قضاوت داور دیدار پرسپولیس - سایپا شبیه به آندریاس فریسک بود/ روی طارمی پنالتی رخ نداد

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص قضاوت محمدحسین زاهدی‌فر در دیدار پرسپولیس و سایپا اظهار داشت: زاهدی‌فر گرچه بازی را با تصمیمات نیمه اول سخت کرده بود، اما توانست با لبخ...

قضاوت داور دیدار پرسپولیس - سایپا شبیه به آندریاس فریسک بود/ روی طارمی پنالتی رخ نداد

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص قضاوت محمدحسین زاهدی‌فر در دیدار پرسپولیس و سایپا اظهار داشت: زاهدی‌فر گرچه بازی را با تصمیمات نیمه اول سخت کرده بود، اما توانست با لبخندهای به موقع و مهارت‌های ارتباطی مؤثر خودش بازی را کنترل کند. در واقع حرکات بدن وی مرا به یاد آندریاس فریسک، داور معروف سوئدی انداخت، اما زاهدی‌فر باید بداند که کمتر در میان بازیکنان پر هیجان قرار بگیرد و فاصله مطمئن را با بازیکنان معترض رعایت کند.

وی به تشریح دقایق حساس این دیدار پرداخت و گفت: در شروع بازی داور طبق عادت‌های قبلی دستش را به سمت زمین مدافع حرکت می‌دهد و در سوت خودش می‌دمد که طبق قانون جدید مهاجم اجباری ندارد توپ را به سمت جلو بزند. در دقیقه چهارم، بازی خطرناک شماره 10 سایپا روی مدافع پرسپولیس در کنار خط طولی زمین توسط داور و کمک اول تشخیص داده نشد.

این کارشناس داوری با اشاره به دقایق هفتم و هفدهم بازی افزود: در دقیقه هفت اعلام خطا روی مهاجم پرسپولیس پشت محوطه جریمه سایپا صحیح بود، اما قبل از این خطا محسن مسلمان روی مدافع سایپا خطا کرد که دیده نشد. در دقیقه 17 اعلام آفساید خلعتبری صحیح و اعتراض این بازیکن به کمک داور اول بی‌مورد بود.

سلیمانی یادآور شد: در دقیقه 29 اعلام خطای بازیکن سایپا روی مهاجم پرسپولیس کاملاً صحیح بود، اما داور می‌توانست آوانتاژ بدهد. در این دقیقه پنالتی رخ نداد اما اعلام هند طارمی در مواجهه با دروازه‌بان سایپا درست نبود و داور و کمک داور دوم هر دو اشتباه کردند و داور با این تصمیم ادامه بازی را برای خودش سخت کرد. در دقیقه 45 نیز خطای مدافع سایپا روی مسلمان در کنار محوطه جریمه سایپا دیده نشد. اعتراض شدید سیدجلال حسینی در دقیقه 45 غیر ورزشی بود و این بازیکن باید بداند بازوبند کاپیتانی نشانگر اینگونه اعتراض‌ها نیست که در چند بازی اخیر از وی مشاهده می‌شود.

این کارشناس داوری در نقد قضاوت داور در نیمه دوم بازی گفت: دقیقه 55 اخراج احمدزاده کاملاً صحیح بود، چون از یک حمله و موقعیت آشکار گل جلوگیری کرد. زاهدی‌فر در دقیقه 65 داور با اخطار صحیح به کامیابی‌نیا کار جدیدی کرد و به علت اصرار بر تعدد خطا به وی اخطار داد. در دقیقه 67 نیز اعتراض نیمکت‌نشینان پرسپولیس به تصمیمات داور بی‌مورد بود و اخطار به بازیکن ذخیره پرسپولیس صحیح بود.

وی خاطرنشان کرد: در دقیقه 78 اعلام خطا مدافع سایپا روی بازیکن پرسپولیس اشتباه بود که منجر به اعتراض تیم سایپا شد. در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم هم تکل خشن بازیکن سایپا (عزت‌الله پورقاز) روی بازیکن پرسپولیس می‌توانست اخراج بازیکن سایپا را در پی داشته باشد که داور با کنترل بازیکنان معترض با کارت زرد این صحنه را مدیریت کرد. داور گرچه کار سختی را در 15 دقیقه آخر در پیش داشت، اما کارت های زرد وی در دقایق پایانی به داد او رسید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها