صدور هشدار سطح قرمز برای استان کرمان/کاهش ۷ درجه‌ای دمای استان

مدیرکل هواشناسی استان کرمان گفت: بیشترین حجم بارش در شهرستان های زرند، هجدک، دشتخاک، راور، کوهبنان، فیض آباد، کرمان، انار، بافت پیش بینی می شود و در ارتفاعات غرب استان بارش های خوبی خواهیم داشت.

صدور هشدار سطح قرمز برای استان کرمان/کاهش ۷ درجه‌ای دمای استان

تورج جدیدی صبح امروز ۱۵ آذرماه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بران استان کرمان با اشاره به اینکه امروز و براساس نقشه های هواشناسی برای شمال و غرب استان کرمان هشدار سطح قرمز صادر شده است اظهار کرد: براساس آخرین نقشه های هواشناسی و پیرو هشدارهای نارنجی که هفته قبل صادر کردیم، انتظار داریم سامانه بارشی که نسبتا پرقدرت است از ظهر امروز فعالیت خود را در استان آغاز کند و به تناوب تا روز سه شنبه شاهد بارش های رگباری در استان خواهیم بود.

وی افزود: بیشترین حجم بارش در شهرستان های زرند، هجدک، دشتخاک، راور، کوهبنان، فیض آباد، کرمان، انار، بافت پیش بینی می شود و در ارتفاعات غرب استان بارش های خوبی خواهیم داشت.

جدیدی با اشاره به اینکه احتمال اینکه سیلاب استان های همجوار وارد مناطق شمالی استان کرمان بشود، وجود دارد بیان کرد: با توجه به شدت و حجم بارش هایی که اتفاق می افتد، احتمال آبگیری معابر عمومی، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد و شدت بارش ها در یکشنبه و دوشنبه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شهرستان کرمان احتمال طغیان رودخانه در کوهپایه وجود دارد و این سامانه بارشی روز سه شنبه استان کرمان را ترک می کند. ضمن اینکه تا سه شنبه کاهش شش تا هفت درجه ای دما را در استان کرمان خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان گفت: در برخی مناطق که هسته بارش ها اتفاق می افتد به صورت تجمعی ۷۰ تا ۸۰ میلیمتر بارندگی پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه در ارتفاعات مرکزی و مناطق راین، جوپار، رابر و لاله زار انتظار بارش برف را داریم، افزود: در سال زراعی جاری از ابتدای مهرماه تاکنون ۱۱ میلیمتر بارنگی در استان کرمان داشتیم، سال قبل ۱۳ و بلندمدت ۱۲ میلیمتر است.

جدیدی با اشاره به اینکه یک سال آبی زراعی ۱۳۵ میلیمتر است، گفت: شمال استان کرمان بارندگی خوبی تاکنون داشته و جنوب استان مطلوب نیست و در مناطق جنوبی اکثر بارندگی ها حدود چهار میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: انتظار داریم بارش هفته جاری متوسط بارندگی استان را در کشور بالا ببرد و در ماه های آتی بارش هایی در جنوب خواهیم داشت و کمبود بارندگی جبران خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها