مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز خبر داد:

تحویل ۳۵۰۰ مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز از ساخت و تحویل ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری برای خانوارهای دارای دو معلول تا خرداد سال آینده خبر داد.

تحویل ۳۵۰۰ مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول

فرهاد خاکی پور افزود: این ساختمان‌ها بر اساس تفاهم نامه منعقده بین وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۱۳۹۴ ساخته می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز افزود: امسال به دلیل افزایش دستمزد و هزینه‌ها، میزان کمک‌های بلاعوض افزایش یافت و برای شهرها این رقم به حدود ۱۴۰ میلیون تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون پروژه‌ها به طور متوسط ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند افزود: حدود ۱۵۰۰ واحد از مجموع این واحدها ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در مرحله تکمیل نازک کاری هستند که بزودی تحویل خانواده‌های دارای دو معلول خواهند شد.

خاکی پور افزود: ۲ هزار واحد باقی مانده مسکن معلولان نیز تا اردیبهشت یا خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

به گفته مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز، مقرر شده از تسهیلات ارزان قیمت بانک‌هایی که با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قرارداد دارند، برای متقاضیان فراهم شود ضمن اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز می‌توان از تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز استفاده شود.

خاکی‌پور در خصوص توزیع استانی این واحدها نیز گفت: سازمان بهزیستی و کمیته راهبری مستقر در هر استان، سهمیه‌های هر استان را تعیین می‌کند و این توزیع متناسب با توزیع جمعیتی و جمعیت استان‌هاست.

وی در خصوص سهمیه تهران در این طرح نیز گفت: در خصوص تهران، سهمیه اولیه استان بیش از ۷۰۰ واحد است که در حال رایزنی هستیم تا این میزان افزایش یابد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها