سخنگوی فرماندهی ائتلاف ضد داعش:

بیش از ۲۴۰ هزار نیروی امنیتی عراقی را آموزش دادیم

سخنگوی فرماندهی ائتلاف ضد داعش با اعلام این که این ائتلاف بیش از ۲۴۰ هزار نیروی امنیتی عراقی را آموزش داده از ادامه ماموریت این ائتلاف در قالب ارائه اطلاعات و مشاوره نظامی خبر داد.

بیش از ۲۴۰ هزار نیروی امنیتی عراقی را آموزش دادیم

کریستوفر میلر در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق در راستای نیروهای ائتلاف ضد داعش از ۳۰۰۰ به ۲۵۰۰ تأثیر بزرگی در مأموریت‌ها و عملیات ائتلاف برای شکست داعش در عراق و سوریه ندارد. فرماندهی ائتلاف به عملیات خود از طریق فراهم کردن اطلاعات و حمایت لجستیکی و پشتیبانی هوایی از نیروهای شریک ادامه خواهد داد.

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا ۱۷ نوامبر اعلام کرد، این کشور تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱، سطح نیروهای خود در عراق و افغانستان را به ۲۵۰۰ سرباز در هر کدام از دو کشور کاهش خواهد داد.

سخنگوی ائتلاف ضد داعش گفت: ائتلاف بین المللی بیش از ۲۴۰ هزار نیرو از نیروهای امنیتی عراق را به خوبی آموزش داده‌ است. نقش نیروهای ائتلاف راهنمایی و مشورت خواهد بود به این معنا که از آموزش به ارائه مشورت تغییر می کند.

وی گفت: ائتلاف ضد داعش برای کمک به ثبات عراق از طریق نیروهای امنیتی که قادر به دفاع از حاکمیت این کشور باشند، تلاش می‌کند.

این مسئول ائتلاف گفت: نیروهای ائتلاف به فعالیت خود در عراق از طریق دولت این کشور و در سوریه براساس قوانین بین المللی و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت ادامه می‌دهند. ائتلاف به شکست داعش و بقایای آن در عراق و سوریه پایبند است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها