کلاهبرداری از سالمندان خدابنده‌ای به بهانه کمک برای برداشت وجه

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: کلاهبرداری که با کمین در مقابل عابربانک‌ها و شناسایی سالمندان بی‌سواد به بهانه کمک برای برداشت پول با اخذ رمز دوم کارت بانکی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، در شهرستان خدابنده دستگیر شد.

کلاهبرداری از سالمندان خدابنده‌ای به بهانه کمک برای برداشت وجه

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در رابطه با ماجرای شناسایی و دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای، اظهار کرد: در پی دریافت خبر تراکنش مشکوک از حساب فردی از شهروندان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان خدابنده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس پس از یکسری عملیات سایبری و فنی موفق به شناسایی و دستگیری متهم در شهرستان خدابنده شدند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد، افزود: متهم در ابتدا منکر بزه‌ارتکابی شده ولی با ارائه ادله و مستندات به بزه ارتکابی خود مبنی بر برداشت غیر مجاز از کارت‌های بانکی اعتراف کرد.

این مسئول در رابطه با شیوه کلاهبرداری متهم، تصریح کرد: متهم از شش ‌ماه گذشته در مقابل عابربانک‌ها کمین کرده و اقدام به شناسایی قربانیان کهنسال خود که فاقد سواد بودند، می‌کرد و در فرصت مناسب به بهانه کمک به برداشت وجه، اقدام به تعیین رمز دوم بانکی و تهیه تصویر از کارت با گوشی هوشمند کرده و با همکاری خانواده خود، اقدام به برداشت اینترنتی ازطریق برنامه آپ به مبلغ کمتر از یک میلیون ریال ازحساب قربانیان می‌کرد.

رئیس پلیس فتای استان با تاکید بر حفظ و نگه‌داری اطلاعات کارت بانکی، خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ وجه کارت‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در هنگام برداشت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به افراد ناشناس اعتماد نکنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها