توده‌های ملخ صحرایی وارد استان بوشهر شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: نخستین توده آفت ملخ صحرایی در این استان از هفتم و ۱۰ آذرماه درشهرستان‌های گناوه، دیلم و دشتستان دیده شده است.

توده‌های ملخ صحرایی وارد استان بوشهر شد

خسرو عمرانی روز پنجشنبه افزود: کانون ریزش ملخ در همان روز شناسایی ولی باتوجه به بارندگی امکان ورود به عرصه‌ها نبود به همین دلیل عملیات سمپاشی از سه شنبه شب در شهرستان گناوه در سطح ۷۵ هکتار انجام و این عملیات از چهارشنبه شب نیز در شهرستان دشتستان آغاز شد.

وی بیان کرد: برآورد می‌شود سطح آلودگی در استان بوشهر این مرحله حدود ۱۰ هزار هکتار باشد.

عمرانی ادامه داد: امسال ورود آفت ملخ صحرایی به استان بوشهر ۲ماه زودتر اتفاق افتاده و باتوجه به جهت جریان‌های جوی همچنان احتمال ریزش جدید آفت وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ورود ملخ در اواخر بهمن و اسفند نیز باشد که دراین صورت عملیات سمپاشی شامل سمپاشی برعلیه ملخ غیربالغ و پوره این ملخ‌ها در بهمن و اسفند و برعلیه ملخ بالغ از اواخر فروردین ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی یادآورشد: بنابراین سطح مبارزه، تعداد مراحل و سختی کار امسال مضاعف تر از سال گذشته است به همین دلیل حضور و همکاری دستگاه‌ها، بویژه مردم، دهیاران و شوراهای اسلامی در کنار جهاد کشاورزی لازم و ضروری است.

امسال سومین سالی است که استان بوشهر با آفت ملخ صحرایی روبرو است که در سال ۹۷ عملیات مبارزه در سطح ۱۰۴هزار هکتار و در سال ۹۸ در سطح ۴۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و عرصه‌های طبیعی این استان انجام گرفت.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها