تخصیص ۱۹۹ هزار میلیون ریال تسهیلات به کشاورزان مرودشتی

مسئول برنامه و بودجه مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت گفت: ۱۹۹ هزار و چهارصد میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت در قالب طرح کشاورز کارت به کشاورزان این شهرستان اختصاص یافته است.

تخصیص ۱۹۹ هزار میلیون ریال تسهیلات به کشاورزان مرودشتی

عبدالحمید محمودی با اشاره به آغاز اعطای کشاورز کارت در این شهرستان اظهار کرد: در اولین مرحله از اعطای این کارت‌ها ۲۵۶۰ نفر با سطحی بالغ بر ۱۲ هزار و ۷۱۲ هکتار و رقمی معادل ۲۵۴ هزار و ۱۷۵ میلیون ریال به بانک معرفی شده‌اند.

محمودی با بیان اینکه کشاورز کارت به منظور حمایت از تولید سه محصول راهبردی کلزا، گندم و جو در حال اجرا است، عنوان کرد: مبلغ ارسالی به بانک با ۲۰ درصد افزایش احتمالی پیش بینی شده است.

محمودی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ هزار هکتار گندم، جو و کلزا در مرودشت کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاظر مبلغ ابلاغی برای سطح حدود ۹۹۷۰ هکتار در نظر گرفته شده است.

این کارشناس با بیان اینکه مهلت مراجعین برای دریافت این تسهیلات کم است، افزود: مراجعین تنها سه روز از تاریخ معرفی به بانک مهلت دارند به شعب هفت گانه کشاورزی مراجعه کنند.

محمودی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح به ازای هر هکتار از کشت‌های راهبردی ۲۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد تعلق می‌گیرد.

او با بیان اینکه بانک‌های عامل در خصوص وثیقه و ضمانت همکاری لازم را دارند، یادآور شد: بهره برداران متقاضی و دارای اولویت می‌توانند با داشتن سند زمین پروانه چاه و سایر وثیقه‌های مورد نیاز بانک تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال به صورت ضمانت زنجیره ای یا خود ضمانتی نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: با استفاده از این کارت، کشاورزان می‌توانند کود و بذر مورد نیاز را از فروشگاه‌های کارگزار شرکت خدمات حمایتی تهیه کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها