مدیر بنیاد رسانه‌ای و راهبردی جبرئیل:

چشم انداز ما شبکه سازی فضای مجازی در ایران و جهان اسلام است

مدیر بنیاد رسانه‌ای و راهبردی جبرئیل هدف نهایی این بنیاد را ایجاد تمدن نوین اسلامی در بستر فضای سایبری در ایران و جهان اسلام عنوان کرد.

چشم انداز ما شبکه سازی فضای مجازی در ایران و جهان اسلام است

حجت الاسلام دکتر احسان کفشدار طوسی با حضور در پاتوق مجازی جبرئیل که هر هفته سه‌شنبه‌ ها برگزار می‌شود ضمن اشاره به ایجاد تمدن نوین اسلامی در فضای مجازی، گفت: بنیاد جبرئیل در سال ۹۱ تاسیس شد و به دنبال کار اثرگذار و اثر بخش و جریان ساز در حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی کشوری بوده است. این بنیاد از سال۹۸ در جهت ایجاد انقلابی در بستر فضای سایبری برنامه ریزی هایی کرده است که در گام میانی خود با تکیه بر چند ایده بیش از پیش در تولید محتوا و شبکه سازی و فرهنگ سازی تمرکز کرده است.

مدیر مسئول نشریه فرهنگ بصیرت درباره انتخاب عنوان جبرئیل بیان داشت: نامگذاری این بنیاد یک نامگذاری توحیدی بود. "جبرئیل" فرشته‌ای الهی است که در تمامی ادیان الهی مورد قبول و شناخته شده است با ماموریتی بی بدیل برای ما. این فرشته وحی هم بین ادیان واحد است از جهت شبکه‌سازی، هیچکس آن را ندیده و رابط و پیام آوری بین ملک و ملکوت است و نشانه‌ای از مجازی بودن را در خود دارد؛ از این منظر ما به دنبال شبکه سازی جدی و موثر در کل فضای مجازی نه تنها ایران؛ بلکه در جهان اسلام هستیم.

مدرس سواد رسانه و فضای مجازی با تبیین سه سامانه بنیاد جبرئیل که وقف سایبری، چریک سایبری و کشور سایبری است توضیح داد: هدف نهایی ما گسترش تمدن نوین اسلامی در حوزه سواد سایبری است که از راهبردهای اساسی و بنیادی موسسه است. در حوزه توانمندسازی و تیم سازی نیز به ایده چریک سایبری رسیدیم که در این زمینه دوره‌های آموزشی تولید محتوا را راه اندازی کردیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ایده وقف سایبری و تاکید بر نقش وقف در حوزه علم گفت: بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا از جمله آکسفورد و هاروارد بر پایه وقف بنا شده و همچنان ادامه دارد؛ لذا ما بر آن شدیم این اصل دینی را در حوزه سایبری راه اندازی کنیم. نیاز است که واقفان در این حوزه ورود کنند و همانطور که ۸ دیگ نذر ائمه معصومین(ع) می‌کنند، ۲ گیگ هم برای حوزه سایبری نذر کنند. ما آمادگی مشارکت با افرادی که در جهت این ایده همراه هستند داریم و از طریق سایت و راه‌های ارتباطی جبرئیل می‌توانند به ما اطلاع رسانی کنند.

حجت الاسلام کفشدار در ادامه اظهار داشت: توانمند سازی افراد به وسیله آموزش با یادگیری تکنیک ها و تولید محتوا در سطح نخبگانی به وسیله برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی سواد رسانه، پاتوق مجازی و بستر مهیاشده در سایت جبرئیل از اهداف این بنیاد است.

مدیر بنیاد جبرئیل در پایان با اشاره به جدیدترین دوره سواد رسانه‌ای با عنوان "کودکان آنلاین والدین آفلاین" که در راستای تربیت رسانه‌ای است و ویژه معلمان و والدین برگزار می‌شود تصریح کرد: آگاه باشید که نوع جنگ رسانه‌ای با جنگ‌های نظامی تفاوت دارد. بی شک آمریکا که در مدیریت فضای مجازی سردمدار است و اهداف صهیونیسم پشت آن است به راحتی در خانه و قلب ماست و برای نابودی خود و فرزندانمان هر لحظه در حال برنامه ریزی و خوراک رسانه‌ای است.

دکتر کفشدارطوسی تصریح کرد: امروز دیگر کسی تفنگ و اسلحه دستش نمی‌گیرد اما اینترنت و فضای مجازی اسلحه دوران حاضر است.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها