آموزش در تمامی مدارس مازندران غیرحضوری شد

دبیر ستاد مقابله با کرونا آموزش و پرورش مازندران گفت: در حال حاضر برگزاری کلاس حضوری در تمامی مدارس ممنوع است و باید آموزش به صورت غیرحضوری دنبال شود.

آموزش در تمامی مدارس مازندران غیرحضوری شد

سید علی ساداتی روز پنجشنبه افزود: به دلیل قرمز و نارنجی بودن تمامی شهرستان های مازندران ، تا اطلاع بعدی طبق مصبوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا هرگونه آموزش حضوری در مدارس ممنوع است.

وی ادامه داد : تمامی کلاس های درسی باید در فضای مجازی همچون شبکه شاد ، از طریق کلاس‌های زنده شبکه تلویزیونی و همچنین درس‌نامه و بسته های آموزشی دنبال شود.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش مازندران گفت: این تصمیم بر اساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا استان است و برای سلامتی دانش آموزان و والدینشان باید از سوی تمامی مدارس رعایت شود.

ساداتی در مورد عقب ماندگی درسی و مشکلات آموزشی ناشی از محرومیت دانش آموزان مناطق دوردست از فضای مجازی نیز گفت: با مدیران شهرستانی آموزش و پرورش هماهنگی های لازم صورت گرفته تا در صورت چنین اتفاقی کلاس های جبرانی و فوق العاده برای دانش آموز یا دانش‌آموزان در حد محدود برگزار کنند.

وی همچنین ممنوعیت برگزاری کلاس های حضوری را شامل مدارس زیر نفر نیز دانست و افزود : مدت زمان این محدودیت با ستاد ملی و استانی است که طبق شرایط شیوع ویروس کرونا اعمال می شود.

ممنوعیت برگزاری کلاس های حضوری و مجازی شدن آموزش استان در شرایطی است که طبق آمارهای رسمی بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز مازندران از تجهیزات هوشمند و یا شبکه ارتباط برای حضور در کلاس‌های مجازی برخوردار نیستند. طبق ادعای مسئولان آموزش و پرورش این تعداد دانش آموز از طریق بسته های آموزش و پیش از محدودیت های کرونایی نیز به صورت حضوری آموزش می دیدند.

البته در ابتدای سال آموزش و پرورش اعلام کرد که ۴۰ هزار دانش اموز استان محروم از تجهیزات هوشمند ارتباط مجازی همچون موبال و تبلت هستند که تاکنون توسط خوانواده، خیرین و تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای حدود ۲۶ هزار نفر از آنها امکانات هوشمند تهیه شد.

قرمز شدن شیوع ویروس کرونا در مازندران که از اوایل آبان ماه آغاز شد این استان را در زمره مناطق مشمول محدودیت های کرونایی قرار داد. در حال حاضر نیز پنج شهرستان ساری ، آمل ، محمودآباد، نور و گلوگاه در وضعیت قرمز کرونایی به سر برده و باقی ۱۷ شهرستان استان نیز وضعیت نارنجی دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها