فعالیت سامانه بارشی در بوشهر شدت می‎گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت امروز تا اوایل روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی در این استان شدت می‌گیرد.

فعالیت سامانه بارشی در بوشهر شدت می‎گیرد

پیام مساعدی روز شنبه افزود: در این راستا نسبت به آبگرفتگی معابر و سیل هشدار سطح نارنجی (آمادگی) داده می‏‌شود.

وی بیان کرد: از اواخر وقت امروز بارش در همه نقاط استان با شدت بیشتری ادامه ولی در برخی نقاط از شهرستان‌های دشتستان، دیلم و گناوه بارندگی‎های به نسبت سنگین تر پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: از اثرهای این سامانه می‎توان به آبگرفتگی گسترده معابر عمومی و مسیل‌ها در اکثر مناطق استان، جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی (بویژه در مناطق مرتفع شرق استان)، اصابت صاعقه و ریزش تگرگ و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، لغزندگی جاده‌‎ها اشاره کرد.

وی اظهارداشت: باتوجه به وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای طی روزهای یکشنبه تا پایان هفته جاری خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم پیش بینی شده است.

مساعدی یادآورشد: انتظار می‌رود ارتفاع موج در برخی ساعات از روزهای یکشنبه و دوشنبه به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج گاهی به بیش از ۲ متر افزایش یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد متغیر از اواخر وقت شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در برخی ساعات بیش از ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎شود.

مساعدی گفت: در این مدت ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در برخی ساعات تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‎شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵و۵۴ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۲و۴۳ دقیقه ، جزر دوم ساعت ۱۵و۲۵دقیقه و مد دوم ساعت ۲۲و۳۶ دقیقه پیش بینی شده است.

منبع: ایرنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها