پوتین: هوش مصنوعی، هیاهو نیست و با گذر زمان محو نخواهد شد

رئیس جمهور روسیه در جلسه کنفرانس بین‌المللی آنلاین

پوتین: هوش مصنوعی، هیاهو نیست و با گذر زمان محو نخواهد شد

ولادیمیر پوتین گفت: ما در حال تخصیص منابع جدی هم مادی و هم اداری برای ایجاد و توسعه فناوری‌ها هستیم. این به معنی خرج کردن این بودجه‌ها، خرید دستگاه‌های رده‌بالا و دیگر وسایل خانگی نیست. هوش مصنوعی به اصطلاح یک هیاهوی مد یا جریان گذرا نیست که فردا و پس‌فردا محو یا ناپدید شود؛ خیر، این امر اتفاق نخواهد افتاد.

وی یادآور شد که تاریخ جهان از موارد بسیاری اطلاع دارد که در آن‌ها شرکت‌های بزرگ و جهانی و حتی کشورها در زمان ایجاد یک نوآوری فناورانه در خواب به سر می‌بردند و یک‌شبه از مرحله تاریخی حذف شدند.

رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: باید این را در خاطر داشته باشیم. از همکارانم در وزارت‌خانه‌ها، ادارات، مناطق فدراسیون روسیه، شرکت‌های دولتی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها می‌خواهم به من گوش دهند؛ ما باید با مسائل سطح بنیانی جدیدی از پیچیدگی مواجه شویم.

پوتین افزود که این امر، امتحان دشواری برای بسیاری است چرا که توانایی آن‌ها برای رها کردن ایده‌های نخ‌نما، الگوها و کلیشه‌ها و آمادگی برای تغییر، یادگیری و رهبری را به آزمون می‌گذارد.

وی ادامه داد: اما در عین حال، شرایط فعلی چالش الهام‌بخشی برای مدیران، سرمایه‌گذاران و مهندسان قوی، جسور و مدرن است.

پوتین خاطرنشان کرد که تغییر برنامه‌ریزی شده دیجیتال، بر همه افراد و تمام سطوح دولت در روسیه تأثیر می‌گذارد. وی گفت: کشور ما در مراحل مختلف، به طور موفقیت‌آمیز وظایف بلندپروازانه توسعه فناورانه و فضایی را حل کرد، در اواخر قرن ۱۹ و ۲۰ با سرعت منحصربه فردی خطوط ریلی ساخت و در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ برق‌رسانی را به انجام رساند. اما برنامه‌های ما برای ورود هوش مصنوعی و تغییر دیجیتال به جریان اصلی، با عمق تغییراتی که در تمام حوزه‌ها اتفاق می‌افتند، ناهمگون است. این برنامه‌ها واقعاً بر هر فرد، خانواده، هر بخش اقتصاد و فضای اجتماعی، هر سازمان و هر سطح از دولت و در واقع کل سیستم دولت تأثیر خواهند گذاشت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها