ح ر
    0

    باید یک فکری به حال دشمنان داخلی مملکت از جمله زیبا کلام و هم مسلکشان کرد .اینها و برخی تندروهای اصلاح طلب و اصولگرا سم مهلکی برای مملکت و مردم هستند

  • محمد
    0

    این آقا یا خودشو به نفهمی میزنه یا واقعاً نفهمه آمریکا از اول انقلاب با ایران مشکلی نداشته؟! و گفته بهتون سلاح دفاعی میدم؟! کجا آمریکا اصلاً یک سیم خاردار به ما در زمان جنگ دولتش داده که ادعا میکنید گفته مشکلی با شما نداشتم و سلاح هم بهتون میدم؟ مدرکی برای اثبات ادعای شما وجود نداره فقط توهمات مغزی شماست که اینجوری فکر میکنید. یک رئیس جمهور تندرو می آید و با آمریکا صلح میکنه اصلاً رئیس جمهور تندرو دنبال صلح است که بیاد با آمریکا صلح کنه آخه تندروی با صلح در تضاد هستن و در آخر این همه مدرک که ثابت میکنه بعد از پیروزی انقلاب آمریکا با ایران دشمنی کرده رو ندیدید و نخوندید دارید از آمریکا صلح طلب میسازید همین شماهایید که کشور رو به فنا دادید آمریکا با دوستاش هم یک رنگ نبوده(صدام و غذافی) بیاد با ایران دوستی کنه؟! این مختو برو به موزه تحویل بده زیادی فسیل شده...

  • اسدی
    0

    به نظر می اید یک گرفتاری ومشکل اساسی که حداقل دو دهه گذشته کشور را گرفته ودشمنان هم ان را طراحی نموده وکشورهایی چون روسیه وچین به دلیل منافع محور بودن با این سیاست همراهی می کنند رکود انتظاری است که دچار کشور کرده اندیعنی الان حدود دو دهه است که صنعتگر وکشاورز وتولید کننده و وارد کننده و... شش ماه ، شش ماه منتظر می مانند که ببینند نتیجه فلان مذاکره ویا اقدام چه می شود تا انها برای شغلشان متناسب با سیاست روزوقیمت ارز و... تصمیم بگیرند واین تاریخ ها ۲۰ ساله که تکرار می شود وما به نقطه ثابتی نرسیده ایم وهمه سرگردانند ، ۱۲ سال منتظر نتیجه برجام بودیم ، بعدمنتظر امدن فلان رئیس جمهور در ایران وامریکا ، بعد منتظر ترامپ یا کلینتون ، بعد منتظر احمدی نژاد یا هاشمی ' ، منتظر روحانی یا قالیباف ، منتظر ترامپ وبایدن ، از حالا هم منتظر سیستم ماشه وبالاخره یک شش ماه هم باید منتظر که چه کسی پاستور نشین می شود وبعد های بعدی هم خواهند امد ، با این سیاست مداران مشنگی که ما داریم نتیجه اش هم شده فلاکت وفقر اقتصادی هرچه بیشتر تاجایی که شصت میلیون نفرباید یارانه ویا جیره گدایی بگیرند واین ان انقلابی نبود که امام خمینی ومردم برایش زحمت کشیده وشهیددادند !!؟؟

  • مجید
    0

    مگر داخل کشور کارشناس مسائل سیاسی نخبه ونابغه نداریم که با این بدکلام مرید کدخدا و هوادار صهیونیستها مصاحبه می کنید و او هنوز در توهم است و چرت پرت می گوید .لطفا برای وقت مردم ارزش قائل باشید در این بحران کرونا وقت ندارینم که چرندیانت یک فرد معلوم الحال صهیونیست تباری را مطالعه و تجزیه و تحلیل کنیم . مدیران خبر فوری بروند خبر های فوری مستند را برای مردم منعکس کنند نه تحلیل خام و هیجانی و افسره یک صهیونیست معابی را . . . . . . . از این بیشتر خوانندگان سایت خودتان را نا امید و فراری نکنید . من سایت خبر فوری را از رایانه ام حذف کردم

  • مهدی
    0

    ظاهراآقای زیباکلام نماینده آمریکاواسرائیل درایران است وهمیشه شعارمخالفت بااصول گرایان رامی دهد،یک سوال خودمانی دارم ! کدام کشورغاصب فلسطین است ؟ وکدام کشورافغانستان وعراق رااشغال کرد؟ وکدام کشورازاول انقلاب ۵۷ ایران راتحریم کرد؟!!!

    نظرات شما -
    • علی
      0

      جناب مهدی واقعا نمیفهمی یا خودتا به نفهمی زدی؟؟!!! مرد مومن !!! اسراییل و سعودی که بشدت مخالف برجام هستن مثل شما اصول گرایان و مجلسی های عمدتا اصول گرا. اینا که یه بچه هم میدونه . از چی حرف میزنی؟؟!! مگه یادت رفته زاکانی مشروطی و گروهش چقدر تلاش کردن برجام شکل نگیره تا روحانی شکست بخوره. الانم از ترس بازگشت بایدن به برجام دارن برجام را دفن میکنن تا دولت روحانی شکست خورده بره حتی اگر در دولت بعدی که قطعا اصول گراست توافق هم نشه همه مشکلات را گردن دولت قبلی میندازن. شماها حتی ترورها را هم میندارین گردن دولت, برجام که جای خود داره.

  • نگین
    0

    در اینکه امریکا دروغگو هست شکی نیست.ولی تو کابینه ی مجلس هم هیچ کسی سواد سیاسی نداره که وضعیت مملکت این شده همشون شعار میدن ولی به وقت عمل خارج از ایران هستن.

  • محمدی
    0

    آقای زیبا کلام چرا دری وری میگی مگه تمام ارکان حاکمیت با برجام موافقت نکرد روز روشن داری فرافکنی میکنی و تقصیررو گردن دیگران می‌ندازید کمی شهامت داشته باشید واقعیت رو بپذیرید ومردم رو خل حساب نکنین.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      نه رهبر که مخالف بود یادتون رفته

    • مهدی
      0

      اگر مخالف بود پس چرا امضا زد پای برجام تازه مهرم زدن دو تا شاهد امضا زدن

  • ناشناس
    0

    از ترس بازگشت بایدن به برجام تیرخلاص را به برجام نیمه جون زدن تا روحانی شکست خورده بره. ننگ برشما . شما و عربستان سعودی و اسراییل وامارات که مخالف سرسخت برجام بودین برین یه کیک برا جنازه برجام بگیرید و چاقو را هم بدین دست اسراییل با هم جشن بگیرین. خاک برسرتون

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ببخشید که روحانی همیشه پیروز این مرد روزهای سخت را باناجوان مردی بیرون کردیم آخه میدونی چون دیگه مملکت ضربه فنی شده بود

    • علی
      0

      بایدن ۸ سال معاون اوباما بود ، همون که بدترین و شدید ترین تحریمها را علیه ایران تصویب کزد

  • حسن
    0

    مگراحمدی نزاد باچوب سوخته چه زخمی به اصلاح طلبان انگل روحانیون وکارگزاران که بعد ده سال هنوز خوب نشده ونمی خواهد خوب هم بشه

  • منصف
    0

    آقای زیبا کلام مگر الان وضع مردم خیلی خوبه ،که نگران آینده کشور هستی،وضع بدتر ازاین هم میشود؟

  • حرف حق
    0

    چرا درکشوراردوگاه کار اجباری نیست ؟ تاامثال این اقارا بفرستیم برای کارتایه مدت مااینهارانبینیم

  • اشنا
    0

    حالا فهمیدم شورای نگهبان یعنی کشک آنها کی وقت کردند این مصوبه مجلس شورای را بخوانند در عرض یک ساعت تصویبش کردند

  • سردار اذربایجان
    0

    اقای استاد اقایان دکترهای سوار بر دولت و سوار بر ملت که برای بقای خود دشمن تراشی میکنید برای حفاظت از ناموس شما و بچه‌های شما پامچال شما بچه‌های فقیر فقرا را قربانی میکنید و نام شهید به انها می‌گذارید راست میگید بیاید جلوی خط مقدم بایک زبان ساده به شما میگویم رد بشید وبرید

  • نام مستعار
    0

    زیباکلام دیگه رسما شکل رفسنجانی شد. رفتارش، حرفهاش. به رفسنجانی جدید سلام کنید. فقط عمامه نداره.

  • داروغه
    0

    چرا این بنده خدا اینجوری ژست گرفته تو عکس ؟مثل موش خرما شده

  • ایرانی
    0

    اثرات مثبت مصوبه مجلس شورای اسلامی را رنگش خشک نشده در قیمت ارز مشاهده کردیم که چه خدمتی به مردم مستضعف کردند آنها حقوق خودشان را دارند مشکلات مردم برایشان مهم نیست

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اشتباه شما اینه که هنوز نفهمیدین ، دلار را دولت بالا می بره

  • ازاد
    0

    اب که سربالا بره قورباغه ابو عطا می خونه نمایند ه ده هزار رایی شده منتقد رییس‌جمهور بیست و پنج میلیون رایی پس نظر اکثریت مردم کجای این طرح است

    نظرات شما -
    • سید
      0

      بیست میلیون رای با تقلب و مکروا و مکر اللَّه واللَّه خیر الماکرین چوب خدا صدا ندارد تقلب کردی آبرویت رفت برجام نافرجام تمام شد دنبال چه می گردی ؟ گشتند نبود نگرد نیست افرادی مثل شما در حکومت عراق و لیبی بودند که خام معاهدهای مثل برجام شدند و آمریکا و معتهدانش پس از وعده وعید های خیالی نسخه مملکتشان را پیچیدند . اینجا ایران است

    • بنده
      0

      راستش بگو!ازاین رئیس جمهور25 میلیونی چندتاگلابی به تورسیده!؟میدانی گلابی های این رئیس جمهور25 میلیونی، دلار30 میلیونی واختلاسهای میلیاردی ورانت خواریهای برجامی ونجومی بگیری های خودشونی رابه سفره مردم تحمیل کرده وجزدروع ریا هم چیزی تحویل ملت نداده است!؟

    • عباس
      0

      سایبری های یمنی لبنانی ببین چطوری لایک میکنن بدبختا اینجا چی میخاین وطن فروشای کثیف

    • ناشناس
      0

      این ۲۵ میلیون همان ۲۵ میلیونی نیستند که به احمدی نژاد رای دادند!؟

  • احمدج
    0

    طرح این چنینی لازم نیست اگر لازم به کاری بود مقام معظم رهبری مثل دوران خاتمی با یک دستور حکومتی پلمپ هسته ای را شکست این بار هم این کار را می کرد

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اگر اون موقع هم ، مجلس دست به کار میشد که رهبر ورود نمی کرد رهبر جایی میاد تو میدون که مسئولان کارشون را انجام ندادن.

    • سید
      0

      داداش همینی که می زنی خوبه جنسش هم عالیه از همین مصرف کن شما کلا خارج هستی

  • سید مصطفی
    0

    برو بابا توهم دنبال منفعت خود هستی مردم بخاطر حجاب تن به روحانی دادند ،خوب الان دیوار نکشیدند ،عوضش برید جان بکنید تا نان شب را پیدا کنید . چرا دست پخت برجام را رونمایی نمی کنید .مگر قرار نبود هر ۱۰۰ روز به مردم گزارش دهید . باختید بدهم باختید تمام اطلاعات نظامی کشور را تقدیگ دشمن کردید ،آمریکا دنبال همان هدفی بود که در عراق و لیبی پیاده کرد ولی فکر نمی کرد رکب بخورد عراق و لیبی را تضعیف کرد بعد حمله کرد ولی برای ایران تیرش به سنگ خورد . وقتی ازتاریخ کشور های دیگر بی خبر هستیم و دائم دم از سیاست میزنیم حق مان است ،الان خود دولت از این نتیجه برجام حیرت زده اند و دنبال درست کردن این خرابکاری هستند

    نظرات شما -
    • کیان
      0

      مگر شما تند روها گذاشتید شما هشت سال جوب لایی چرخ گذاشتید یک نمونه سه روز قبل رفتن ظریف 5 تا موشک بالستیک با بوردبالا فرستادید الان بخاطر گند کاریهاتو الان موشک هم آمد جزء قطعنامه جدید اروپا الان هم مجلس مال خودتون شده نماینده با 1000 رای یک ماشین میدازن جلوش... تکان میده قطعنامه تصویب میکنه امروز بحث ماشین دوم هم بود چند روز دیگه معلوم میشه قالب باف چیکارشون داره و باید چی رو امضا کنن حالا دولت شما رو هم میبینم اگر این سوریه و عراف تکیه تیکه نشدید جنگ ویرانی بدبختی فقط یک فرق با جنگ قبل داره جوان اون زمان مال انقلاب شما نبود ولی غیرت وطن داشت جوان نسل شمااز بس آرایش و وضک میکنه باید چند ثانیه نکاه کنی ببینی واقعا پسر هست یا دختر خیلی ها هم قصد ازدواج پیدا میکنن ایول با همین فرمون برین جلو پیروزی با شماست

  • ستم‌دیده
    0

    پول‌زلزله‌زده‌ها‌چی‌شد‌خوردی‌و‌اروغ‌روشنفکری‌روش زدید

    نظرات شما -
    • هه‌هه
      0

      دزد‌نابکار‌پول‌زلزله‌خور

  • ایرانی
    0

    مگر چیزی به اسم برجام داشتیم که ی عده انقد جوش برجام رو میخورن!؟

  • ن
    0

    با همین حرفها مردمو بیچاره کردید خدا ملت رو از دست شماها نجات بده

  • قلی
    0

    خخخخخخخخخخ این بدکلامو کی زده خدارو شکر پایین تر بود چشمش در میامد خبر فوری این عکس رو بر دار بیچاره خیلی شبیه خدنگ شده

  • اااا
    0

    خاک بر سر خبر فوری که این خبرا رو پخش نکنه اهای مسئول خبر فوری از مردم خجالت نمیکشی طرف یه عده ای که مردم و بیچاره کردن میگیری

    نظرات شما -
    • کیان
      0

      اااا راست میگه بکن تو یک بطری سرشم یک چوب پنبه بزن بنداز وسط اقیانوس هزارسال دیکه پیدا بشه و خونده بشه دیگه نبینم تکرار بشه ها خبر فوری اسمتو رو هم عوض میکنی میزاری خبر نافوری بگو چشم

    • ا
      0

      برو سایتای فارس و تسنیم و... رابخون

  • احدی
    0

    اقایان ضد برجامی وهمفکربا نتانیاهو وبن سلمان وبن زائد وترامپ وپمپئو ، بر فرض محال ، ترور دانشمند هسته ای اخیر مقصرش دولت روحانی بود که نبود ، بی انصاف های پیشانی سوخته بفرمایید۱_ ترور ۷ دانشمند قبلی هسته ای قبل از این دولت مقصرش چه کسی بود ؟ ۲- بفرمایید حفاظت از شخصیت های برجسته نظام از وظایف دولت است یا ارگان های نظامی وحفاظتی ۳- اگر یک ارگان نظامی در انجام وظیفه حفاظتی اش قصور کرده چرا با فرافکنی به دولت فحش می دهید ۴- چرا انقدر جسارت وشجاعت وانصاف ندارید بگویید خودتان مقصر بوده اید ۵ - با مصوبه اخیری که در مجلس گذراندید کاری که سه سال نتانیاهو و بن سلمان وبن زائد وکوشنر وترامپ نتوانستند انجام دهند شما انجام دادید وبرای باز گشت سیستم ومکانیزم ماشه اماده باشید هرچنددر ان زمان هم روحانی وظریف را مقصر خواهید خواند با کمال پررویی وجسارت .

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بنده خدا ، اصلا تحریمی توسط آمریکا و اروپا برداشته نشده که شما نگران مکانیسم ماشه هستید. این مکانیسم موقعی کاریرد داره که تمام تحریمها رفع شده ، حالا نگران باشیم که دوباره برگزدیم به زمان تحریم ما الان وسط تحریمیم بیدار شو

    • مهرداد
      0

      آقا مردم دارند زیر فشار له میشن!! یکم شعور خوب چیزی هست... آیا این آقای روحانی وعده هایی که درباره رونق اقتصادی رو داد عملی کرده!؟!؟ چرا از سره شکم سیری جانب داری دولتی رو میکنی که این همه مشکل و بدبختی برای مردم آورده!!!!؟؟؟

    • سید مصطفی
      0

      زیاد جوش نزن عاشق علی برکت الله قطعا شما هم جز کسانی هستی که از این پشم و یال و کوپال دولت تاخیر در امید و سرعت رسیدن به بدبختی برای خودت کلاهی و پشمی بافتی , ما بن سلمان و بن لادن و غیره شما ها که یکنفر که کار نابلد است را آوردید تو راس امور به شما باید چه لقب داد؟ آدمی را آدمیت لازم است شما به اصطلاح خودتان به آزادی رای دادید سفره مردم را جمع کردید و خودتان در ثروت دولت غرق شدید قطعا نفعی دارد برای شما دستان برای همه رو شده هرکس طرفدار دولت تدبیر است شک نکنید از وجود آنها منفعتی نصیبشان شده بغیر از خیل عظیمی از جامعه ایران که از رای به او شرمنده شده اند قراردادبرجام آب پاکی بود بر قرار داد ترکمن چای هفت سال جلوی مملکت را بگیری باد هم کف دستت نگذارند .شما که اینقدر طرفداری حداقل صحبت های رئیس جمهور و دیگر اعضای برجام را خوب گوش کن بیش از صد بار اعلام کردند که هیچ کدام از طرفها مقابل برعهد خود پایبند نبودند.

  • ابومحمد
    0

    آقای زیبا کلام،مگر آقای احمدی نژاد چطوری شماها،و دیگران را سوزانده که بعد از ده سال هنوز میسوزید.آنهایی که دم از دموکراسی می زنند جویای نظر مردم در مورد احمدی نژاد شوند و قضاوت کنند.

    نظرات شما -
    • بیجانی کرج
      0

      سلام و ارادت ،خودشان تو کانال هواداران خودشان نظر سنجی کردن دیدن حسابی شرمنده شدن ،اونوقت میخواین نظر سنجی کلی بکنن، بقول رئیس کلید به دستشان خدای نکرده اب و صابون توی این اوضاع بد اقتصادی گیرشان نیاد که درجه بعد شرمندگی نمیدونم چی هست ممنون بدرود

    • کیان
      0

      بله تجاوز به جوانان در کهریزک از افتخارات دوره دمکراسی احمدی نژاده بازم بگم بگم بگم راه بندازیم

    • الن
      0

      به نظر من یک پله بالاتر فکر کن !! بهتر است جویای نظر مردم در مورد سیستم "جمهوری اسلامی" شوی!!! حالا به گوشه ای از فساد های شخص احمدی نژاد توجه کن" رانت هفت هزار میلیاردی برای فقط و فقط سه صراف گم شدن دکل نفتی خریداری شده که پس از پیگیری های زیاد سر از خلیج مکزیک درآورد و به ایران بازگردانده نشد هشت فروند نفتکش غول پیکر ایران بدون امضای قرارداد حقوقی در اختیار یک تبعه یونانی قرار گرفت که با روی کار آمدن دولت روحانی و با پیگیری ظریف پنج فروند ان بازگردانده شد ولی فرد یونانی حاضر به پس دادن سه تای دیگر نشد. فساد ۴۰۰ میلیون دلاری در واردات لوازم هواپیما. انتقال اسناد تاریخی و کتاب‌های خطی سازمان میراث فرهنگی به خارج از کشور. مجوز به فرماندهٔ نیروی انتظامی برای فروش نفت. ساخت سد گتوند بر خلاف نظر کارشناسان و شوری آب آن بعد از آبگیری. فساد هشت هزار میلیاردی در صندوق ذخیرهٔ فرهنگیان. تخلفات 50 هزار میلیاردی بنیاد شهید. تخلف ۱۳ هزار میلیارد تومانی در منطقه آزاد قشم. بدهی ۳۵ میلیارد دلاری شرکت نیکو به شرکت ملی نفت ایران. و.... هزارن فساد دیگر

    • بیجانی کرج
      0

      اقای الن دولن کشتیها را پول پیش و بیعانه ان را حاج محمود داده بود و زمان تحویلش ۲۰۱۸ بود حالا موقع تحویل محاسبه کن پیدا کن پرتقال فروش را در ضمن اگر اطلاعات نداری لااقل ساکت باش و دروغ نگو و در ضمن جناب کیان من کهریزک نبودم جسارتا شما تشریف داشتید که اطلاعات مطمئن میدین فقط خدا کنه جسارتا بلایی سرتان ....

  • ایرانی
    0

    مجلس هم به ترامپ و عربستان واسراییل با مخالفان بر جام اضافه شد

  • ناشناس
    0

    خودت حامی اسرائیل هستی برای پرچم اسرائیل احترام قائل شدی از روش رد نشدی یادته زیبا کلام

    نظرات شما -
    • روزبه
      0

      اين شخص توي خونش بجاي پرچم ايران پرچم اسراييل داره ....

  • محمدرضا
    0

    تو رو جان جدتون شما ها حرف نزنید هیچی حالیشون نیست بقران

  • محمد
    0

    من تنها چیزی که میدونم مسئولین باید به گرانی و فقر مردم خاتمه بدن حالا با برجام یا بی برجام

  • ع.ثنایی
    0

    از این ۴۰ سال، ۳۲ سال دولت دست اصلاح طلب ها بود فقط ۸ سالش دست احمدی نژاد بود،پس در نتیجه هر چی میکشیم از همین اصلاح طلب های فرصت طلب میکشیم. واینکه چرا اصلاح طلب ها تحمل شکست رو نداشته و ندارند؟؟؟

  • سیدعلی موسوی
    0

    میگم اگه این آقا خفه شده و اظهار نظر نکنه ، میگن مُرده !!!!!! اگرچه مردم دیگه به این حرفا اندازه پشکل هم اهمیت نمیدن.

  • افشین
    0

    با اصولگرا یا اصلاح طلب مهم نیست... با هر کی میخواد باشه فقط وضع مملکت رو خوب کنن... البته من این دور از انتخابات رو رای نمیدم.

  • حسن محمدی
    0

    مردم ایران می فهمند متاسفانه گیر یه عده زبان نفهم بی منطق افتادن اگر دهه اول انقلاب بود فردایش تشیع جنازه این استاد دانشگاه بود. چرا. امروز این واقعیت عنوان میشود به برکت اصلاحات است

  • طاها
    0

    واقعا بصیرت و بینش سیاسی یک استاد علوم سیاسی دانشگاه اونم تهران در این حد باشه باید تاسف خورد البته حق هم داره چون ایشون نماینده صهیونیسم در ایران و حافظ منافع اسراییله

  • بیجانی کرج
    0

    سلام و ارادت ، جناب آقای اشنا ،شما که سوار شدید و تخته گاز میروید خواهش میکنم به چند نکته که خودتان هم پرسیدید و خودتان جواب دادید توجه کنید بد نیست ،اولا دولت بایدن حدود دو ماه دیگه تحویل میگیره و با توجه به فرصت چند ماهه انتخابات ایران ،چرا توپ را در زمین حریف میاندازین ،خوب خودتان مذاکره کنید و مملکت را گل و بلبل کنید و بنام خودتان تمام کنید ،دوما واقعا اگر میدانید مملکت بعد شما گل و بلبل میشود و مردم از فشار اقتصادی در میایند واقعا کمال ......هست که کنار نمیروید بخدابابت تمام خود کشی ها فقر و طلاق و فحشا باید جواب پس بدید، سوما مملکت، امکانات و بودجه و همه چیز در دست شماس اونوقت حواله میکنید بروید تحقیق کنید ببینید چطور ترور کردند،چهارم بگفته خودتان هر در صدی که خواستین تو این دو سه سال غنی سازی کردید اونوقت میگین مجلس باعث خروج میشه ،پنجم مگر ما ۸سال با دنیا و ابرقدرت های مختلف نجنگیدیم، تازه بقول خودتان روسیه و چین را هم که نداشتیم الان که داریم چرا هم تهدید و هم از جنگ میترسانید، ششم جسارتا، ببینید چطور به مملکت.......که جرات شرکت در انتخابات را نداریدو میگویید ما رفتیم بای بای، هفتم چیزی که جوان در آیینه میبینه پیر در خشت خام اونا میبینه ،شما که در راس و باسواد هستین این همه ظلم و ستم و جنگ افروزی و تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی و قلدر بازی امریکا را نمیبینید و حاکمیت را باعث آمریکا ستیزی میدانید واقعا.......بر شما مگر حضرت آقا از همان ابتدا نفرمودن راه کدام هست و چاه کدام حالا خودتان با چشم باز افتادین چاه بجای چاره جویی هذیان میفرمایید واقعا متاسفم

  • م ح
    0

    سلام دوستان حرف بزرگان ما مربوطبه چند صد سال پیش موقعی که این همه وسایل ارتباط جمعی نبوده را باید با طلا نوشت که اگر دراین مسیر پیش می رفتیم حال وروزمان این نبود به قول حضرت حافظ اسایش دوگیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا ما همه در یه کشتی نشسته ایم ودر این مملکت داریم زندگی می کنیم پس دوست هم هستیم ودشمن در جای دیگر است که از این دودستگی خوشحال می شود

  • محمد ش
    0

    فقط و فقط فرموده رهبر عزیز ملاک صد در صد است که با دشمنان چجوری رفتار کنیم ،شما نمیتونی برای کشور راه و رسم رفتار کردن را در بکنی آقای فیلسوف ، با این سخنان خون شهدای انقلاب و نظام و وطن را زیر سوال نبرید لطفا ،

  • محمد
    0

    ای اقای زیبا شما باید دردوران شاه سخن وری میکردید که پوستتان را یک جا بکنند...نمیدانم شما این همه دم از دلواپسی میزنید خودتان چرا این همه دل واپسید دنبال چه هستید. دنبال اصلاح طلبان دوستدار اونور ابی ها همه دیگه شماها راشناخته اند مخصوصا امسال شما که شدی عمرعاص هر روز در گوشه ای از مملکت تیشه به ریشه اسلام میزنید بترسید از خشم مردم که روزی دامن شما را خواهد گرفت

  • ریزه میزه
    0

    حرفای این اقای زیباکلام زشت اندیش،بیشترژست روشنفکری وژست من همه چی دانم دارد وکمتر حقیقت وواقعیت ازکلام ایشون بروزمیکند.

  • ناشناس
    0

    برجام راولش کنید دولت برجام و وزیربرجام داریم ایران باید قوی شود برای دفاع از خود و هم تبارانش درمنطقه ایران باید باقدرت و سرعت پیش رود زمان نباید از دست دهد با غربیها هیچ وقت نسیه مذاکره نکنید فقط نقدنقد چون کشور تاوان نسیه ای که سیاسیون بستنند را داده دوباره نباید تکرار شود توسط گرین کارتیها اینها که متعلق به جای دیگری برند همن جا

    نظرات شما -
    • داود
      0

      باسلام . اولا" متذکرم " ادب مرد به ز دولت اوست" با ادب و مدارا صحبت کنیم جنگ که نداریم نظرات خود را مستدل و محترمانه بگوییم که انگ بی فرهنگی نخوریم . واقعیت این است که در دنیای امروز که استعمارگران آسکارا از سه اصل ماکیاوای " زذ' زور و تزویر " برای چپاول ملتها استفاده می کنند تنها راه قوی شدن برای ماندن است .قوی در هر جنبه ای مثل نظامی و فرهنگی و اجتماعی و بویژه سیاسی که این مورد آخری یک علم و فن است که باید توام با هوش و ذکاوت و مبتنی بر تقوای الهی باشد . امروزه بدترین شگرد دشمن ایجاد یاس و ناامیدی داخلی مردم است که اگر فکر اساسی برای آن نشود مثل موریانه پایه های ارکان.کشور و نظام را خرده و منهدم می کند . ما که از حضرت علی ( ع)و مختار سیاسیتر نبستیم ببینید با تبلیغات مسموم و شایعات ناجوانمردانه و روشهای شیطانی چگونه حکومتشان را ساقط کردند . در زمان نه چندان دور چگونه با جنگ سرد و بدون شلیک حتی یک.گلوله حکومت کمونیستی شوروی را از هم پاشیدند . مسئولین کشور باید با درک واقعی نیات دشمن و روشنگری مردم جلو مکر و حیله دشمن بایستند ولی نه با این روشهای مرسوم که هر روز ارزش پول ملی کمتر و کمتر شده و.تورم پدر مردم را دراورد. چرا باید مردم تاوان سیاستهای حساب نشده و خانمان برانداز حکومت را بدهند ؟ اصولا" حکومت تشکیل شده تا از منافع ملی دفاع و آسابش و آرامش بر جامعه حکمفرما باشد آیا چنین شده؟ اگر این دور متسلسل جنگ سرد ادامه یابد جز یاس و.نومیدی می توان آینده ای دید؟ پس تا دیر نشده باید کشور را نجات داد . حالا هرکس که می تواند باید کمک کند .البته منکه از این دو حزب منفعتگرا امیدی برای اصلاح نمی بینم . خدایا خودت بفریاد مردم مظلوم ایران برسس که با داشتن اقیانوسهای ثروت مثل نفت و معادن و... اینگونه فقیرانه زندگی می کنند .

  • سید
    0

    یک کلام ختم کلام ؛ امپریالیسم فقط به معنای تصاحب قلمرو ارضی کشورها نیست بلکه به نحو گسترده‌تری با کسب کنترل سیاسی و اقتصادی بر مردم و اراضی، خواه با نیروی نظامی و خواه با ابزارهای زیرکانه تر، مرتبط است. موضوع امپریالیسم سیاست و شیوه‌های دولتی است که غالباً با ابزارهای اقتصادی، قدرت و سلطهٔ خود را گسترش می‌دهد. دلت امپریالیسم بریا بدست آوردن ثروت و قدرت دست به هر کاری می زند این فرد هم از همین قماش است

    نظرات شما -
    • الن
      0

      دوست عزیز معنی و مفهوم دشمنی با امپریالیسم را نمی فهمم. هر دوره ای سیاست خود را دارد ، بهتر است استراتژی خود را عوض کنیم در تقابل با امریکا فقط این ما هستیم که هزینه می دهیم و آنها اصلا متضرر نمی شوند و یک جای کار می لنگد. ما دشمنی کردن هم بلد نیستیم.

    • نشناس
      0

      عجب متن توپی حتما ظهر اداره چلو میگو بوده فقط فسفرمیتونه این جملات رو بگه فقط محض احتیاط مقداری روغن کرچک بخور گریپاچ نکی حیفته خوب فک میزنی

  • مقیمی
    0

    چی میزنی با این تحلیل ها وجفنگیاتی که میبافی ببین دقیقا با کیا همراهی داری می کنی قبل برجام که اوضاع مملکت بهتر بود شما عادت داری توسرت بزنن هیچ کدوم از تحریم ها که لغو نشد هیچ بدتر هم شد در ضمن به جای کلمه تندروها بهتره ادم با غیرت بگذاری چون مخالف تندرو که الان سر کار هستند دقیقا حکم بی غیرت ود....دارن به شل اقاها بگین غیرت وشرافت چیزیه که شما معنی اش رو نمیفهمید راستی پولایی که بذای زلزله زده های کرمانشاه اومد توحسابت چیکار کردی

  • مقیمی
    0

    نظر دهنده محترم مگه نمی دونی چرا ترامپ و...با برجام مخالفن هنوز متوجه نشدی که اونا میگن باید موشکها هم دربرجام برچیده میشد وچون نشده برجام را قبوا ندارند

  • سید
    0

    دوستان نگاه کنید با نشستن بایدن دلالان دولتی کنونی ارز را روانه بازار می کنند تا مردم را بفریبانند که ما باید بریم بشنیم برای برجام شماره 2 کار انتخاباتی را شروع می کنند تا انتخابات 1400 باز هم آقایان اصلاح طلب بر سر کار آیند بعد از 6 ماه همه چیز بدتر از قبل خواهد شد سناریو جدید اصلاح طلبان اما آدم های با شعور در کشور متوجه می شوند قیمت ارز و طلا به انتخابات آمریکا ربطی ندارد پس دست دلالان دولتی هست که با مردم در حال بازی هستند همانطور که بورس را بیچاره کردند ولی چون اوضاع خیلی بد شد صدای مردم بالا رفت از ثروت های باد آورده خود که تعداد فراوان در این چند سال نصیبشان شده روانه بازار بورس کردند تا روزنه انتخابات 1400 را باز بگذارند چون به این مردم با این افکار ساده لوحانه احتیاج دارند. چند ماه آیند خواهید دید و آنروز دیگر نان گیر مردم نخواهد آمد یتم خانه ایران با این افکار آینده ایرانی کنونی است

  • مقیمی
    0

    نظردهنده محترم با عنوان ناشناس همون طور که امضای کری تضمین نبود به بایدن هم نباید امید بست یعنی شما نمیدونید سیاستهای امریکا درقبال ایران کلی هست وبه افراد ربطی نداره همه شون باید ایران رو تضعیف کنن یکی با چک کش حالا یکی با هویج تا همین که سرت خم شد چکش رو بکوبه تو سرت

  • نناشناس
    0

    دیگه نفسای آخرته بد کلام

  • سید
    0

    آقا کیان فشار بخود نیاور تو یا جنگ را ندیدی یا صحبت های ظریف را نشنیده ای و یا سخنان نماینده ایران در سازمان ملل در باره موشک باران کشور در زمان جنگ .خود آقای آل اسحاق نماینده ایران اعلام کرد ظرف 24 ساعت بیش از 200 موشک به کشور زدند ولی ما حتی یک موشک نداشتیم که جواب بدهیم . خاک برسرمان که به خاطر یک مشت دشمن تن به ذلت بدهیم .خاک بر سرمان هند کلاهک هسته ای دارد .خاک برسرمان پاکستان کلاهک هسته ای دارد . ما میگویم کلاهک هسته ای نمی خواهیم موشک را باید آنها تایید کنند و بگویند ما داشته باشیم یا نداشته باشیم . چهل سال از انقلاب می گذرد تا بحال به کدام کشور حمله کرده ایم ؟ یا بلد نیستی یا سنت به این حرف ها نمی خورد ؟ آمریکا به عربستان موشک و جنگ افزار می دهد تا عربستان به یمن حمله کند و مردم بی دفاع یمن چون حاضر نیستند سیاست رئیس جمهور فریب خورده خود را که ناشی از سیاست غرب است را دنبال کنند به خاک وخون می کشد از نظر شما گناهی ندارد. ولی وقتی ما دانش ساخت موشک و پهپاد را به یمن و لبنان برای مقابله با دشمن قسم خورده خود می دهیم کار ما ایراد دارد . داداش چی می زنی که اینقدر روشن فکری برو بیشتر تحقیق کن و از زمان جنگ و کسانیکه به چشم خود دیدند بیشتر بپرس یا اگر هم سنت می خورد قطعا زمان جنگ ایران نبوددی مثل خیلی ها با جنگ فرار کردند و بعد از جنگ برگشتند و ادعای عاقلی دارند

    نظرات شما -
    • کیان
      0

      چشم آقا سعید میرم ولی نیازی نیست از غریبه بپرسم از مادر شهید خودم میپرسم که داغ جوانی پهلوانشو داره از پدر خودم میپرسم که کمری خم شده داره از برگی که آمد در خونه از بنیاد شهید که بعداز تسلیت 120 هزارتومان برا برادرم دیه با بیست مرغ لطف کرده بودن بله آقا سعید ما هم سنی داریم خیلی چیزها رو خوذم دیدم مادر من حقوق اول بنیادش 50000 تومان بو که گل وشیرینی سر مزار خود شهید نمیشد ولی فلان فرمانده که زیر سنگر بتونی این موش خزده بوده و الان سینه سپر میکنن و از جنگ میگن رو دیدم نه به شما و نه به کسی دشمنی دارم نظر خودمو مینویسم اگر تندی داخلش هست ما را حلال کنید متن بزارید جواب میدم فقط بدون توهین باشه احترام همه حفظ بشه یا علی

    • سید
      0

      داداش نیازی نیست از مادرت نپرس برو از جانبازی بپرس که 75 درصد جانبازی داره و هنوز از پول بیت المال برای هزینه داروش استفاده نکرده یک کپسول با هزینه در آمد خودش پشت ماشینش می گذارد ولی منتی برای هیچ کس نداره اون که شهید شده و رفت و اجرش جداست و پیش خدا محفوظ هستش و مادر و پدر شهید پیش خدا صاحب عزت هستند بخاطر تربیت فرزندشان ولی تعجبم از این هستش که شمای برادر شهید چطور راحت برای رفاه دست نیافتنی از طرف دشمنان حاضری بر واقعیات چشم ببندی. کاش برادرت به تو می گفت که زمانی در جنگ بخاطر همین دشمنان تیر داخل اسلحه کم بود باید درست استفاده می کردند چون آن موقع هم تحریرم بودیم از طرف همین کشورهای 5+1 پس تو واقعا سن وسال ات پایین است .برادر تو قدخم کرد و بر زمین افتاد که تو امروز تو راست قامت جلوی دشمنان باشی نه سر خمیده و دست دراز روبروی دشمن سر بزیر در صورتیکه همین دشمن هفت سال تمام همه ملت را به تمسخر گرفت و به ریش من وتو برادر عزیزت می خندد تو که برادر شهیدی باید بیشتر از من برای عاملان قتل برادرت سینه سپر کنی .فقط بدان آلمان به کشور ما موشک نمی داد و تجهیزات نمی داد در عوض به عراق سلاح شیمیایی می داد تا حزب بعث شهرهای کشور را شیمیایی کند. امروز اگر ما فشار می آوریم بخاطر شهیدانی است که در انقلاب و جنگ تحمیلی و مدافعان حرم داده ایم از خون آنها دفاع می کنم کاری با جناح سیاسی نداریم آنان مثل برادر تو از جان گذشتند تا اسلام با عزت بماند نه که کشور بخاطر سوء مدیریت جلوی دشمنان سر خم کند یا علی

  • سعیدی
    0

    اقای ریزه مزه الحق فکرت هم متناسب بااسم انتخابی ات جهت کامنت گذاری است مغزهای ریزه زنگ زده وعصر حجری

    نظرات شما -
    • ریزه میزه
      0

      اقا یاخانمی که خودت راسعیدی معرفی کزدی! شمابامغزدرشتتان همراه با... لابدگلابی های درشت تر ازباغ برجام بهتون رسیده .زن تون هم مانند مغزتونه...!؟

  • الن
    0

    جمهوری اسلامی یک سیستم فاسد ، بدون برنامه توسعه و ناکارآمد است و دو حزب نمایشی و فرمالیته اصلاح طلب و اصول گرا تنها کارمندان خوبی برای این سیستم هستند. هر فردی که این را نفهمد ..... است.

  • محمد
    0

    مشکل این است که آمریکا روابط عادی دیپلماتیک را با ایران نمیخواهد

    نظرات شما -
    • الن
      0

      مشکل اینه که ما خیلی خیلی خودمون رو دست بالا گرفتیم

  • نام مستعار
    0

    رفسنجانی رفت و شبیه رفسنجانی اومد. زیباکلام و عباس عبدی شکل رفسنجانی حرف میزنند.

  • ث
    0

    کاش در این 7سال و نیم گذشته نگاه دولت به دستان کارآمد ایرانی بود و فرصت ها به امید فرجام هدر نمی رفت. کاش آقای زیباکلام اسناد لانه جاسوسی را بخواند. توطئه آمریکا در ایران که در لانه جاسوسی در زمان دولت آقای بازرگان و با خوش بینی ایشان به امریکا اتفاق افتاد، نشان دهنده دشمنی عمیق آمریکا با ملت ایران و اسلام است. امیدوارم در سال 1400 با انتخاب جوان انقلابی عقب ماندگی سال های اخیر برطرف شود.

    نظرات شما -
    • الن
      0

      دوست عزیز و برادر گرامی دست توانمند کدام جوان ایرانی؟؟؟؟؟؟؟در این چهل و دو سال هر ساله شاهد مشتی سیاست مدار هستیم که فقط پست های آنها عوض می شود و تا دم مرگ در این سیستم سمت دارند. عقب ماندگی ما در این چند سال شروع نشده است ، دوست عزیز عقب ماندگی ما از چهل سال پیش شروع شده !!!! لطفا به صحبتهای امثال بنده هم توجه نکنید و نظرات اهل فن را بخوانید که اولا معنی توسعه و مدرنیته چیست و اینکه توسعه بدون تعامل با دنیا بی معنی است و حال ممکن این دنیا قلدری چماق به دست باشد ولی سیاست ماست که ما را حفظ می کند. چهل سال وعده و وعید دریغ از ذره ای عمل ، تمام منابع مالی ، طبیعی و انسانی ما در راه یک ایدیولوژی خود ساخته جمهور اسلامی بر باد رفت.

  • ازاد
    0

    رای بیست و پنج میلیون بلی یک نفر راننده وشغل آزاد دارم به هیچ مسعولی هم تره خرد نمی کنم ولی در ک سیاسی دارم سرم را تو برف نکردم از حوادث دور و برم آگاهم بنده درخت گلابی را با دست خودم می کارم از رای جمع کردن نماینده ها هم اطلاع دارم شما اگر اطلاعاتی ندارید بپرسید من بگویم هرکس به مردم دل بسوزاند بنده طرفدار او هستم مثل مقام معظم رهبری و جان بر کفان وطن

  • صمدی
    0

    جالبه دو کامنت گذار بنام سید مصطفی وع ثنایی می فرمایند که در چهل ساله انقلاب ۳۲ سال حکومت دردست اصلاح طلبان بوده حال بدون توسل به حربه همیشگی تان یعنی توجیه وفحاشی توضیح دهید : یک سال بازرگان ویک سال بنی صدر وچند ماه شهید رجایی وحدودا ۸ سال مقام رهبری رئیس دولت بودندکه مجموعا می شود ۱۰ سال وسپس ۸ سال هاشمی رفسنجانی اصولگرا وعضو جامعه روحانیت مبارز که در پایان ریاستش مقام عظمای ولایت فرمودند هیچکس در این کشور برای من هاشمی نمی شودسپس یک دوره ۸ ساله هم ریاست جمهوری در اختیار احمدی نژاد ان اصولگرای معجزه قرن بود که رهبری به صراحت فرمودند موضع احمدی نژاد به من نزدیک تره ،تا اینجامی شود ۲۶ سال یک۸ سال هم در اختیار اقای روحانی اصولگرا وعضو جامعه روحانیت مبارز ونماینده ولی فقیه در شورای امنیت ملی می باشد که با مشی اعتدالگرایی به میدان امدکه اصلاح طلبان به دلیل رد صلاحیت کاندیدا هایشان مجبور به رای دادن به وی شدند تا اینجا می شود ۳۴ سال حکومت مطلقا دراختیار اصولگرایان بوده است فقط یک دوره ۸ساله خاتمی رئیس دولت بوده که به اقرار دوست ودشمن مشعشع ترین دوران حاکمیتی در انقلاب بوده ، او بود که چهره قاتلین قتل های زنجیره ای را افشا ودر عرصه بین المللی ابرویی برای کشور خرید ونوسان دلار در ان ۸ سال ۲۰۰ تومان بود . تاقدس را پس نگیریم ارام نمیگیگیریم ، نمی گیگیریم ها در استانه رسیدن مجدد به قدرت به لطف عدم مشارکت مردم در انتخابات .

  • .
    0

    حر.ف حق برا بعضی ها تلخ است.تا زمانی که قانوناساسی اصلاح نشود وقدرت به مردم بازنگردد.همین اش هست و همین کاسه

  • ناشناس
    0

    خدا ازتون نگذره که عمر و جوانی مارو در دشمنی با آمریکا به هدر دادید! این همه بیکاری و اعتیاد ودزدی و....مردم گردن شماست!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      دقیقا. همان کسانیکه مرگ برامریکا میگن سرمایه وفرزندانشون امریکاست. اینها را برای یه مشت مردم ساده لوح میگن

    • گلریزاصفهانی
      0

      دقیقا. همان کسانیکه مرگ برامریکا میگن سرمایه وفرزندانشون امریکاست. اینها را برای یه مشت مردم ساده لوح میگن

  • مانی
    0

    این زیبا کلام هم از آخور میخوره هم ازطوبره خیانت کار.چهل ساله

  • امیدی
    0

    اقاسید کامنت گذار به جای ان همه خاک که حواله سرت کردی کمی کتاب بخوان وعلمت را افزایش بده ، همان هند وپاکستان که به کلاهک هسته ای دست یافتند هرگزخود را محصور نکردند ودرب های دنیا را بر روی خود نبستندانها باهمه دنیا رابطه داشتند واز طریق همین روابط به ان چه خواستند دست یافتند .برخلاف ما که از صبح تاشب مرگ بر مرگ بر می کنیم، وقتی می گوییم مرگ بر ضد ولایت فقیه یعنی مرگ بر همه انسان های روی کره زمین جزیک اقلیت ۲۰درصدی .

  • مهماندوست
    0

    اقایان اینقدر بعنوان اصلاح طلب ویا اصول گرا خود را بزرگ نکنید اول انقلاب این دو طیف وجود نداشتن ولی متاسفانه همه این ها باهم تخم نفاق با دنیا کاشتن که امروز بعداز نیم قرن ملتیکه روی گنج خوابیده اند باید این همه زجر بدبختی بکشن اقایان محترم ایا کشور بغیراز سیستم دفاعی و غنی سازی اورانیوم به چیز دیگری نیاز نداره ایا کشورهای توسعه یافته ای مثل ترکیه مالزی اندونزی کره و... با همین روشما جلو رفتن و به اینجا رسیدن کدام سفارت رو اشعال کردن کدام پرچم را اتش زدن خود خواهی وجاهل خوندن مردم تا کی اینکه به این و ان اتهام میزیند سرگرمیه جفتشون در عقب ماندگی مملکت دخیل هستن وروزی باید جواب بدن

  • قلندر
    0

    د بدی دل میدم.ج بدی جون میدم .سین بدی سر میدم. هرچی دارم میدم تا هفت سینت بشم من. خاتمی فقط. اینو برای ایشان سرودم.

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      تو هرچی داری بده امثال خاتمی و روحانی خوب بلدند همش رو یکجا به باد بدند ...جانت رو فقط فدای وطنت کن نه خرج ادم هایی که هیچ ارزشی برای وطنشان ندارند .

  • حسن
    0

    یک روستا یی خری دارد و اصلاح طلبان دروغ گوی زشت کلامی ارزش ان خر برای روستایی از ارزش ریبا کلام برای اصلاح طلبان بیشتراست

  • ازاد
    0

    بنده در مورد نمایندگان کلان شهر ها حرفی ندارم ولی از به قدرت رسیدن نماینده گان شهرستانها خیلی حرف دارم همه می دانند چطور با پول خرج کردن وباند بازی به مجلس راه یافتند آنها به فکر آینده خودشان هستند به جیب خودشان فکر می کنند اگر در مجلس هم نطقی می کنند به خاطر جلب نظر در حوزه انتخابیه شأن است چرا با شفافیت آرای نمایندگان مخالفت شد فکر کردند که مردم اگر از نیت سیاسی شأن آگاهی داشته باشند رای نمی دهند

  • یعقوب
    0

    راست میگه. با این حساب .یا تو باید بمیری که از برجام قبل چیزی نمونده و شما حتی مسئولیتش رو متوجه رئیس جمهور نمیدونی شما باید بمیری جز خسارت چیزی نداری

    نظرات شما -
    • منافق شناس
      0

      منافق که شاخ و دم نداره ..اگر کسی ذره ای به منافق بودن زیباکلام شک داشته باشه باید در عقلش شک کرد....مرد هزار چهره و هزار رنگ....قیامت در آغوش شیطان با هم حرفها دارند ..............

  • سجاد
    0

    اقا حسن کامنت گذار کسی که فحش می دهد در ادبیات فارسی به او می گویند فحاش ، وبه تعبیری از کوزه همان تراود که دراوست انکه فحش می دهد یعنی درو نش را ان پر کرده که برون می دهد . ویا انچه در فهم تو اید تو همان مفهومی . بدرود

  • شعیعی
    0

    اززیبا کلام بپرسیداشغاگران سفارت امریکا تندرویان بودندیا اصلاح طلب وازاقای کیان بپرسیدبعداز12 سال هنوزبهبودی پیدا نکردند

  • محمد صبا
    0

    جان کلام سخن زیبا کلام است من حرفی ندارم که ایشان اصولگرا هستن با اصلاح طلب با این شعارها ۴۲ سال است که اقایان خوردند و لمیدند دیگر بس است

  • سهراب
    0

    دوستان اگر شیخ حسن منع قانونی نداشت و میتوانست 1400 کاندید شود بازهم با دروغهایش از مردم رای میگرفت چون زمان انتخابات بسیار کم حافظه و هیجانی میشویم

  • علی
    0

    سخن امام خمینی (س) که فرمودند:در این انقلاب، شیطان بزرگ که امریکاست، شیاطین را با فریاد دور خودش دارد جمع مى‏ کند. و چه بچه شیطان هایى که در ایران هستند و چه شیطانهایى که در خارج هستند، جمع کرده است و هیاهو به راه انداخته است.

  • عزت الله
    0

    ممنون از آقای زیباکلام،که همین جا توی ایران حرفش را میزنه و فرار و مهاجرت را انتخاب نکرد.بالاخره یک استاد علوم سیاسی از من و شما آینده را بهتر پیش بینی می کنه.

  • فرزاد
    0

    آقای زیباکلام ‌خودتوبه موش مردگی نزن .بگو ودرست جواب بده کودتای نوژه را کی برعلیه نظام راه انداخت آیا آمریکا نبودکه بااین کودتاوبمب باران جماران وچند مرکز دیگر درتهران می خواست انقلاب رانابودکند که دانشجویان پیرو خط امام درجواب آمریکاییها به لانه جاسوسی حمله کردند وآن لانه صددرصد جاسوسی را که طرح آن عملیات را ازهمین جاسوس خانه طراحی کرده بودندتسخیر کردند که امام تسخیر لانه جاسوسی را به انقلاب دوم تعبیر کردند .آقای زیباکلام عقلتان ذائل شد البته ازاول هم عقلت کم بود چقدرجوانان این مرزوبوم توسط تو منحرف شدند خدالعنتت کنه .اطمینان داشته باش کسی مانند توکه شیطان پرسته ته ته جهنم خداوند برایش جارزرو کرده .وای بحالت .راستی پولهای سیل زده ها وزلزله زده‌ های بدبخت وبیچاره که توشماره حساب شخصی خودتو به مردم ساده لوح دادی به حسابت واریز کردندچی شد ؟ راستی خیلی برای روحانی درشهرهای مختلف جهت جلب نظر مردم برای رای گرفتن سنگ تمام گذاشتی .توباید بابت کلاه گذاری برسر این مردم بی نوا درپیشگاه عدل الهی پاسخگو باشی.وای وای وای بحالت.ای شیطان پرست.کسی که مادرش ازش راضی نیست خدا میخواد ازش راضی باشه؟

  • نامی
    0

    ریاست جمهوری درایران پایان خوشی ندارد به دولتهای قبل نگاه کنید الان کجایند (هاشمی)(خاتمی)(موسوی)(احمدی نژاد)(بنی صدر)(مهندس بازرگان) راستی این آقایون را کی تایید صلاحیت کرد وحالا هم این شما واین هم(حسن روحانی)حالا ما یک ناجی به اسم سرهنگ قالیباف روبرو هستیم آقای قالیباف حواست باشه به سرنوشت بقیه دچار نشی

    نظرات شما -
    • عجب
      0

      شما بازرگان رو از کجا در اوردین ؟ شهید رجایی رو فراموش میکنید!

  • حاجی محمد راد
    0

    با سلام، اون خبرنگاری که با آقای زیبا کلام مصاحبه کرده باید بر اساس اصول اخلاقی و انسانی و اجتماعی و شئون خبرنگاران حرفه ای یک عدد دسته بیل فرد اعلی تویسرکانی را به جناب آقای دکتر زیبا کلام نشان می‌داد و در جایی مطمئن قرار داده و بعد از مصاحبه با آن شخصیت نسبتأ محترم میگفت، سال دیگه اگر حرفها و تحلیل های مختلف شما کمافی السابق غلط و دروغ از آب درآمد، من میدونم و این دسته بیل و شما، و از ايشان تعهدات کتبی و در حضور چندین نفر دیگه میگرفت که بعداً حاشا نکنه، چون اینها دست به دروغگویی و فریبکاری و حاشا کاریشون اظهر من الشمس میباشد، و آنوقت نسبت به درج آگهی رایگان مصاحبه او می‌کرد،،،،

  • ریگی
    0

    مردم دیگه اصول گرا و اصلاح طلب سرشون نمیشه تو این دوره انتخابات هر کسی اومد برنامه بهتری برای احیای برجام و روابط با آمریکا داشته باشه به اون رای میدن یکی ک وضع اقتصاد رو و مردم رو از این فلاکت نجات بده حالا تو بگو اون سردار دهقان هم باشه

  • ح ر
    0

    وظیفه ملی حکم می کند در این برهه حساس ملت تریبون برای اذهار نظر در اختیار امثال صادق زیبا کلام که سم مهلکی برای ملت و مملکت هستند بگذارند

  • منهی
    0

    حقیقتا از این شخص بدم میاد امیدوارم خدا منو ببخشه ولی نمیتونم بهش نگاه مثبتی داشته باشم اصلا ...بنظرم انسان رذلی هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها