رُمانِ «راهنمای به‌آتش کشیدن خانه‌ نویسندگان»، منتشر شد

رمانِ «راهنمای به آتش کشیدن خانه‌ نویسندگان» به نویسندگی براک کلارک که یک کمدی‌ تاریک درباره شخصیتی بسیار ساده، ناشی و بداقبال است، به بازار نشر ایران آمد.

رُمانِ «راهنمای به‌آتش کشیدن خانه‌ نویسندگان»، منتشر شد

کتاب «راهنمای به‌آتش‌کشیدن خانه‌ نویسندگان در نیوانگلند»، نوشته‌ براک کلارک، با ترجمه‌ الهام عسکری منتشر شد.

این کتاب، پُرفروش‌ترین رمان براک کلارک است که در زمان انتشار، در آمریکا هم در صدر فروش قرار گرفت. «راهنمای به‌آتش‌کشیدن خانه‌ نویسندگان در نیوانگلند»، در انگلستان، استرالیا و نیوزلند منتشر و به زبان‌های فرانسوی، هلندی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی و پرتغالی هم ترجمه شده است.

«راهنمای به آتش کشیدن خانه‌ نویسندگان در نیوانگلند»، روایت زندگی سام پالسیفر بخت‌برگشته و کودن است که ناخواسته خانه‌ امیلی دیکینسیون، شاعر و نویسنده‌ آمریکایی را به آتش می‌کشد و در این ماجرا دو نفر را به کشتن می‌دهد. سام در ۲۸سالگی، پس از ۱۰ سال حبس، زندگی تازه و آرامی را آغاز می‌کند، اما رسیدن سیل نامه‌های درخواست از او برای آتش زدن خانه‌ نویسندگان بزرگ و آتش گرفتن خانه‌های نویسندگانِ دیگر، دوباره او را به وادی اثبات بی‌گناهی‌اش می‌کشاند...

براک کلارک، نویسنده‌ معاصر امریکایی در دانشگاه بودُینِ ایالت مِین امریکا، نگارش خلاق تدریس می‌کند. وی نویسنده‌ داستان کوتاه و رمان است، جوایز ادبی متعددی را در کارنامه‌ی خود دارد و آثارش به بیش از ده زبان زنده‌ دنیا ترجمه شده‌اند.

عمده شهرت این نویسنده، توانایی شگفت‌انگیزش در آفرینش کمدی‌های تاریک و طنزهای تلخ درباره مردم عادی آمریکا و چالش‌های زندگی‌شان است. او علاقه خاصی به توصیف شخصیت‌های بسیار ساده، ناشی و بداقبال دارد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «گذشته، ناگهان سروکله‌اش پیدا می‌شود و وقتی هم که بیاید، دیگر می‌آید و می‌آید: نه یک بخش آن، بلکه همه‌اش بازمی‌گردد. انبوه فراموش‌شده‌ها از فراموش‌کده بیرون می‌زنند و به شما هجوم می‌آورند. پنهان شدن از دست‌شان هم فایده‌ای ندارد. پیدای‌تان می‌کنند. گذشته‌ شماست. تنها کسی که دنبالش می‌گردد، شمایید.»

کتاب «راهنمای به‌آتش‌کشیدن خانه‌ نویسندگان در نیوانگلند»، ۳۴۴ صفحه است و با تیراژ ۱۱۰۰ نسخه و قیمت پشت جلد ۶۹۰۰۰ تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

منبع: خبرآنلاین

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها