امام جمعه تهران:

آمریکا به سان سگ است؛ وقتی سگ انسانی را تعقیب می‌کند، اگر فرار کند آن نیز بیشتر تعقیبش خواهد کرد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با مذاکره نه تنها گره ای باز نمی شود بلکه بر حجم مشکلات افزوده می شود، گفت: با امید بستن به بیگانگان چیزی عاید ملت نمی شود.

آمریکا به سان سگ است؛ وقتی سگ انسانی را تعقیب می‌کند، اگر فرار کند آن نیز بیشتر تعقیبش خواهد کرد

سید احمد خاتمی در سخنان آدینه ای خود، با اشاره به آیه 7 سوره مبارکه محمد، گفت: بر اساس این آیه شریفه باید دانست که ما نمی توانیم به تنهایی مشکلات خود را حل کنیم، بلکه نیازمند پشتیبانی و عنایت خداوند متعال هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم اگر با خداوند متعال همراه باشیم هیچ بن بستی نخواهیم داشت، ادامه داد: باید دانست که اگر انسان در راه خداوند قرار نگیرد و از این مسیر روی برگرداند، زندگی اش توأم با مشکلات خواهد بود، از این رو برای سعادتمندی در دنیا و آخرت باید به خدای متعال تکیه کنیم.

خاتمی با اشاره به اینکه انسان در زندگی خود باید از معبودهای دروغین اعراض کند، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم، اعتماد به غیر خدا، اعتماد به خانه عنکبوتی دانسته شده، زیرا لانه عنکبوت بسیار سست و بی دوام است.

با امید بستن به بیگانگان چیزی عاید ملت نمی شود

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه با امید بستن به بیگانگان چیزی عاید ملت نمی شود، بیان کرد: مسؤولان برای حل مشکلات امیدشان به خداوند باشد و فرهنگ ما می توانیم را باور داشته باشند؛ دشمنان ما انگیزه دارند که ما در مشکلات دست و پا بزنیم و از گره افتادن در کارهای ما خوشحال می شوند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان به خانه عنکبوتی دشمن امید نبندند و دیگران را هم به این خانه بی دوام امیدوار نکنند، عنوان کرد: یکی از مصادیق تقوا چشم بستن از غیر خداوند است، از این رو ما نباید به دشمنان و در رأس آنها آمریکا چشم بدوزیم؛ چه قبلی ها و چه تازه به دوران رسیده ها در آمریکا، هیچکدام قابل اعتماد نیستند.

خاتمی عنوان کرد: شاهد بودیم که آمریکا بعد از چپاول عربستان سعودی آن را گاو شیرده خطاب کرد؛ همچنین قذافی بعد از اینکه همه لوازم هسته ای خود را به آمریکا فرستاد، عاقبت ناگواری داشت.

آیت الله یزدی از مجاهدان دوره غربت انقلاب و تنهایی امام راحل بود

امام جمعه موقت تهران سالروز شهادت آیت الله دستغیب را مورد توجه قرار داد و این شهید والامقام را مرید امام خمینی(ره) و سدی مستحکم در برابر رژیم طاغوت دانست و با تسلیت رحلت آیت الله یزدی و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ایشان را عالم مجاهد پارسا خواندند، گفت: جامع ترین پیام راجع به ایشان همان پیام رهبر معظم انقلاب محسوب می شود، چراکه نصاب علمی و اجتهاد این عالم بزرگوار را مورد توجه قرار داده است.

وی اضافه کرد: بنده بیش از 40 سال است که با ایشان ارتباط داشتم؛ ایشان از مجاهدان دوره غربت انقلاب و تنهایی امام خمینی(ره) بود و در روزگاری که اسم امام(ره) را بردن، زندان را در پی داشت، این عالم بزرگ صراحتاً همراهی خود را با امام اعلام می کرد.

خاتمی شجاعت، تکلیف محوری و بی باکی آیت الله یزدی را مورد اشاره قرار داد و افزود: یادم می آید که در اوج تخریب ها و اهانت ها نسبت به ایشان خدمتشان شرفیاب شدم و دیدم این عالم بزرگ کانون آرامش هستند، از این رو می توان ایشان را مصداق بارز آیه شریفه «لا یخافون لومة لائم» دانست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بصیرت آیت الله یزدی عنوان کرد: ایشان از روز اول در برابر فتنه 88 که جریانی ولایت ستیز بود ایستاد و تا آخر عمر موضعش همین بود؛ این عالم فقیه خدمتگزار صدیق نظام در عرصه های مختلف بود.

وی در ادامه به شرایط کرونایی کشور اشاره کرد و گفت: شاهد بودیم دو هفته ای که محدودیت های کرونایی وجود داشت و مردم نیز رعایت کردند، آمار ابتلا به کرونا و فوتی های کرونایی کاهش یافت؛ عاجزانه تقاضا می کنم مردم اصول بهداشتی را رعایت کنند و مسؤولان نیز همراهی داشته باشند.

خاتمی همچنین با بیان اینکه آمریکا در پی مذاکره نیست، بلکه در پی سلطه است، عنوان کرد: امروز آمریکایی ها در کنار فشار اقتصادی در پی ایجاد فشار فرهنگی نیز هستند، از این رو برخی در فضای مجازی مطرح می کنند که مذاکره سبب گشایش اقتصادی می شود و قیمت طلا و دلار پایین می آید؛ این تحلیل نادرست است زیرا جنگ ما با آنها بنیادین بوده و ریشه در عقایدمان دارد؛ مشکل آنها با اسلام ناب محمدی است، وگرنه مشاهده می کنیم که با اسلام آمریکایی حکام مرتجع منطقه نه تنها مشکل ندارند و بلکه ترویجش نیز می کنند.

با مذاکره نه تنها گره ای باز نمی شود بلکه بر حجم مشکلات افزوده می شود

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده با مذاکره نه تنها گره ای باز نمی شود بلکه بر حجم مشکلات افزوده می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده حضرت امام(ره)، آمریکا به سان سگ است؛ وقتی سگ انسانی را تعقیب می کند، اگر فرار کند آن نیز بیشتر تعقیبش خواهد کرد، اما اگر ایستاد، سگ نیز جلوتر نمی آید، بنابراین انعطاف بیشتر در برابر دشمن به ذلت و بردگی بیشتر می انجامد.

خاتمی با تأکید بر اینکه راه حل مشکلات معیشتی در داخل کشور است، مطرح کرد: بحمدالله در کشوری غنی هستیم و حل مشکلات نیازمند تدبیر بیشتر و مدیریت جهادی و قطع امید از بیگانگان است؛ ما در طول انقلاب اسلامی گردنه های سختی را پشت سر گذاشته ایم و با یاری خداوند این گردنه را هم پشت سر خواهیم گذاشت، بنابراین نباید تحت تأثیر القائات آمریکا قرار بگیریم.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کاربر ناشناس
    0

    درود بر شما واقعا حرف حق زدید

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر میخواست درست شود بعد از چهل سال درست شده بود.دلار ۲۷تومن شده باید مذاکره انجام شود.وگرنه وضعمان بدتر میشود.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      چی داری میگی طوطی

  • کاربر ناشناس
    0

    وای به حال ملت ایران که اینها شده اند آقا بالا سرشان ادب و نزاکت وظیفه هر فرد است چه فایده که اینها مفهوم ادب را نمی دانند فرق شما با ترامپ دیوانه چیست

  • کاربر ناشناس
    0

    آیااین ادبیات قرآنی است قالواسلاماکجارفت فاعتبروایااوالی الابصار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها