سرقت‌های زنجیره‌ای در تهران، در نمایش رادیویی «کمین»

نمایش «کمین» که بر اساس یک ماجرای واقعی ساخته شده و داستان سرقت‌های زنجیره‌ای در یک مجتمع آپارتمانی است، روی آنتن دو شبکه رادیویی می‌رود.

سرقت‌های زنجیره‌ای در تهران، در نمایش رادیویی «کمین»

مجموعه نمایشی «کمین» با موضوع سرقت‌های مهم تهران برای پخش از شبکه‌های رادیویی نمایش و ایران آماده شده و قرار است از روز شنبه (۲۲ آذرماه) روی آنتن برود.

داستان نمایش «کمین» در مورد سرقت طلا و جواهر از یک خانواده است که در یک ساختمان در تهران زندگی می‌کنند. این خانواده چند همسایه دیگر هم دارند.

زینب آرمند، نویسنده مجموعه رادیویی «کمین» درباره این نمایش رادیویی توضیح داد: «در طول پنج قسمت، این سرقت چند بار دیگر از منزل سایر همسایگان هم تکرار می‌شود. از سویی ماجرای سرقت اتومبیل یکی از همسایه‌ها که حدود یک سالی است واحدش را تخلیه کرده، به این ماجرا مربوط می‌شود و به این ترتیب به گره‌گشایی داستان کمک می‌کند.»

او افزود: «پیش از آن‌که طرحی به رادیو ارائه کنم، در مورد سرقت‌های مهمی که در تهران اتفاق افتاده، تحقیق می‌کردم، در یکی از این تحقیق‌ها به این‌ ماجرا برخورد کردم که نظرم را جلب کرد. حقیقت این است که کاراکترها و خرده پیرنگ‌ها همه ساخته ذهن من است و فقط از کلّیتِ سرقتی که در تحقیقات به آن رسیده بودم، برای نگارش الهام گرفتم.»

آرمند تاکید کرد: «دغدغه اصلی من برای نگارش مجموعه «کمین» _ که نام اصلی‌اش «همسایه‌ها» بود و به دلیل تشابه نام با مجموعه ترکیبی در حال پخش از رادیو نمایش به کمین تغییر کرد _ نزدیک بودن ماجرای سرقت، به هر روزِ زندگی ما آدم‌ها است؛ مثل نزدیک بودن مرگ، بیماری و هزار اتفاق ناخوشایند دیگر که آن را دور می‌پنداریم. همچنین شناخت آدم‌های اطرافمان موضوع دیگری بود که در ذهنم نقش بسته بود.»

این مجموعه رادیویی به سفارش رادیو ایران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که همزمان از رادیو نمایش نیز پخش می‌شود.

مجموعه رادیویی «کمین» به نویسندگی زینب آرمند، کارگردانی فریدون محرابی، تهیه‌کنندگی مهدی نمینی‌مقدم، افکتوری نازنین حسن‌پور، صدابرداری محمدرضا محتشمی و با هنرمندی پریسا مقتدی، بهرام سروری‌نژاد، شمسی صادقی، حمیدرضا هدایتی، محمدرضا قلمبر، قربان نجفی، محمد پورحسن، فریدون محرابی و تعداد دیگری از بازیگران رادیو، از روز شنبه (۲۲ آذرماه)، ساعت ۲۳:۴۵ از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت ۲۲:۳۰، روی آنتن رادیو ایران می‌رود.

منبع: خبر آنلاین

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها